ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wordt het geen tijd om de aloude Atari ST met Cubase onder de hardware te scharen? Dan kunnen we dit topic omdopen tot de volgende hardware-is-veel-beter-dan-software-vooral-de-oude-shit-want-dan-kun-je-minder-en-dan-wordt-je-dus-hee?-veel-creatiever-topic.

Overigens: Ik denk dat je niet de enige bent die een nieuwere versie van welk programma ook ingewikkelder vindt, daarvoor worden ze ontwikkeld :) maar misschien ben je wel de enige die erom vraagt en niet een simpeler programma zoekt wat doet wat jij wilt.

Mischien moet je Reason van proppellerhead eens proberen. :)

Meer opties krijgen is niet erg, niks aan de interface doen, da's erger.

Ik heb SX3 links laten liggen en ben overgestapt op Live. Cubase deed een aantal aannames wat betreft mijn workflow die gewoon niet meer klopten, Live denkt met mij mee.

sorry hoor maar als je midi op cubase uit je Atari kon toveren, dan kan je dat ook met 5.
dat je de rest niet snapt is een kwestie van desinteresse, gaat over wanneer je het pakket koopt.

volgende stap is dat mensen hier komen klagen over hoe ingewikkeld windows is. als je zegt, nee.. de manual doorlezen werkt bij mij niet, dan heb je een concentratie probleem heb niks met cubase te maken.

luister, een f16 vlieg je ook niet zonder manual. Wil je iets bereiken, dan moet je er iets voor doen.
koop anders een iPad als je intuitief wilt freubelen. gejank allemaal.

Cubase 4 essentials is in ieder geval niet moeilijker als een klasieke workstation.

Er zijn wel meer functies maar met het meer overzicht is dat mooi makkelijker.

Een uurtje met het boekje en wat youtube filmpjes en hopla, de eerste composietie lag eruit.

Stelt geen kut voor :geslaagd:

Ik heb wat video dvd's van een forumlid overgenomen om de finesses te leren.

Op de site van steinberg is ook een pak info te vinden.
De online helpfunctie werkt ook goed.
Bij mijn versie zit geen dikke boek bij maar dat maakt niets uit.

FL studio is ook simpel.

Wat moet je nu als prof nog met een 20 jaar oude atari lopen kloten ???????

@ topicstarter: je lijkt maar geen antwoord te willen geven op de vraag of je nu wel of geen manual hebt.....zo kunnen mensen je ook niet helpen natuurlijk :)

En als de er-tee-ef-em-methode niet werkt - zoek een workshop in de buurt. Vaak maakt dat al vele dingen vele malen duidelijker dan zelf gefrustreerd aanmodderen.

Intuitief is niks mis mee, meer moeite resulteert niet per definitie in een beter resultaat.

bij de meeste hardware zit ook geen Manual. Heb ik het dan gestolen. (is het dan ookk niet verboden om een apparaat te verkopen zonder manual). tenniste van 1 op de zes apparaten heb ik geen originele Manel. je6 ik ben echt een dief. ik moet achter tralies. jullie trouwens ook want wie heeft er wel niet eens 7 kilometer te hard gereden en heeft daarna niet de overheid gesponsord. jullie staan allemaal nog bij de fiscus in het krijt. Als jullie het niet zeker weten moeten jullie niet gaan gissen en eigen rechter spelen. waar maak ik me weer druk om. :mega:

Cubase 4 essentials is in ieder geval niet moeilijker als een klasieke workstation.

Er zijn wel meer functies maar met het meer overzicht is dat mooi makkelijker.

Een uurtje met het boekje en wat youtube filmpjes en hopla, de eerste composietie lag eruit.

Stelt geen kut voor :geslaagd:

Ik heb wat video dvd's van een forumlid overgenomen om de finesses te leren.

Op de site van steinberg is ook een pak info te vinden.
De online helpfunctie werkt ook goed.
Bij mijn versie zit geen dikke boek bij maar dat maakt niets uit.

FL studio is ook simpel.

Wat moet je nu als prof nog met een 20 jaar oude atari lopen kloten ???????

:okdan:

En van Cubase 5 is de Essentials versie nu ook al (een tijdje) te koop.
Als je het MIDI gedeelte van Cubase 5 niet snapt, heb je Cubase voor Atari ook niet gesnapt! Het is nog net als (heel) vroeger; input selecteren, output selecteren, kanaal instellen, en spelen maar.
En de audio is niet anders dan vroeger een analoog mengpaneel+multitrack taperecorder.
Alles goed aansluiten en instellen, en dan gaan met die banaan.

