Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
inderdaad, voyetra
![]()
Omdat er met digitaal veel goedkoper, eenvoudiger en beter synthesizers te maken zijn (DSP + software).Waarom bestaan er nauwelijks NIEUWE polyfone analoge synthesizers. Ik bedoel 100% analoog.
...

Ze klinken helemaal niet beter dan de goede digitale synth's (bvb. An1x), alleen kunnen veel gebruikers door gemis aan knoppen die dingen niet degelijk bedienen....Voorbeelden in het verleden zijn er genoeg zoals bijvoorbeeld de roland juno 106 6-stemmig, maar ik dacht ook de jupiter 8 en nog vele anderen waar zijn zulk soort synths gebleven NIEUW in de handel. Of zouden ze niet beter klinken dan een virtual analog.

1-Omdat er betere synthesizers te maken zijn met DSP + software).
2-Ze klinken helemaal niet beter dan de goede digitale synth's (bvb. An1x),
3-maar twee dingen gingen om diverse reden moeilijk samen : voor elke mogelijkheid een knopje.
4-Hetgeen nog overbleef was niet veel beter dan een JP8 zonder knoppen.
5-De 'vintage' markt van analoge synthesizers draait voornamelijk om het knopjes-ledjes-wow-effect,
6-de klankbeperkingen van die dingen maken meestal, dat ze volgende maand al weer terug verkocht worden.

inderdaad, voyetra
![]()

Wow !! die ken ik nog niet ! voor hoeveel gaan die ? klinken ze goed ?
![]()
stond er één te koop op AH voor een bod rond de 3750,- usd.
Maar stel nu dat je maar 2 vco's gebruikt en dat je dan 8 voices door 1 filter en 1 lfo en 1 vca laat gaan dan kan het toch betaalbaar zijn? Het hoeft niet meteen multitimbraal te zijn.
1) Beluister ze eens naast elkaar op eenzelfde degelijke installatie...Ik ben het hier maar liefst 6x totaal niet met je eens.
1- Oja, is dat zo? Wat is er dan beter aan? Het geluid iig niet voor mij.
2- Jij vind een AN1x beter klinken dan bijv. een Jupiter8 ?? roflmao
3- Toch zijn er genoeg synths die wel voor elke functie een knop hebben. ook nieuwe.
4- Dit meen je niet? Zo'n DSP synth moet wel de holy-grail zijn zo te horen?
5- Weer zo iets? waar baseer jij dit op?
6- haha, hou op. Ik krijg nu pijn in mijn buik van het lachen. Moet je een tegen een modulair freak zeggen![]()

argument.