geheime electronica in Poly-61?

Je bedoeld de nederlandse gulden?

Tegenwoordig de euro ook al ongeveer... De synthi's zijn zowat de meest waardevolle synths die je kan vinden tegenwoordig. Een CS80 gaat er nog overheen, maar anders moet je al richting een klassieke modular gaan denken om een nog duurdere synth te vinden.

Ik persoonlijk vind de synthi wat duur tov andere synths, maar ik bepaal de markt niet. :) En ik heb geen synthi...

Ongeloofelijk!
Voor mij persoonlijk zou een meerwaarde zijn er een simpel melodie/bass lijntje
uit te kunnen halen.
Zou de 'Doepfer dark energy' misschien een bruikbaar 'tussenstation' tussen een midi-klavier en de synthi kunnen zijn?

Een assistent van JM Jarre zag ik via de nieuwe Moog Taurus een synthi aansturen.
Er bestaan dus blijkbaar wel mogelijkheden buiten de officiele EMS klavieren.. (01:00)

Tja, het geheim... Men gaat naar de bouwmarkt (Praxis in mijn geval).
Men gaat naar de afd. deco/behang/verf.
Men zoeke uit alle rollen plak-plastic het gewenste motief/kleur.
Thuis gekomen: meten en knippen,plakken en.. klaar! (polysix look)
kan natuurlijk ook op ieder ander muziek instrument, etc,etc...

Alle functies werken volledig: wat nou de toegevoegde waarde van dat boardje is??
Misschien moet ik een mailtje sturen naar directeur Keio .. :D

De man die zaterdag zo vriendelijk was om mij een gratis synthi 'A' te geven, is
erg technisch (geen muzikant).
Wellicht kan hij die batt. vervangen. (bedankt mensen voor de adviezen!)

:okdan: ;) ziet er beter uit dan het standaard grijze, Ik zit zelf nog eens te denken om het mooi hout een behuizing te maken maar door tijdgebrek kom ik er niet aan toe.

Thanks. Echt massief hout is natuurlijk altijd beter.

[ Hieronder nog even de achterkant van m'n laatste aanwinst; de EMS synthi 'A' .
Bijna even leuk als de voorkant.]

Attachments

• GEDC2653.JPG
    GEDC2653.JPG
    94,6 KB · Bekeken: 119
  • GEDC2654.JPG
    GEDC2654.JPG
    96,1 KB · Bekeken: 122
als je wat krijgt? een synth van 9 ruggen is natuurlijk niet zomaar wat.
het is pas 9 ruggen op het moment er 9 ruggen voor word gevangen... tot die tijd is/kan het een bruikbaar stuk gereedschap zijn waar je muziek mee maakt zonder te denken "nou nou nou deze synths is duuuuur"... yes?

:okdan: ;) ziet er beter uit dan het standaard grijze, Ik zit zelf nog eens te denken om het mooi hout een behuizing te maken maar door tijdgebrek kom ik er niet aan toe.

Been there, done that (hoewel, heb het een bekende laten doen). Echt een aanrader. Kan je ook die rare hoeken vooraan wat beter vormgeven.

Thanks. Echt massief hout is natuurlijk altijd beter.

[ Hieronder nog even de achterkant van m'n laatste aanwinst; de EMS synthi 'A' .
Bijna even leuk als de voorkant.]

Weinig parts!

Yes.
Ik was uiteraard overdonderd maar heb wel twee keer gevraagd/aangedrongen op een vergoeding.
Echter deze beste man en zijn vrouw (die onze ,ook al gratis, repetitie ruimte beheren) willen er ECHT niets voor hebben!!

Is een object van minmaal 6500eu

het is pas 9 ruggen op het moment er 9 ruggen voor word gevangen... tot die tijd is/kan het een bruikbaar stuk gereedschap zijn waar je muziek mee maakt zonder te denken "nou nou nou deze synths is duuuuur"... yes?

Je hebt een punt

als je wat krijgt? een synth van 9 ruggen is natuurlijk niet zomaar wat. Ik krijg ook nog steeds een plakje worst bij de slager als ik er lief om vraag, maar dit is wel erg gul hoor.

kgeloof er geen drol van iedereen weet toch dat t geen plasticken doosie is van een meiert!???

minstens 4a6 eu
tegenwoordig

dat geeft iemand weg ,...
hebjem van de verdrinkings dood gered ofso ??
:engel:

zo begint de draad over een printje van een Poly 61 en eind van de rit hebben we het over de waarde van een EMS.........:Z

Wil je je abonnement op deze discussie opzeggen, ga dan naar: :kont:

Toch leuk als je wat krijgt, Ik heb ook wel eens wat bijzonders gehad :)
@MATRIXXX hieruit blijkt dat jezelf meeging op het
'zijspoor'. Bovendien moest ik je een privebericht sturen om 'bij de les' te blijven.
Je "verwijt" in deze lijkt me dus niet helemaal terecht.

@R-ond: 'iedereen' in de synthesizer-wereld weet dat misschien... maar miljoenen
mensen nog steeds niet hoor. Een rembrand schetsje.. tja dat is misschien algemeen bekend.

Nou daar komt 'ie: :slotje:

Het slotje haal ik even van deze thread want eindelijk is m'n poly-61 open,
maar waar die losse stekkers eigenlijk zouden moeten komen
(volgens de foto van etaoin) zit bij mij helaas geen aansluiting naar de processor !?

Attachments

• GEDC3052.jpg
    GEDC3052.jpg
    85,3 KB · Bekeken: 119
  • GEDC3051.jpg
    GEDC3051.jpg
    75,5 KB · Bekeken: 118
Vreemd; dat heb ik met m'n EMS synthi ook: mk1 maar mét prestopatch (meestal mk2)
Hou toch es op over die Synthi's de hele tijd:P;)

Back