akai mfc42 vs. sherman filterbank2

sherman

sherman

Origineel geplaatst door Bass
Tja...
Ik geloof dat ze in Sound on Sound zeiden : 'De Sherman Filterbank is een volledige synth zonder oscillator'...
En dat klopt wel, want je hebt FM , AM, ring modulatie, sync enz. enz.

ik heb de sherman 1 het eerst gehoord/gezien bij een live-setje van robert van Mononom
[beter hier bekend als sensoryoverload]
je moet hem gewoon horen ,gezien heb je hem vast wel,
het is een machine die van elk inkomend signaal iets anders kan maken ,van een stem /basline of drumloop ,
- vooral drumloops ,break beats ,hij maakt er een heel andere sound van
een normaal filter hoort er alleen iets van af te hale ,[lees filteren]
de SHERMAN voegt er iets aan toe ,....soms een enorm subb laag, met self oscillerende filters
- fm sounds dmv de hoog-frequente lfo [meeste synths hebben echt geen lfo in het audio bereik ]
2x de low/high /bandpass filters los instel baar voor filter 1 & 2

kijk das wel ff wat anders dan het brafe midi gestuurde [bij de mpc ] passende akai filter
no offence
- maar ik denk wat je met de akai kan kan je met een mam filtertje ,bijna, ook !!!
ik hoor het commentaar al aankomen

[leuk om het ff te vermelden ]
HERMAN van S-HERMAN vat je m ,is hem zelf bij mij thuis komen "demonstreren",.....mag ik wel zeggen!
ik heb hem geruildt met een ob m6, voor hem natuurlijk erg intressant ,[kost prijs voor herman ,....ole ]
,...
ik kan nog wel even doorgaan met mn sherman ervaringen ; kortm het is een zeer veeklzijdig app ,
en dit is belangrijk, ,je kan 10 monosynthjes hebben er is maar een soort sherman !!
vandaar dat ik er reclame voor maak , hij heeft gewoon vindt ,ik een xtreme eigenzinnig top-product gemaakt
waar niet voor niks veel waardering voor ontstaan is
er zijn trouwens drie modellen ,als ik de quad niet mee reken

nog wat commentaar van;
The Chemical Brothers, March 30th 2001, wrote :
" We've had a version 1 Sherman Filterbank and a Quad Modular Filter for a few years now and are still one of the most used (and abused!) pieces of technology in our arsenal. Both feature heavily on our fourth album, which we're presently recording. The Filterbank is incredibly flexible and the potential for really extreme processing is unique in a product with such a high quality signal path. (That Limit switch comes in handy, though!)"

Charlie Clouser, keyboard-player with NINE INCH NAILS wrote :
" I have owned a few analog filters in my time, but none have the capabilities for complete sonic destruction that my Sherman FilterBank has. It is a most evil and wicked device that creates sounds I can't seem to coax out of any other gear. I won't go into battle without it. Highly recommended."

ho stop nog ff wat toevoegen,...;
als je kijkt nar de ABUSERS list [mooi woord ]
dan zie je van david bowie tot bio hazzard [wie]
en een hele zooi tek-no/electro artists
dat moet genoeg zeggen over de veelzijdigheid en wat voor mensen hem gebruiken ,....slot :slotje:

Attachments

• sherma oude model.jpg
    sherma oude model.jpg
    29,2 KB · Bekeken: 115
nou rondroyd bedankt voor je tekst en uitleg, die 15% onzekerheid voor die akai is hiermee weer ver omhoog gelopen naar de ongeveer 75%.

ik ga ze gewoon even lekker beluisteren en ga dan beslissen.\

jongens wel bedankt voor jullie moeite.

Re: sherman

Re: sherman

Origineel geplaatst door rondroyd

ho stop nog ff wat toevoegen,...;
als je kijkt nar de ABUSERS list [mooi woord ]
dan zie je van david bowie tot bio hazzard [wie]
en een hele zooi tek-no/electro artists
dat moet genoeg zeggen over de veelzijdigheid en wat voor mensen hem gebruiken ,....slot :slotje:

ik sta daar ook tussen overigens maar ik heb 'm niet meer (serial # 611)... reden? ik vond 'm te rauw.. niet bruikbaar in mijn muziek en onpractisch.
Ik heb er ook geen spijt van dat ik hem heb weggedaan, misschien als er ooit nog is een versie komt met memory's en midi uitsuurbare knoppen (geen cc maar sysex) dat ik er wel weer eentje koop, nu niet..

Ik heb ze allebei, en ze zijn allebei cool. Probeer maar eens met een shermanfilterbank een panner aan je syncable lfo te hangen die ook je cutoff aanstuurt. Als je met die lfo gaat werken op de akai, krijg je echt vette grooves. De akai gaat best ver, maar hij is wel een stuk mellower als de sherman. Het is gewoon een heel ander apparaat.

Gelukkig maar, anders krijgen sherman en akai nog ruzie.

ps. De akai heeft een stereo ingang, een mono ingang en een stereo uitgang. Je kan je mono filter en je stereofilter linken, zodat je een 48khz filter krijgt.

