geheime electronica in Poly-61?

synthana

Ouwe rot
Ik vraag me al een tijdje af waar het kleine boardje voor is; in
spelerpositie helemaal links in mijn Korg poly-61...
Er loopt niets naar toe er steekt alleen een losse stekker uit.
Is het midi voorbereiding? Fabriek? Vorige eigenaar?
Bvd.

Attachments

• GEDC2458.JPG
    GEDC2458.JPG
    69,4 KB · Bekeken: 137
  • GEDC2459.JPG
    GEDC2459.JPG
    80,8 KB · Bekeken: 122
Hmm, volgens mij heb ik dat er niet inzitten hoor, apart

Dat is een boardje met een of andere fix. Het zit alleen in Poly-61's met het KLM-475 processorboard (dus de eerste revisie). Een interessantere vraag is waarom het bij jou los zit, want het hoort gewoon op het processorboard aangesloten te zitten...

volgens mij heeft dit bordje te maken met de clock van de processor maar ik zie nog een oude batterij op het bord zitten moet die niet even snel verwijderd worden??? en ik ben wel benieuwd naar de houten zijkantjes en hoe je dat hebt gedaan.

en ik ben wel benieuwd naar de houten zijkantjes en hoe je dat hebt gedaan.

Tja, het geheim... Men gaat naar de bouwmarkt (Praxis in mijn geval).
Men gaat naar de afd. deco/behang/verf.
Men zoeke uit alle rollen plak-plastic het gewenste motief/kleur.
Thuis gekomen: meten en knippen,plakken en.. klaar! (polysix look)
kan natuurlijk ook op ieder ander muziek instrument, etc,etc...

Alle functies werken volledig: wat nou de toegevoegde waarde van dat boardje is??
Misschien moet ik een mailtje sturen naar directeur Keio .. :D

De man die zaterdag zo vriendelijk was om mij een gratis synthi 'A' te geven, is
erg technisch (geen muzikant).
Wellicht kan hij die batt. vervangen. (bedankt mensen voor de adviezen!)

Attachments

• Keio's 2e poly.JPG
    Keio's 2e poly.JPG
    62,1 KB · Bekeken: 123
Yes.
Ik was uiteraard overdonderd maar heb wel twee keer gevraagd/aangedrongen op een vergoeding.
Echter deze beste man en zijn vrouw (die onze ,ook al gratis, repetitie ruimte beheren) willen er ECHT niets voor hebben!!

OMG! ongelooflijk gewoon ... ik zou denk ik per plekke een hartverzakking krijgen ... hahaha :mega:

Ik zeg Phillicorda :)

Ik zeg :okdan: Wat heb ik lekker kunnen spelen op dat ding. 8) Hij is ondertussen na enkele jaren al wat doorverhuisd in het forum, maar ik heb er -eveneens van het forum- leuke dingen op ingeruild. Als ik het goed heb een brakke Cruise, die geruild werd voor een goede DX7, die mits stevige opleg een JP8000 is geworden. :) Ik miste toch een orgel in mijn setup, dus daar is een C-605P electone voor gekomen. Het belangrijkste is dat die Philicorda nog steeds werkt, en bij een liefhebber staat. Al ben ik misschien de enige die sfeerfoto-met-plantje ervan maakte of ermee naar Youtube trok. :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een stereoset twv 100€ na nog niet veel van enige waarde heb weggegeven, maar ik vind het wel leuk om mensen gelukkig te maken (en ze geld uit te sparen) door hun PC of elektronica te herstellen. Typisch daarbij is dat ik andermans materiaal veel makkelijker hersteld krijg dan mijn eigen spullen. :)

Naast die Philicorda heb ik recent ook een druppellader voor de hobbykar gekregen (ook al snel 100€ in de winkel) en heeft een vriendelijk forumlid een module van mijn modular voor me hersteld. Ik corrigeer mezelf dus: ik ken gelukkig veel heel vriendelijke mensen. Ze hebben alleen geen Synthi die in de weg staat. :)

Laatst gewijzigd:
Back