Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door jes303
...overigens had ik ook een paar keer een soort zelfbouw synth boxje van een vriend van m'n vader, genaamd johan timman gekregen, die ik iedere keer uit elkaar schroefde en kapotmaakte omdat ik zo graag wilde weten wat er in zat. ik was toen 6. het werkte dmv het drukken met je vingers op metalen pads / plaatjes en daar kwamen dan hele weirde soundjes uit...
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Zag dat ding er toevallig zo uit?
zie ook toevallig deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3080 
Origineel geplaatst door Tactic
Roland W-30 doe hem nooit van mijn leven weghet is mijn masterkeyboard en hij klinkt op 1 of andere manier ook nog steeds lekker.
ik dacht dat je er een complete studio aan had
mijn echte eerste synth was feitelijk een omnichord van suziki, ik was toen 7 ofzo, en die kreeg ik van m'n vader die muzikant was / is.
@ hmmmm die suzuki heb ik ooit een kunnen scoren vooren 60.-eu
maar er zit allen midi out op geloof ik en een drummdoosje in
t leek een grappig music-toy!!!
maar nog even over die johan timman (misschien hij nu wel op dit synthforum onder een obscure nickname!!!), die maakte dus in '82 synthesizer muziek, met een ENORME, maar dan ook een ENORME hoeveelheid Moog synths!!!! als ukkie van 6 vond ik het wel leuk maar zag totaal de waarde er niet van in. ik kan me alleen nog herinneren dat het om Moog ging, want hij had custom systemen laten maken door Moog!!! Wow! ik zat daar toen dag in dag uit omdat ze bezig waren met een synth album... dat was echt gadget heaven toen! nostalgie hoor.
@ ok allemaal op zoek naar johan timman
wie ........?; een moog-ie scoren
wel leuk dat jeen aantal yamahas hebt [wil ik ook ]
de cs 15 cs 40m zijn best ok synthies
en best -hard to find !!!
laatst ging er nog een cs 30 voor 1100,. gekkenwerk
- massl
wel leuk dat jeen aantal yamahas hebt [wil ik ook ]
de cs 15 cs 40m zijn best ok synthies
en best -hard to find !!!
laatst ging er nog een cs 30 voor 1100,. gekkenwerk
Ik denk dat de Casia VA-1 al snel volgde..en een hele troep meer daar weer na.. Na een tijdje niks kwam een herstart met als eerste...jaja..de CS1x 
(gloednieuw....en dat was toen Hfl 5000,-)
ja een vriend van mij heeft 2 jaar terug een cs-30 voor 900 gulden gekocht, ik ging mee om te kijken. stonden we nog af te dingen ook want hij was eigenlijk 1000. jammer dat die zoveel geld kosten, net zoals de sh-5 die is ook zo veel waard. terwijl in feite het hier om mono synths gaat... ook al hebben ze veel features.
om de een of andere reden klinken cs'en veel rauwer dan sh's. waarschijnlijk omdat cs filters minder heftig zijn (12db) waardoor meer van de oorspronkelijke vco's doorgelaten wordt (bij een lpf dus meer hoge freqs - sherpere randjes)... ik vind bijv. een cs-15 zeer zeker concureren met een sh-101.
of ,.... 
!!!!!!!! hoe kom je daar nu weer aan!? shit dat is em gewoon ja. hij zag er in m'n herinnering wel iets netter uit, maar dat kan een vervormde herinnering zijn. lachen zeg, dat ik dat na zoveel jaar weer terugzie. bedankt![]()
kan je me misschien wat meer vertellen erover? is het idd een zelfbouw ding?
hoe klinkt het eigenlijk - ik kan me het nauwelijks meer voor de geest halen.
Dr. Senso kan er vast nog wel meer over vertellen.Origineel geplaatst door borchen
"cool zeg dat een aantal van jullie met c64 / amiga is begonnen!"