Demo's opsturen: tips & tricks

mmm ik maak ook niet alles af
zeker niet ... ;)

maar het is onzin dat het af moet zijn
een top nummer kan je al horen in vroeg stadium daar voor hoef je niet een eindproduct te hebben.
Het is wel fijn als er nog makelijk aan kan sleutelen ... ik heb tracks die zijn compleet live
en die krijg ik nooit zoals ze waren ... dus een goede methode van werken is wel vereist

Wat shivah zegt is ook waar
wat verkoopt, verkoopt en dat is vaaaaak op naam ..
maar dat zijn niet de labels waar ik en jij interesse in hebben
want vaak komen die hun zelf ook tegen ...

en geld is er altijd wel in de wereld ;)
alleen de juiste labels zoeken is belangrijk
want goede labels gaan door
dan maar minder releases ... bigsellers
schieten redelijk vaak mis met een marketing zooi
en daarom willen ze ook bekende namen ;)

het gaat om kwaliteit en dat kan je horen
dus ... post eens iets van je tracks want de style spreekt me aan ...

Ik zoek nog naar een mogelijkheid om wat shit te uploaden,, mischien dat sendex daar bij kan helpen.

In die studios liepen ook vaak engeneers rond die mee hielpen met de productie, terwijl ze hier in Nederland van je verwachten dat je het allemaal maar in je eentje doet enzo.

Origineel geplaatst door Shivah
ehm...die trax platen werden veelal opgenomen in dikke studio's...veel techno van toen ook.(luister maar is voor de grap hoe open die producties klinken en de verbs op de snares van de 909 is echt geen goedkope kattepis)...zoek maar op,waar jij op doelt is de persing..veelal kocht trax oud vinyl op omdat weer om te smelten en hun releases op uit te brengen.
vergis je niet..een redelijk dikke studio huren in die tijd in amerka was niet duur omdat er bijna op elke hoek van de straat in de steden 1 te vinden was.
waar de maatschapijen nu rekening mee houden is de economische malayse idd + het dalen van de verkoop door mp3's
tenminste dat is de rede die ik elke keer te horen krijg,het gaat gewoon rete slecht..en wat je al zegt ze houden vast aan hun oude garde..waarom? omdat die mensen naam hebben en jij niet,daardoor verkopen ze al auto op naam.das een zekerheid voor hun...en geef ze is ongelijk?als jij een label runt in deze tijd denk ik dat je precies hetzelfde zou doen.

Bas, zet maar wat mp3tjes op cd en breng bij mij thuis, dan upload ik ze wel ergens.
Of je kan ze met je ISDN toch ook wel uploaden. Gewoon effe 64 kbs, een paar MBtjes kost het dan maar.
Waarscihijnlijk heb je van jou provider wel wat ruimte gekregen.

Origineel geplaatst door bobaphat
In die studios liepen ook vaak engeneers rond die mee hielpen met de productie, terwijl ze hier in Nederland van je verwachten dat je het allemaal maar in je eentje doet enzo.

omdat ze dat niets kost als je het zelf doet

Origineel geplaatst door MadR
mmm ik maak ook niet alles af
zeker niet ... ;)

maar het is onzin dat het af moet zijn
een top nummer kan je al horen in vroeg stadium daar voor hoef je niet een eindproduct te hebben.
Het is wel fijn als er nog makelijk aan kan sleutelen ... ik heb tracks die zijn compleet live
en die krijg ik nooit zoals ze waren ... dus een goede methode van werken is wel vereist

als je als boba je eerste demo op gaat sturen denk je dat als ze al luisteren dat ze een half nummer accepteren?
ik heb dit nog nooit meegemaakt

ja maar ik maak mijn tracks voor 80% af he :8)

Trouwens Shiva, je hebt volgens mij wel gelijk met die Detroit en Chicago classix,,, ik heb zitten luisteren en het klinkt toch wel rete strak allemaal. Zeker die Mr Fingers dingen..... humm maar toch wat harder gaan werken denk ik

Origineel geplaatst door bikkel
Ja het klinkt alsof je Hardcore maakte een aantal jaren geleden, het is zo dat er op dat moment heel veel vraag naar Hardcore was maar er maar relatief weinig goede Hardcore werd gemaakt. In die tijd kon je inderdaad nog met je FT II gepruts als het ECHT goed was de studio in, een maatje van me heeft op dezelfde wijze wel eens een plaatje uitgebracht, alles werd met professionele apparatuur gewoon opnieuw opgebouwd.

Maar zo'n situatie die heb je gewoon nergens meer.

Als je nu bij dezelfde gast met een heel goed Hardcore nummer dat qua sounds minder is aankomt is het ook /devnull met je demootje.

Klopt!