Ik ken mensen die ik als profs wil betitelen, die zichzelf nog amateur noemen, over de 60 zijn, en prima met Cubase 5 overweg kunnen........................
Dus prof........................

Sja moet ik toch zeggen dat ik met Cubase op de Atari ook veel fijner overweg kon dan met Cubase op de PC. Met Cubase VST kon ik nog wel wat maar toen ik met SX begon kwam ik er niet meer uit. Live werd in die tijd ook iets interessants omdat het ineens midi ondersteunde en ik ben overgestapt. Ik heb altijd alles via de help-functie geleerd want ik heb nooit een manual gehad want het was allemaal gestolen spul hoor. :okdan:
Tegenwoordig gebruik ik Live 8 en dat bevalt me prima, alles gaat weer lekker vlot. Er wordt alleen nog steeds niks afgemaakt. :mega:

Voor mij is de stap van Atari Cubase 2.0 naar Cubase 5 via Cubase VST verlopen. Dan is de stap ook minder groot. Maar alle nieuwe dingen zijn even wennen. Het verschil tussen Atari Cubase en Cubase 5 is inderdaad enorm, maar als je er een tijdje mee experimenteert en de dingen die je niet vindt of snapt in de handleiding opzoekt, zou dat geen probleem mogen zijn. Als je een nieuwe televisie koopt, moet je toch ook altijd eerst even de handleiding erbij nemen?

muziek maken is nu eenmaal wiskunde!
Omgekeerd! Wiskunde is net als muziek maken :D Per slot is wiskunde niets anders dan een menselijke manier van de werkelijkheid beschrijven. Wij denken niet omdat de wiskunde bestaat, maar de wiskunde bestaat omdat wij zo denken...

Maar even on topic: ik herken me best wel in de CuBase upgrade ellende. Zelf zit ik nog steeds op V1.1, die inderdaad ook heel goed op Windows 3.11 draait :) Totaal geen behoefte om nieuwere versies aan te schaffen. Ik kreeg die 1.1 trouwens bij de aanschaf van V4 nog-wat. Ooit geïnstalleerd, maar ik voelde me alsof ik plots kerkorgel moest gaan spelen, terwijl ik eigenlijk briljant ben op een Orf xylofoontje ;) Te veel om alles nodig te hebben.

Ben het wel met de TSer eens, niet altijd ;) en ik heb die CuBase echt wel zelf aangeschaft!

In het museum zijn de Apple II en de Atari met CuBase de sluitstukken van de collectie, al is er wel een uitzondering gemaakt voor de Yamaha DX7 versies en hun software. Ook wat 'digitale' objecten die naar analoog verwijzen, dus... de Nord Modular G2 ;) Staat zelfs in de permanente collectie.

Wout
(die nog geen bejaardentehuis heeft uitgezocht)

bestaan er denk je nog cubase programmas die net zo simple zijn als de allereerste cubase die je op de atari had? ja ik maak prof muziek hee? en ja aan cubase version 1 heb ik dus zat genoeg om drie jaar in de studio te zitten en zonder me te vervelen.....

Ik denk dat als je snel resultaat wilt en met samples werkt, dat Ableton Live dan een betere keuze is dan Cubase. Ik ben zelf een aantal jaar geleden overgestapt van Cubase naar Pro Tools LE. De reden was dat ik in eerste instantie Cubase alleen voor MIDI gebruikte wat erg fijn werkte. Toen ik met audio wilde gaan werken bleek dat in Cubase allemaal niet zo fijn en logisch te gaan en met de nodige problemen. Ik ben toen overgestapt naar Pro Tools LE wat ik wel logisch vond en probleemloos was. Maar dat is persoonlijk en voor een ieder verschillend natuurlijk. En ik ben een echte amateur :)

denk dat het e.e.a. ook afhangt van wat je wil. voor mij is Cubase echt een virtuele studio
al m'n instruments komen binnen via instrument channels volledige geintergreerd in de mixer samen met VSTi's FX en WAV's

Als je alleen maar een sequencer nodig hebt voor midi dan gebruik je 90% van de functionaliteit van C5 niet. Als je alleen maar wat sampled loopjes bij elkaar wilt gooien dan is Ableton i.d.d. een betere keuze. "Horses for courses" as they say...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back