Liefhebbers nieuwe synthpop?

echte synthpop heeft in elk geval NIET :

gitaar
basgitaar
drumstel
overige akoestische instrumenten

echte synthpop heeft in elk geval NIET :

gitaar
basgitaar
drumstel
overige akoestische instrumenten
Tuurlijk wel, maar de nadruk mag er gewoon niet op liggen.
Kruisbestuivingen zijn meestal al bezig van voor een genre z'n naam gekregen heeft. Discussies over "echt" en "niet echt" zijn zelden interessant buiten het schoolplein.

echte synthpop stamt ook uit de 80s
zie de docu Synth Britannia

die zogenaamde "synthpop" van nu is veel te gepolijst en platgecompressed

Tuurlijk wel, maar de nadruk mag er gewoon niet op liggen.
Kruisbestuivingen zijn meestal al bezig van voor een genre z'n naam gekregen heeft. Discussies over "echt" en "niet echt" zijn zelden interessant buiten het schoolplein.

nee tuurlijk niet, anders klopt de term synthpop toch niet?
muziek gemaakt met ALLEEN synths?
als er andere instrumenten bij zitten is het gewoon pop

Synthpop als genre bestaat al sinds de 70's en zou ook zeggen, de eerste experimenten waren in de jaren 60 al gemaakt.

De synthpop mainstream begon pas in 1981 met OMD, Human League en Ultravox, en uiteraard DM... Daarna werd ietwat "gecontamineerd" met andere instrumenten in de latere periodes.

Persoonlijk ben ik erg blij dat het genre in ieder geval weer "in" is en ook gemaakt met de middelen dat we nu hebben met de sound-and-feel van toen!

Laatst gewijzigd:
Geef mij maar de echte muziek van de eerste oermens dan :D (dan kan er niemand zeggen dat het voorgaande echter of beter is :P )

tis dat uwen schermafbeelding van Front is he, ik vergeef het u :)

ik heb toch liever 80s synthpop dan die zogenaamde revival meuk van nu :)

das geen jellybean productie hoor..

maar het klinkt gewoon lekker die drums en baslijn IDD :)

Ik denk dat we allemaal -gedeeltelijk- off topic gingen, omdat de TS het over liefhebbers van de nieuwe synthpop had. Dus Jellybean, Front 242, etc, zijn er geen "nieuwe" bands die synthpop-gerelateerde muziek maken.

Dus... Ik was best nummers van Miss Kittin aan het luisteren en die vind ik erg gaaf, het doet veel denken aan de avantgarde pop van begin 1980. Andere "avantgarde" zijn de mannen van Elegant Machinery.

Zoek allemaal op youtube...

front 242 is zeker geen synthpop...

maar ik denk dat de voorbeelden van de TS meer electropop genoemd kunnen worden..
pop met electronische invloeden maar zeker niet volledig met synths gemaakt zoals pure synthpop

maar ik denk dat de voorbeelden van de TS meer electropop genoemd kunnen worden..
pop met electronische invloeden maar zeker niet volledig met synths gemaakt zoals pure synthpop

Hier sluit ik me aan. Er bestaat wel eens hedendaagse puur synthpop maar blijft onbekend.
Bijwijzevan zijn er "rock" bands met electronische invloeden maar de vraag is: waar ligt de grens, de nadruk, de intentie?
Tengenwoordig is muziek niet meer strak geclassificeerd zoals ooit was en je hebt het over fusion-genre's.

Back