100% computer studio

100% computer studio

• Ja

Stemmen: 30 16,4%
  • Nee

Stemmen: 153 83,6%

• Totaal aantal stemmers
    183
Origineel geplaatst door krz
Een PC is het zeker niet, het is gewoon een instrument draaiend op het Windows OS. En als alles stabiel is, waarom niet?

waarschijnlijk komt er dan een oneindige reeks patches voor die synth, waarvan de helft bedoeld is tegen nieuwe bugs en de andere helft om fouten uit voorgaande patches te verhelpen...

ok.... vroeger had ik 100% (fasttracker 2)
en nu, ook al zou ik een track maken met alleen softsynths dan zou ik nog wel m'n synth gebruiken om in te spelen

Ik heb voor Davilex ooit 3 tracks gemaakt voor hun eerste A2 Racer game. (jaja.. de game zuigt).
Maar ik stond daarmee wel op meer dan 180.000 cd's die in de Benelux verkocht zijn.
Waarmee heb ik de muziek gemaakt ? Met een Amiga 1200 en protracker 3.x.x (4 kanaals 8 bit mono! Jawel)
Alleen jammer dat ze me met de poen afgescheept hebben, maar los daarvan, Gear is niet zo heel belangrijk.
Op dit moment werk ik met HW en SW door elkaar en heb erg veel moeite om te kiezen wat ik nou het prettigst
vind werken, beetje overkill dus eigenlijk. Back to the roots dan maar weer ?

mijn studio begint zich nu een beetje te vormen naar: analoge hardware plus nog wat VA en FM speeltjes, en 80% software op de PC... en ik moet zeggen dat ik op een of andere manier het prettigste en snelste werk met software..af en toe knal ik es wat software-tracks door een hardware processor en terug de PC in, soms een midi track die een hardware synth aanstuurt en die ik dan als audio-track opneem om verder te bewerken, maar het merendeel komt toch uit software tegenwoordig......

heb laatst besloten om ook maar geen RS7000 te kopen voor mijn mobiele sketchpad/setup, maar een laptop met Reason erop....nou ben ik natuurlijk ook beetje omgekocht door de propellerheads als beta-tester, maar elke keer als ik er weer mee werk wordt ik er een beetje verliefd op ....... zelden zo snel de ideeen in mijn hoofd naar geluid kunnen omzetten....minimale belemmering voor de creatieve flow..

Olaf

Ooit begonnen met de SB AWE32 + Cakewalk 3 op een 486... uiteindelijk toch wel redelijk snel ontdekt dat alleen een geluidskaart niet alles is...

Btw, we zouden de vraag ook om kunnen draaien: gebruik jij je PC alleen voor audio? :biertje:

Ben ooit met fastracker 2 begonnen op de pc. Daar heb ik veel van geleerd vind ikzelf.
Heb daarna een prophecy erbij gekocht. Heb toen een bandje gehad met 2 vrienden. De pc moest dan overal heen gezeuld worden.

Dat was erg klote. Besloten om toen maar te stoppen met de band.
Nu ben ik langzaam wat kleine handzame, en makkelijk editbare harware aan het kopen. En de pc gebruik ik alleen nog maar om audio op te nemen. Wel heb ik een atari mega ste, om te sequencen, maar ben ook al een beetje opzoek naar een alesis MMt8.

Dus ben ook weer opzoek naar een gitarist, om gauw weer op het podium te kunnen staan, met een bak
KLEREHERRIE!!! :duivels:

"hé wat een leuk synthje heb je daar"
"ja dat is een tb-303"
"ah mag ik hem even kopieren?"

lol
nou ff serieus, ik stemde duidelijk neen.
Maar ik ben wel beschaamd ervoor. Ik heb hier een vette G4 staan en het enigste nut dat hij heeft In De Studio is sample opslagplaats en recorder.
Zou er een deftige sequencer naar mijn behoeften bestaan, dan zou ik hem gebruiken voor midi sequencing.

Onlangs zag ik een live act, en die had daar een Roland alpha juno en een labtop met reason staan.
Ik vond het echt behoorlijk kut klinken, 1 hoopje sounds samen, overdreven gebruik van effekten, enz enz (typisch aan de vooruitgang: zoals destijds 8 voices tegelijkertijd gespeeld werden gewoon omdat het 'mogelijk' was)
Nuja soit: ik vroeg hem welke sound uit die Roland alpha juno kwam. Antwoorde hij me vrolijk: geen, dit is mijn midi keyboard! :confused:

99% hardware.... en zolang muziek maken niet productief hoeft te worden, dan blijft dat ook zo :P
Mijn laptop zou zo veel meer kunnen, maar ik gebruik het alleen om jams op te nemen, om vervolgens deze niet uit te werken en later weg te gooien.....

