AN1X

DJ41

Lid sinds 1834
Is de AN1X dan ook geschikt om Hardcore mee te maken? Ik weet dat het een flinke Trancebak is, maar ik zie hem nu erg vaak 2de hands aangeboden voor weinig.

Je kunt met bijna iedere synth wel hardcore geluiden maken, vooral met moderne VA's zoals de AN1x. En als niemand hem gebruikt dan klink jij des te origineler toch?

Maar sommige synths zijn toch echt typerend qua genre. Ik heb ooit een Roland MC-505 gehad en daar kun je dus ECHT geen hardcore mee maken. En een Juno is bv weer een typische HC bak. Is de AN1X een combinatie of weer wat anders?

ik wil niet al te betweterig overkomen maar in de MC505 zit de synthengine van de JV1080 en dat is toch echt wel een hele capabele synth, ook al is ie op ROM-samples gebaseerd ipv VA.....

en ik weet ook zeker dat je met die engine geluiden kan *programmeren* die echt wel in "hardcore" te gebruiken zijn.....

de AN1x is overigens een erg goeie synth als je met de user interface kan leven....

Olaf

ja hoor..volgens mij kan ie zelfs op het bakkie behoorlijk diep geprogrammeerd worden...en ook met JV1080 editors.....

een snelle search met google geeft in ieder geval deze link:
http://www.hitsquad.com/smm/programs/mc505ed/

Olaf

Grappig, misschien dat ik er nog eens eentje oppik als iedereen ze gaat dumpen voor de prijs waar je nu een MC 303 voor vindt.....

leuke bak goed geluid (ook voor hardcore) midi is perfect de controlers kan je voor externe apparaten gebruiken
zeker de moeite waard om hem eens te beluisteren
ik gebruik hem zelf als master keyboard

Attachments

• an1x 1.jpg
    an1x 1.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 122
Dat is zeer interresant... soms zie je ze voor 300/350 Euro 2de hands!! Da's geen geld voor zo'n apparaat. (ook al is het een monotimbrale synth....) (jaja, ik weet dat je hem kunt splitten en dan 2 geluiden tegelijkertijd kan spelen)..

:)

Orgineel geplaatst door DJ41
Dat is zeer interresant... soms zie je ze voor 300/350 Euro 2de hands!! Da's geen geld voor zo'n apparaat. (ook al is het een monotimbrale synth....) (jaja, ik weet dat je hem kunt splitten en dan 2 geluiden tegelijkertijd kan spelen)..

hij's dus gewoon bitimbraal. En best wel geschikt voor hardcore, lekker pwm op de zaagtand net als de alpha juno's.

Orgineel geplaatst door DJ41

hij's dus gewoon bitimbraal. En best wel geschikt voor hardcore, lekker pwm op de zaagtand net als de alpha juno's.

Orgineel geplaatst door OnAcid

Da's niet de vereiste waar het om gaat. Eigenlijk vind ik die zaagtand niet zo heel bruikbaar. Het gaat meer om de snelheid van de LFO van de PWM pulse in combinatie met een 2e LFO die hem dat Juno geluid geeft, en de vage envelope.

die split fumctie is ook leuk en je kan er 2 midi kanalen aan toewijzen
en vergeet de ribbon controler niet (kan ook via midi)
het is echt geen slecht apparaat maar je moet er wel moeite voor doen om het geluid uit te krijgen wat je wil

Idd, maar die software editor is weer één van de beste die ik ooit heb gezien.
Ik gebruikte altijd de software om hem te programmeren.

Back