Origineel geplaatst door spdk
Ik heb ze allebei, en ze zijn allebei cool. Probeer maar eens met een shermanfilterbank een panner aan je syncable lfo te hangen die ook je cutoff aanstuurt. Als je met die lfo gaat werken op de akai, krijg je echt vette grooves. De akai gaat best ver, maar hij is wel een stuk mellower als de sherman. Het is gewoon een heel ander apparaat.

Gelukkig maar, anders krijgen sherman en akai nog ruzie.

ps. De akai heeft een stereo ingang, een mono ingang en een stereo uitgang. Je kan je mono filter en je stereofilter linken, zodat je een 48khz filter krijgt.

heb je nog een paar verschillen??

of moet ik ze gewoon allebei halen8o)

GAAF filmpje!! :{ IK ben overtuigd!! Nu (S)Herman nog overtuigen dat ie DSF-ers 50% korting (meer mag ook..) moet geven!! :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bass-molecules
heb je nog een paar verschillen??

of moet ik ze gewoon allebei halen8o)

Voor de hardste spacebass moet je ze toch echt allebei halen ;)

akai mfc42 vs sherman filterbank?!?

akai mfc42 vs sherman filterbank?!?

ik denk dat je beter kun zeggen:

akai mfc42 EN sherman filterbank?!?
het zijn gewoon twee verschillende apparaten vergelijken is naar mijn smaak een beetje overbodig. tis net wat je zelf wilt en mooi vind.
Ikzelf vind mijn mfc heel mooi bij mijn mpc staan en klinken, alle draaiknopjes sturen midi in en uit dus in de combi met mpc ben ik heel tevreden!

Ik overweeg ook om een filterbak te kopen.
Maar ik zind het prijsverschil nogal groot:

SHERMAN FILTERBANK 2: € 639.00
AKAI MFC42: € 248.00
( thomann prijzen )

en das toch ff een verschil van € 391 !!'
En das best veel.

Dus wat te kiezen?
Toch maar voor het prijsverschil gaan, of is de Sherman een beetje overkill en of een hype van: die moet je hebben, zoals iedere dj persé een sl wil hebben?

Maar er zijn ook nog andere bakken, te denken aan de Vermona DAF-1 € 239.00, welke ook stereo is, maar geen midi.
Dus......

Users, let me know!

Origineel geplaatst door mono-poly
ik denk dat de mutronics mutator gewoon de mooiste filterbank is die er is
air gebruikt deze filter :D

LOL. Echt een fijn argument om DEZE filter te kopen, omdat HUNNIE die ook hebbuh.....

Voor de lage prijs is de Akai zeker heel interessant. De Sherman is meer een instrument/toverdoos etc, maar kan ook best subtiel klinken.

Twee totaal verschillende bakkies! Gewoon allebei kopen: best of "all-worlds" :D

ja je heb gelijk de mensen van air gebruiken alleen maar pikkiepoelie apparatuur
dus gewoon niet kopen die mutronics mutator en lekker een akai of een sherman kopen
8)

Origineel geplaatst door bambamstudio

AKAI MFC42: € 248.00
( thomann prijzen )

En das best veel.

Dus wat te kiezen?
Toch maar voor het prijsverschil gaan, of is de Sherman een beetje overkill en of een hype van: die moet je hebben, zoals iedere dj persé een sl wil hebben?

Maar er zijn ook nog andere bakken, te denken aan de Vermona DAF-1 € 239.00, welke ook stereo is, maar geen midi.
Dus......

Users, let me know!

ja je kan ook veel beter een casio kopen dan aan minimoog
want dat scheeld zeker wel ....... euros 8)

hoooooooo

hoooooooo

Origineel geplaatst door bambamstudio

AKAI MFC42: € 248.00 thomann prijzen )

En das best veel.

mee eens is nie weinig [we krijgen het nie voor niks ]
maar we hebben het hier dus over de sherman 2
ik zou als je het budget van de akai hebt 300.-eu ,.....gaan voor 2nd sherman 1
de specs vindt ik niet zo verbijsterend veel verschillen
vooral als je het app nog moet leren kennen

ik den dat 300.350-een redelijke prijs is toch voor een 2nd hand
sooo sccs

Dus wat te kiezen?

Dus......

Re: akai mfc42 vs. sherman filterbank2

Origineel geplaatst door bass-molecules
heb al wat info lopen zoeken over deze twee filters, alleen ik kon niet echt persoonlijke bevindingen vinden. over de sherman wel maar de akai niet echt.

wie kan me helpen met de knoop door hakken, ik wil een filterbank en de akai is wel erg goedkoop op het moment, maar hoor wel dat de sherman VEEEL vetter is.

en wie kan me vertellen wat het veschil tussen de sherman 1 en de 2 is.

Ik heb ze alle 2.

sherman2 + akai

totaal verschillende werelden.

sherman is eigenlijk altijd distorted terwijl akai heel netjes is dus eigenlijk meer een conventioneel filter.

De Sherman is helemaal niet altijd distorted...en heel goed inzetbaar als enhancer bijvoorbeeld.
als je als een chaoot aan de knoppen gaat draaien en de input altijd hoog heb staan dan wel jahhhh.
( don't crush my filterbank...:D )

Ich habe auch ein Sherman, sehr gute Distortion...jawohl....8>

stukkie sherman :

Back