Wat is er met "electro" gebeurd???

mja, booka shade zit er echt zo'n beetje tussenin precies, ze hebben idd weer de goeie weg gevonden!

Maar zowiezo, het is met muziek soms ook een kwestie van door de geluiden heen willen en durven prikken, voor mij staat op de eerste plaats wat er in de muziek gebeurt (meestal)

Als een productie qua arrangement interessant is door allerlei grapjes truukjes en vreemde sounds, ritmiek en effecten dan maakt het dat voor mij leuk om naar te luisteren, ook al zitten er allemaal puntige en lelijke geluiden in, het arrangement maakt dat een soort van goed.

Liever een technisch knappe en interessante track dan alleen maar wat mooie geluidjes en een verder niet interessante track.

Bij het produceren denk ik trouwens meestal precies andersom omdat het niet meevalt een technisch knappe en interessante track te maken, dus compenseer ik dat met mooie warme geluiden en simpele melodie.. :D

Das gewoon house man... is nix electro aan. Mijn mening dan dus.

Voor mij is electro vooral iets waar 'n gebroken beat in zit, en dus geen 4 X 4.
En het moet vooral niet plat gemastered, en enorm in de loudness zijn. Maar dat is weer 'n andere draad.

nee het is geen electro idd....

maarja, het is ook geen 1988 meer :D

Electrohouse is nu gewoon een van de vele stromingen, met ergens een beetje electro inspiratie.....

Maar dat heb ik dus ook met bepaalde soorten hardcore e.d. Wanneer er ear piercing bitcrusher stuff aan te pas komt en de puntige 10Khz regeert, dan haak ik af. Ik ben meer van de smooth vloeibare sounds, die je als een warm bad pakken.

Het mag best rauw zijn, maar het moet niet dat platgedrukte nep low bit geluid zijn waar de firma Bayer zo blij mee is. Want deze track is ook gewoon een 4x4 met een simpele baslijn en veel digitale artefacten:

Last edited by a moderator:
Owwwww vet! Ik bedoelde bijna alle 4 X 4.. dees is wel vet!

Ik zag laatst deze gozer live, was erg goed. Beetje Aux 88 meets Dopplereffekt, hoewel misschien vaker Dopplereffekt meets Pametex. Maakt niet uit, 't is dik en dreigend. Kale mannen aan je voordeur die zeggen dat ze nog geld van je krijgen. Dat idee. Blijft sowieso een leuk gebeuren daar in Gothenburg.

ik vind de disco van tegenwoordig ook wel erg fijn..

Maarjah, IJsland he...

Tja, dat viel me ook op. Als het al geen veredelde euro house is, is het toch vooral veel spul uit de hoogtijdagen, begin 80, begin 90 en begin 2000. Misschien dat 2010 ook weer een fijn begin kan zijn. Ik moet bekennen, ik heb ook wel weer zin om weer 'ns wat in die richting te doen.

Ik moet zeggen dat ik alle Dopplereffekt klonen die ik nog wel eens voorbij hoor komen de laatste tijd meestal maar gewoon laat liggen. Dat voegt ook niks meer toe. Maar ik vond de wat meer funky platen van Comtron weer wel ontzettend goed.

Er is inderdaad meer dan alleen de eurohouse-electro. Maar zo langzaam word dit wel 'n hele fijne draad om naar te luisteren! Er is dus nog genoeg goeie electro!

En ja Chinetti, doen.

Ik moet zeggen dat ik alle Dopplereffekt klonen die ik nog wel eens voorbij hoor komen de laatste tijd meestal maar gewoon laat liggen. Dat voegt ook niks meer toe. Maar ik vond de wat meer funky platen van Comtron weer wel ontzettend goed.

Ja daar ben ik het wel mee eens ja. Ik hoor graag wat meer freestyle en electrofunk achtige dingen, maar dat is ook dun bezaait tegenwoordig. Hoewel freestyle nog steeds wel groot zou zijn, maar ik vind en hoor geen nieuwe releases.

outwork - electro is geen electro, dit is club. Heeft ook op de 538 dance smash gestaan.
Als je echt ''electro'' wilt hebben, dan moet je bijvoorbeeld naar boize noize, justice en bloody beet roots zoeken.
Die komen wel in de buurt bij die 1e track..

Electro house is vaak ook maar een naam waar mee gesmeten wordt die meestal voor een erg groot genre staat!
Binnen house heb je bijvoorbeeld ook wat vertakkingen zoals bijvoorbeeld; Electro, Dutch, Latin, fidget, big room, en ga zo maar door!

Electro is in zijn reet geneukt door club.....dus de uitkomst daarvan is electro club kutten....

Nou ik ben van electro afgestapt, ik ga een andere richting op (joepieee)
mischien vinden jullie deze verzamel album wel wat.

ADVANCED FUNK vol.1
http://www.binalogproductions.gr/
51TlXycpk4L._SS500_.jpg

Das gewoon house man... is nix electro aan. Mijn mening dan dus.

Voor mij is electro vooral iets waar 'n gebroken beat in zit, en dus geen 4 X 4.
En het moet vooral niet plat gemastered, en enorm in de loudness zijn. Maar dat is weer 'n andere draad.

De eerste electro platen van bijvoorbeeld Kraftwerk zijn ook 4x4, later werd het pas anders in het genre door de opkomst van electro-funk. Het electrogenre is nog wel wat dieper en gaat verder terug dan Herbie Hancock en/of Afrika bambaataa.

Ik vind het maar een beetje een vreemde constatering dat electro geen 4 kwarts maat mag hebben.

outwork - electro is geen electro, dit is club. Heeft ook op de 538 dance smash gestaan.
Als je echt ''electro'' wilt hebben, dan moet je bijvoorbeeld naar boize noize, justice en bloody beet roots zoeken.
Die komen wel in de buurt bij die 1e track..

Meen je dit ??

- boize noise = house
- justice = house/funk
- bloody beet roots = house

En het is alledrie ook extreem domme muziek, sterker nog, het is niet eens muziek. Het zijn drums + baslijn (of sample loops) + geschreeuw/slechte zang.

Maarja, je moet je natuurlijk wel aanpassen aan het gemiddelde niveau vd luisteraars, en aangezien de hele mensheid aan het degeneren is, is het ook niet zo gek dat die drempelloze muziek van zulke artiesten gewaardeerd wordt door een grote groep mensen.

Back