ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar de wiskunde bestaat omdat wij zo denken...

)

Dat is een interessante discussie geweest aan het begin van de vorige eeuw in de wiskunde. In de wiskunde filosofie vroeg (en vraagt) men zich o.a. af of wiskunde boven ons zweeft en we hhet alleen maar hoeven te ontdekken of dat wiskunde een constructie is die alleen bestaat in de hoofden van de mensen. De eerste heten de platonisten en de tweede hten de contructivisten. Dit zijn slechts 2 van de 6 stromingen (komen namelijk nog de cantornisten, de logiscisten, de intuitionisten en de formalisten bij)

Interessant als je van filosiefie en wiskunde houdt. Ik reken mezelf graag tot de platonisten.

EINDE COLLEGE WISKUNDE FILOSOFIE ;)

Paul

ja ik zit al heel lang in de muziek ..... en ja in 1990 had ik al een cubase op mn atari : en ja die vond ik heel fijn .... je kon met behulp van samples en composities en midi een heel cool nummer maken..... ala Sade bijvoorbeeld of clubhouse....

maar onlangs een cubaes te pakken te weten te krijgen ... maar de moderne versie is in mijn ogen helemaal niet overzichtelijk meer..... ik had een 10 wiskunde havo hee? maar de moderne cubase daarin blijf ik gewoon hangen op een moment dat ik het dus niet meer snap.....

heb wel geprobeerd hee? maar ik krijg dus echt geen sampletje op mn midi keyboard....

ja die oude cubase die had gewoon een sample programmaatje erin zitten ( een sample bank ) en dan kon een kind de was doen hee? ja en ik heb ook geen zin om op een cursus te gaan ha ha geen tijd en geen zin dus...

bestaan er denk je nog cubase programmas die net zo simple zijn als de allereerste cubase die je op de atari had? ja ik maak prof muziek hee? en ja aan cubase version 1 heb ik dus zat genoeg om drie jaar in de studio te zitten en zonder me te vervelen.....

bestaat er nog cubase first version? die nog op een vista werken ook ? of een xp?

Hee? Zit jij al heel lang in de muziek hee? Waarom komt het dan dat je bent blijven stilstaan hee?

Een 10 voor wiskunde hee? Wat had je voor nederlands/engels hee? Snap niet echt wat wiskunde met cubase te maken heeft hee?

Maar als je nu eens gaat vertellen waar je in cubase blijft hangen hee?

Tjonge jij denkt echt in kant en klaar maaltijden... Geen tijd en geen zin om op cursus te gaan... Euhm heb je al geprobeerd om de handleiding te lezen?

Je hebt tegenwoordig super programma's om te samplen en samplers af te spelen... Daar was Cubase op de Atari nu niet echt King in! Dan had ik toch liever de Amiga wat het samplen beterft! Maar jij maakt proffi muziek?

Die Cubase bestaat vast wel in een museum alleen moet je je afvragen of het wel allemaal gaat zoals jij denkt...

Nog ff en je gaat vertellen dat heel het internet ook te moeilijk is etc...

Om ook nog even off topis te reageren
Het is een beetje belahelijke onzin om te stellen dat Cubase "te moeilijk" is.
Er is niets moeilijks aan. (de eerste laag)
In no time heb je een eerste poductie.

Als je dieper er in wilt duiken kom je wel lastigere dingen tegen, maar omdat je er gewoon al mee aan de slag bent gegaan zul je daar ook weer uikomen. Zeker met de mega grote hoeveelheden tutorials die op youtube te vinden zijn. Natuulijk moet je niet als de eerste de beste puber verwachten dat je de oplossing van een probleem binnen 3 minuten hebt. Dat kan soms enige uren/dagen/weken in beslag nemen. Maar daardoor leer je wel omgaan met die software.

En Cubase is natuurlijk niet gemaakt voor de standaardcomputer gebruiker. Het is een profesioneel programma en daar moet je dus tijd in steken. Het is ten slotte je professie. Je werk. Als je dat niet doet dan doe je je werk niet goed. Ook ik moet dingen in mijn werk doen die tijd kosten. Niet altijd even leuk, maar moet wel. Doe ik dat niet dan ben ik mijn baan niet waard. Jij zegt zelf dat je dit als professie doet en dus je geld ermee verdient. Ga dan je werk doen en investeer in tijd om cubase onder de knie te krijgen.

Succes ermee en meld over een jaar ofzo eens in dit topic hoe het je vergaan is.

