sherman
sherman
ik heb de sherman 1 het eerst gehoord/gezien bij een live-setje van robert van Mononom
[beter hier bekend als sensoryoverload]
je moet hem gewoon horen ,gezien heb je hem vast wel,
het is een machine die van elk inkomend signaal iets anders kan maken ,van een stem /basline of drumloop ,
- vooral drumloops ,break beats ,hij maakt er een heel andere sound van
een normaal filter hoort er alleen iets van af te hale ,[lees filteren]
de SHERMAN voegt er iets aan toe ,....soms een enorm subb laag, met self oscillerende filters
- fm sounds dmv de hoog-frequente lfo [meeste synths hebben echt geen lfo in het audio bereik ]
2x de low/high /bandpass filters los instel baar voor filter 1 & 2
kijk das wel ff wat anders dan het brafe midi gestuurde [bij de mpc ] passende akai filter
no offence
- maar ik denk wat je met de akai kan kan je met een mam filtertje ,bijna, ook !!!
ik hoor het commentaar al aankomen
[leuk om het ff te vermelden ]
HERMAN van S-HERMAN vat je m ,is hem zelf bij mij thuis komen "demonstreren",.....mag ik wel zeggen!
ik heb hem geruildt met een ob m6, voor hem natuurlijk erg intressant ,[kost prijs voor herman ,....ole ]
,...
ik kan nog wel even doorgaan met mn sherman ervaringen ; kortm het is een zeer veeklzijdig app ,
en dit is belangrijk, ,je kan 10 monosynthjes hebben er is maar een soort sherman !!
vandaar dat ik er reclame voor maak , hij heeft gewoon vindt ,ik een xtreme eigenzinnig top-product gemaakt
waar niet voor niks veel waardering voor ontstaan is
er zijn trouwens drie modellen ,als ik de quad niet mee reken
nog wat commentaar van;
The Chemical Brothers, March 30th 2001, wrote :
" We've had a version 1 Sherman Filterbank and a Quad Modular Filter for a few years now and are still one of the most used (and abused!) pieces of technology in our arsenal. Both feature heavily on our fourth album, which we're presently recording. The Filterbank is incredibly flexible and the potential for really extreme processing is unique in a product with such a high quality signal path. (That Limit switch comes in handy, though!)"
Charlie Clouser, keyboard-player with NINE INCH NAILS wrote :
" I have owned a few analog filters in my time, but none have the capabilities for complete sonic destruction that my Sherman FilterBank has. It is a most evil and wicked device that creates sounds I can't seem to coax out of any other gear. I won't go into battle without it. Highly recommended."
ho stop nog ff wat toevoegen,...;
als je kijkt nar de ABUSERS list [mooi woord ]
dan zie je van david bowie tot bio hazzard [wie]
en een hele zooi tek-no/electro artists
dat moet genoeg zeggen over de veelzijdigheid en wat voor mensen hem gebruiken ,....slot
sherman
Origineel geplaatst door Bass
Tja...
Ik geloof dat ze in Sound on Sound zeiden : 'De Sherman Filterbank is een volledige synth zonder oscillator'...
En dat klopt wel, want je hebt FM , AM, ring modulatie, sync enz. enz.
ik heb de sherman 1 het eerst gehoord/gezien bij een live-setje van robert van Mononom
[beter hier bekend als sensoryoverload]
je moet hem gewoon horen ,gezien heb je hem vast wel,
het is een machine die van elk inkomend signaal iets anders kan maken ,van een stem /basline of drumloop ,
- vooral drumloops ,break beats ,hij maakt er een heel andere sound van
een normaal filter hoort er alleen iets van af te hale ,[lees filteren]
de SHERMAN voegt er iets aan toe ,....soms een enorm subb laag, met self oscillerende filters
- fm sounds dmv de hoog-frequente lfo [meeste synths hebben echt geen lfo in het audio bereik ]
2x de low/high /bandpass filters los instel baar voor filter 1 & 2
kijk das wel ff wat anders dan het brafe midi gestuurde [bij de mpc ] passende akai filter
no offence
- maar ik denk wat je met de akai kan kan je met een mam filtertje ,bijna, ook !!!
ik hoor het commentaar al aankomen
[leuk om het ff te vermelden ]
HERMAN van S-HERMAN vat je m ,is hem zelf bij mij thuis komen "demonstreren",.....mag ik wel zeggen!
ik heb hem geruildt met een ob m6, voor hem natuurlijk erg intressant ,[kost prijs voor herman ,....ole ]
,...
ik kan nog wel even doorgaan met mn sherman ervaringen ; kortm het is een zeer veeklzijdig app ,
en dit is belangrijk, ,je kan 10 monosynthjes hebben er is maar een soort sherman !!
vandaar dat ik er reclame voor maak , hij heeft gewoon vindt ,ik een xtreme eigenzinnig top-product gemaakt
waar niet voor niks veel waardering voor ontstaan is
er zijn trouwens drie modellen ,als ik de quad niet mee reken
nog wat commentaar van;
The Chemical Brothers, March 30th 2001, wrote :
" We've had a version 1 Sherman Filterbank and a Quad Modular Filter for a few years now and are still one of the most used (and abused!) pieces of technology in our arsenal. Both feature heavily on our fourth album, which we're presently recording. The Filterbank is incredibly flexible and the potential for really extreme processing is unique in a product with such a high quality signal path. (That Limit switch comes in handy, though!)"
Charlie Clouser, keyboard-player with NINE INCH NAILS wrote :
" I have owned a few analog filters in my time, but none have the capabilities for complete sonic destruction that my Sherman FilterBank has. It is a most evil and wicked device that creates sounds I can't seem to coax out of any other gear. I won't go into battle without it. Highly recommended."
ho stop nog ff wat toevoegen,...;
als je kijkt nar de ABUSERS list [mooi woord ]
dan zie je van david bowie tot bio hazzard [wie]
en een hele zooi tek-no/electro artists
dat moet genoeg zeggen over de veelzijdigheid en wat voor mensen hem gebruiken ,....slot

IK ben overtuigd!! Nu (S)Herman nog overtuigen dat ie DSF-ers 50% korting (meer mag ook..) moet geven!!