Het is geen geheim dat veel nieuwe producers in de Trance wereld hun muziek maken met Reason, en dat ook verbazend goed doen, met alleen een beetje mastering in T-Racks...

Ik heb dat zelf ook een tijd gedaan, maar ben nu langzaam aan het overstappen op veryhardware (tering duur spul zeg).

Maar ja, dan heb je ook wat. Ik heb verschillende soft dingetjes uitgeprobeerd... maar op het moment moet ik zeggen dat ik Hardware gewoon veel praktischer vind, en beter vind klinken... je hebt ook wel 2 x 21" nodig wil je goed kunnen genieten van je Software, en alles overzichtelijk te houden.

Origineel geplaatst door fuse
Vraag ik me ook even af wie er ooit 100% op de computer is begonnen en later toch nog hardware erbij heeft aangeschaft om diverse redenen.

Ikke dus. Ik ben begonnen met Screamtracker 3 en later fasttracker 2. Ik vind het werken met knopjes ipv de muis alleen veeeeeeeeeeeeel fijner. Ik verwacht echter niet dat ik nog veel hardware synths erbij zal kopen. Degene die ik nu heb gebruik ik gewoon als controllers voor m'n softsynths.

Recentelijk mijn Triton verruild voor software, wellicht binnenkort ook mijn Indigo voor de V-station.
Werkt zo veel makkelijker en sneller, geen geklooi met kilometers kabels. Huidige kwaliteit van de v-analoge VSTi's loopt echter nog wel wat achter, ze missen allemaal wel iets (layering, effecten, arps etc, geluidskwaliteit)

Software is ongetwijfeld de toekomst.

Groet van een voormalige hardware profeet,

hp

Origineel geplaatst door oOAIOo
Recentelijk mijn Triton verruild voor software, wellicht binnenkort ook mijn Indigo voor de V-station.
Werkt zo veel makkelijker en sneller, geen geklooi met kilometers kabels. Huidige kwaliteit van de v-analoge VSTi's loopt echter nog wel wat achter, ze missen allemaal wel iets (layering, effecten, arps etc, geluidskwaliteit)

Software is ongetwijfeld de toekomst.

Groet van een voormalige hardware profeet,

hp

Sorry maar als je je Virus eruit doet voor een software versie van de Novation KS ben je echt gestoord. :P
Ook is de opmerking dat het veel gemakkelijker werkt relatief en erg persoonlijk. Om je een voorbeeld te geven, ik koop veel liever een hardware synth, omdat ik dan alleen 2 kabels in hoef te pluggen en direct met alle specifiek daarvoor bestemde knopjes/schuiven kan gaan freaken. Als ik een software synth wil gebruiken moet ik m eerst installeren (duurt al langer dan het inpluggen van die 2 kabels en 9 van de 10 keer gaat er iets mis of moet ik m'n comp (meerdere malen) opnieuw opstarten). Vervolgens moet je nog maar zien dat het helemaal lekker draait (ik heb een 1,8 GHz PC maar lang niet alles draait zomaar lekker) en je hebt voor echte kwaliteit een geluiskaart nodig die duurder is dan de gemiddelde hardware synth. En dan moet je ook nog met één enkele muis aan alles gaan zitten pielen (krijg er een kromme hand van eerlijk gezegd, zit op m'n werk ook al de hele dag met de hand aan de muis).
Nee, een hardware synth werkt voor mij veeeeel intuitiever en effectiever. Bij een hardware synth is ALLES afgestemd op het doel ervan: geluidssynthese. Een PC is multi-functioneel apparaat maar blinkt niet zo hard uit in dat ene onderdeel, IMHO.

Re: 100% computer studio

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dat je middels de computers een 100% volledige studio hebt wordt in tijdschriften veel beschreven en is op dit forum ook regelmatige een onderwerp van discussie. In deze enquete vraag ik dan ook wie heeft een 100% computer studio.

Ter verduidelijking. Wie heeft dus al zijn synth / audio hardware de deur uitgedaan en werkt 100% met de computer, dus van klankopweking tot de eindmix. Dit is geen discussie thread over wat beter of slechter is, gewoon een peiling om te zien of wat er geroepen wordt ook geleeft wordt.

:smeris: Dit was de start van dit onderwerp, houden we dat even in de gaten? :smeris:

100% hardware. Knopjes, schuifjes en kabels.... geen pc die mij dat gevoel kan geven. Daar draait het toch om?!

En zodoende kan ik de mensen nog blijven overtuigen dat house helemaal niet met een computer wordt gemaakt.

M'n pc is om te internetten, mailen, tekstverwerken, netwerken en dat soort dingen.

Back