ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
ja ik zit al heel lang in de muziek ..... en ja in 1990 had ik al een cubase op mn atari : en ja die vond ik heel fijn .... je kon met behulp van samples en composities en midi een heel cool nummer maken..... ala Sade bijvoorbeeld of clubhouse....

maar onlangs een cubaes te pakken te weten te krijgen ... maar de moderne versie is in mijn ogen helemaal niet overzichtelijk meer..... ik had een 10 wiskunde havo hee? maar de moderne cubase daarin blijf ik gewoon hangen op een moment dat ik het dus niet meer snap.....

heb wel geprobeerd hee? maar ik krijg dus echt geen sampletje op mn midi keyboard....

ja die oude cubase die had gewoon een sample programmaatje erin zitten ( een sample bank ) en dan kon een kind de was doen hee? ja en ik heb ook geen zin om op een cursus te gaan ha ha geen tijd en geen zin dus...

bestaan er denk je nog cubase programmas die net zo simple zijn als de allereerste cubase die je op de atari had? ja ik maak prof muziek hee? en ja aan cubase version 1 heb ik dus zat genoeg om drie jaar in de studio te zitten en zonder me te vervelen.....

bestaat er nog cubase first version? die nog op een vista werken ook ? of een xp?

nee incorrect : er zijn wel beroemde mensen ook die specefiek op zoek gaan naar een machine ( of software ) die heel makkelijk werkt......

zelf ben ik dus ook prof ( nog niet zo beroemd ha ha maar ja dat terzijde ) en ik werk nog steeds op acid pro : en dan een van de eerste versies.... meer heb ik niet nodig : alles zit erope en eraan : fx midi sync time stretch samplebank...etc etc

het enige wat ik nog mis in mn studio is een klassieke sequencer ala : atari cubase.... das de enige versie die ik ken waarvan ik geen hoofdpijn krijg en je kan er ook nog eens supergecompliceerde composities op maken ook ....

dit kan gewoon niet waar zijn :D

wat je moet doen is gewoon je getting started boekje met praktijk voorbeelden doorwerken, dat kost je een paar uurtjes en dan weet je echt wel genoeg om gewoon gemakkelijk te kunnen werken met cubase.

ja nee joh dat werkt bij mij niet ha ha.....

kijk voor laurie anderson was een fairlight perfect.... en ja die is heel prof : maar ook nog eens heel overzichtelijk...... bij moderne cubase zitten zoveel functies ingebouwd die ik dus nooit van mn leven ga gebruiken..... dus raak ik het overzicht kwijt

precies hetzefde heb ik met fotoshop van adobe : in 1995 heb ik daarmee een foto gemorved die in een tijdschift geplaatst werd

maar nu ben ik mn oude fotoshop dus kwijt : en ja je raad het al : ik fix de nieuwste versie : maar ik kom er met geen mogelijkheid doorheen.......precies hetzelfde verhaal.... ha ja ik weet ook het ligt aan mij ...... maar toch hoop ik op ooit een zakenman die alle oude versies weer op de markt gaat brengen

hee? :?

De handleidingen heb je zeker niet?

Laurie Anderson gebruikte een synclavier en geen fairlight.

Maar zo te horen kan je beter op zoek gaan naar een oude atari en daar lekker mee gaan werken.
En vooral geen nieuwe dingen leren.

Wel alvast een plekkie in het bejaardencentrum regelen want die ga je waarschijnlijk ook snel nodig hebben.

Niemand die je dwingt de nieuwe versie te kopen! als ik je verhaal zo lees kan het het beste je versie van Cubase weer verkopen en voor dat geld een oude atari op de kop tikken. Als het goed is hou je dan nog geld over ook :)

Niemand die je dwingt de nieuwe versie te kopen! als ik je verhaal zo lees kan het het beste je versie van Cubase weer verkopen en voor dat geld een oude atari op de kop tikken. Als het goed is hou je dan nog geld over ook

Om de nieuwe versie te kunnen verkopen, moet je hem natuurlijk wel netjes gekocht hebben. Iets aan deze thread geeft me het gevoel dat hij Cubase niet gekocht heeft.

@Eis-T: je kan een crack van cubase niet verkopen... ;-)
Net zoals je een crack van Adobe (c) Photoshop (c) niet kan verkopen

Het verbaasd me dat ie wel kan werken met nieuwere versies van windows zoals vista en xp....is toch ook totaal anders dan windows 3.11

Dus je download Cubase terwijl je volgens je eigen woorden een professional bent en vervolgens verwacht je hier hulp?

ik zeg::slotje:

nee ja joh sommige profs vinden het heerlijk als je 90 000 variablen hebt om te kunnen programeren .... maar om een heel stom voorbeeld te noemen : ook de polaroid camera ( simpel genoeg voor een kind ) die komt binnenkort weer terug op de markt...... ja omdat het basis-idee zo goed werkt

Ach, de eerste versie van Cubase waar ik mee werkte was versie 1.0 op de atari en ook met de laatste versie kan ik nog steeds gewoon werken. Gewoon omdat het basis idee hetzelfde is gebleven.

Ik ben 2 jaar geleden ook van Cubase op een Atari naar Cubase op de PC overgestapt. In het begin vond ik de moderne PC-versie wel erg uitgebreid:(, maar met behulp van de vele gratis tutorials op het internet kan je snel wegwijs worden. Ik denk dat je even over de drempel heen moet. Je zal zien dat Cubase samen met een VSTi sampler (bijvoorbeeld de gratis Shortcircuit) erg makkelijk werkt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back