Alleen vergelijk je een commercieel gunstige stroming van toen met een underground scene van nu. :confused:

als je als boba je eerste demo op gaat sturen denk je dat als ze al luisteren dat ze een half nummer accepteren?

de dingen die ik heb uitgebracht vond ik alles behalve af .. ;)

maar ik heb al vaak genoeg gehoord .. heb je je outtakes nog ?
en er zijn volgens mij nog best wel mensen die muziek uitbrengen om de muziek en niet om de verkoop
en als het wat minder loopt dan brengen ze gewoon wat minder 12 inches uit .. sim-pel

Carl Craig is daar zeker een voorbeeld van ...
ook Theor van United blijft dingen uitbrengen ongeacht of er veel van verkocht worden .. zoals floris enzo ..
dergelijke gasten hebben gewoon verstand van het ambacht van 'artists en repetoire' managen .. de rest zijn beunhazen waarbij het draait om kwantiteit en die zullen zichzelf tegen komen ...

een label is bij wijze van spreken de peetvader van me kindjes en alszo danig wil ik en me 'kind' graag behandeld worden.
goed zaken doen is altijd voor op de lange termijn en niet gebaseerd op fast moving consumer goods . .wat de laatste 5 jaar de boventoon voert

De muziek moet je aanspreken .. dat is belangrijk

people make the world go round not money !!!!!!

zo das mijn visie ... :P

ik wel en die plaat komt eind mei bij united uit, het ligt er dus maar net aan naar wie je wat stuurt denk ik. Mijn advies is opsturen, nee heb je en ja kan je krijgen....:)

Origineel geplaatst door Bosscher
nee heb je en ja kan je krijgen....:)

Maar het lijkt me logisch dat je meer kans op een ja hebt als je een fatsoenlijk product aflevert. Je krijgt namelijk maar een kans, dus moet je die zo goed mogelijk benutten. Het zou zonde zijn als je dus gelijk na 30 seconden in de prullenbak verdwijnt omdat je een gammel nummertje aanlevert wat wellicht wel enige potentie had maar helaas niet werd opgemertk.

Origineel geplaatst door Bosscher
ik wel en die plaat komt eind mei bij united uit, het ligt er dus maar net aan naar wie je wat stuurt denk ik. Mijn advies is opsturen, nee heb je en ja kan je krijgen....:)

wat is united en wat voor stijl brengen ze uit?ik ken ze niet,maar op zich interesant om te lezen dat er nog labels zijn die echt om hun artiesten geven.(tevens antwoord voor mad-r)persoonlijk heb vaak andere dingen gezien en meegemaakt.

United is de platenmaatschappij van Theor
hij werkt voorheen bij Outland
en is begonnen met het label after midnight
met Floris , moodyman , jeroen verhey enzo

inmiddels heeft ie Armin van Buren en Dobre in zijn stal

check : http://www.unitedrecordings.com/

maar eh Bosscher ... hoe lang heeft de release geduurd bij jou ?
en wat is de stijl ?

Theor heeft ook die"i gotta let you go' gemaakt ergens in 95. Welke releases heb jij dan ooit gedaan MadR

Bosscher werkt volgens mij samen met Boestaman. De shit die ze maken is van "niet Nederlands" niveau (waarmee ik niet wil impliceren dat allle Nederlandse muziek slecht is natuurlijk)

Origineel geplaatst door bobaphat
Theor heeft ook die"i gotta let you go' gemaakt ergens in 95. Welke releases heb jij dan ooit gedaan MadR

Bosscher werkt volgens mij samen met Boestaman. De shit die ze maken is van "niet Nederlands" niveau (waarmee ik niet wil impliceren dat allle Nederlandse muziek slecht is natuurlijk)

Ik heb 2 releases op een Sublabel van ID&T gehad
hazy groove 004 en 008 als Rephlex One1
1 remix op M-tracks oude label mazzo
1 release op patterns label van triple vision als reflex II
1 rerelease Rephlex One - Pulse op forbidden planet met Coming Soon remix
in december 2002

alleen nou weet ik niet welek stijl bosscher en boestaman maken .. niet nederlands kan ik niet zoveel mee

Hmm," niet Nederlands" dat zijn niet mijn woorden. De muziek die wij (Bosscher&Boestaman) maken is eigenlijk heel verschillend van heel erg clubbie tot een wat rauwere stijl. De plaat die bij United wordt uitgebracht is een beetje Latin met zang en trompet (live). Ik zal hem binnenkort wel op het forum zetten, ff de mastering afwachten. Het is onze eerste plaat die echt af is. Wel erg cool, hij heeft al in de radio-playlist van Ministry of Sound (UK) gestaan.

Wat betreft demo's: Als je zelf tevreden bent over je tracks, gewoon opsturen!! Zien ze er wat in, dan doen ze er zeker wel iets mee. Zien ze er niks in: Pech!!Muziek is en blijft natuurlijk subjectief. Laat je zeker niet demotiveren om verder muziek te maken.

Verder moet je gewoon blijven opsturen en geduld hebben. 10x is het nee, en dan misschien die ene keer ja. En dan krijg je nog het verhaal van het contract. Niks is zeker tot beide partijen het contract getekend hebben. Het blijft een moeilijke business.

Muziek maken doe je omdat je het leuk vindt.

Wat is wijsheid? [DEMO's insturen]

Wat is wijsheid? [DEMO's insturen]

Is het verstandig om naar een label een cd te sturen met daarop 1 track of juist helemaal vol gooien met tracks. (uiteraard in dezelfde stijl en eventueel potentieel)

Mijn gedachte: 1 track opsturen is ook zo wat en een hele cd gaan ze toch niet luisteren.

Welke ervaringen heb je hiermee? Wat is wijsheid?

tips over demo's opsturen zijn uiteraard altijd welkom

ff zoeken, deze vraag is al wel vaker gesteld en beantwoord..

Zet er gewoon iets van drie a vier nummers op. Niet te veel, en genoeg om te kunnen beoordelen wat je in huis hebt.

Back