Ai No Corrida

Leuk idee, 2 punten:
Je blijft veels te lang in dezelfde Technoloop
ik zou het complete refrein in de break gebruiken (high passed) en dan pas opchoppen en teruggrijpen naar je technoloop

en in je technoloop kan (en moet!) veel meer variatie

Bedankt voor je comment. Ik zit dikwijls met het probleem van te weinig variatie..
Heb je misschien wat tips voor?

3 audio tracks met eigengemaakte loops uit vorige projecten, een spoor met simpele baslijn, een track voor de rides, een track met massive voor de sweep en dan nog een laatste spoor voor wat efx. (Nog twee tracks voor de sample zelf)

Dat van de variatie herken ik.
Daar ben ik nu ook mee bezig om dat te verbeteren.

Ik probeer bijvoorbeeld even het akkoorden schema te doorbreken en niet constant hetzelfde schemaatje van (meestal) 4 akkoorden te herhalen. Ik was vaak al tevreden als ik een leuk schemaatje had dat ik dat het hele nummer liet doorgaan. Dat probeer ik nu te vermijden.

Wisselingen in de drumtrack. Een dingetje erbij hier en daar. Even de bassdrum weg. Een ride-cymbal erbij. Kortom dat soort zaken geven al wat afwisseling.

Dan wat stoeien met aanvullende geluiden. Een sweep bv ergens plaatsen. Of een andere special sound.

Iets wat ook werkt (vind ik) om de bassline niet de hele tijd hetzelfde te houden. Maar wel uitkijken dat het niet teveel gaan afwijken, want anders is de samenhang snel weg tussen de verschillende delen.

Nadeel van het werken met samples is dat daar wat lastiger mee te manipuleren is. (denk ik)

Misschien kun je er wat mee....

Paul

Back