Paul

Toen ik nog heel veel hardware had was Atari king. :mega:
Heb alle versies van koebeest doorlopen,..
Ben r uitgestapt
na 3.5 ofzo maar tot die tijd draaide de atari ook nog mee in de setup!
Ik heb nog een krat met een zooi ataris en wat beeldschermen staan,.. Heel af en toe trek ik r eentje uit de kist als ik een midikladblok nodig heb op een rare locatie.
Is nu alweer een jaar of wat geleden.
Puur voor midi heeft t Steinberg heel wat versies gekost voor ze dezelfde betrouwbare strakheid konden evenaren als destijds op de atari ,.. Mede omdat windows een instabiel kutsysteem was.
Nu met win7 en quadcore is t voor mij pas weer aantrekkelijk om misschien weer te gaan koebeesten!
Al heb ik mn handen al vol aan reason en ableton en al mn hardware.

Het probleem met manuals heb ik ook,.. ik kom r gewoon niet doorheen. Gelukkig is dat nooit een probleem geweest. Het meeste wijst zichzelf,.. En als ik iets echt niet kan vinden kijk ik op youtube of vraag ik t wel aan vrienden of hier op t forum! De vragen over de manual neem ik wel op de koop toe :D

ja ik zit al heel lang in de muziek ..... en ja in 1990 had ik al een cubase op mn atari : en ja die vond ik heel fijn ....

bestaan er denk je nog cubase programmas die net zo simple zijn als de allereerste cubase die je op de atari had? ja ik maak prof muziek hee? en ja aan cubase version 1 heb ik dus zat genoeg om drie jaar in de studio te zitten en zonder me te vervelen.....

bestaat er nog cubase first version? die nog op een vista werken ook ? of een xp?
Probeer eens met emulator software (zoals Steam o.i.d. is nog gratis ook) dan kun je een Atari 'clonen' op je PC.
Sommige van die emulator software laat het ook toe om MIDI aan te sturen (zover ben ikzelf
met emulatie nooit gegaan, maar mogelijk werkt dat en dan zijn al je problemen opgelost). :eureka:

zelf ben ik dus ook prof ( nog niet zo beroemd ha ha maar ja dat terzijde ) en ik werk nog steeds op acid pro : en dan een van de eerste versies.... meer heb ik niet nodig : alles zit erope en eraan : fx midi sync time stretch samplebank...etc etc

het enige wat ik nog mis in mn studio is een klassieke sequencer ala : atari cubase.... das de enige versie die ik ken waarvan ik geen hoofdpijn krijg en je kan er ook nog eens supergecompliceerde composities op maken ook ....

sorry maar ik moet hier toch ook ff op reageren... vooral dat je zegt prof te zijn... hoe prof ben je als je een instelling hebt van lik me vestje?! In mijn ogen niet prof genoeg en als je ook zo aan je producties werkt... :?

maar laat eens wat tracks horen dan... en stel een gerichte vraag wie weet kunnen al die nitwits hier je nog wat bijbrengen ondanks je 10 voor wiskunde :doei:

LOL, oldskool man, Cubase op een Atari ST.....
persoonlijk gok ik meer op de iPad of "my first sony" voor dit soort types.
dat zijn meer de "instant gratification toys"

LOL, oldskool man, Cubase op een Atari ST.....
persoonlijk gok ik meer op de iPad of "my first sony" voor dit soort types.
dat zijn meer de "instant gratification toys"

nee jo, als iemand 10 jaar lang op cubase 1 blijft hangen dan is een touch interface op een ipad helemaal een no go :D. VEEL te moeilijk dan voor zo'n iemand.

Ik gebruik ook een ouwe versie van Cubase, nl VST/32. Puur omdat ik alleen maar een midi sequencer nodig heb, en daar ga ik natuurlijk geen dure Cubase V voor kopen :)

nee jo, als iemand 10 jaar lang op cubase 1 blijft hangen dan is een touch interface op een ipad helemaal een no go :D. VEEL te moeilijk dan voor zo'n iemand.

Zoals je zelf ook weet was de upgrade van SX3 naar versie 4 niet voor iedereen een verbetering.

Don't change a winning team :).

(al moet je dat natuurlijk niet tot het absurde doorvoeren)

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog een officiele Pro 12 liggen, misschien wat makkelijker nog om mee te beginnen .. :D

cubase moeilijk ?

Ja, het is even wennen na zo'n overstap als je alleen midi gebruikt.
Maar na een tijdje proberen moet het kwartje vanzelf vallen, bij mij in ieder geval wel.
Tegenwoordig doe ik complexe vst routings met verschillende pluggins, terwijl ik 1,5 jaar geleden nog alles afmixte op een hardware mixer en mijn cubase essential 4 alleen gebruikte als midi sequencer zoals ik vroeger altijd al deed met de atari :D Ik heb geen bruikbare handleiding (zit niet bij essential).

Gewoon doorzetten dus :geslaagd:

... Ik reken mezelf graag tot de platonisten ...
Hé, kom uit die grot, man, en zie dat er geen cijfers en letters aan de bomen groeien ;)

Muziek is in de lucht en je hoeft het maar te grijpen. Helaas grijpen velen vaak mis :D

Wout
(Humorist)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back