Yamaha RX5

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Effe een snel vraagje
Ik weet ik ben nieuw maar ik stel me later nog wel voor...

Heeft iemand ervaring met de Yamaha RX5? Berichten op internet spreken zich tegen. Dus wat zijn jullie gedachten over dit masjientje?

Zitten heel wijnig gluiden in RX 7 RX 8 zijn veel beter.

Maar goed, ik ben dan ook nog maar een beginner. Het zou mijn eerste apparaat worden. Ik kan er aankomen voor rond 100 euro. Ik wil gewoon eens wat proberen met echte apparaten in plaats van software.

Maaruh 100 euro is dat veel of niet?

rx is best ok

rx is best ok

Origineel geplaatst door jaxxon
Maar goed, ik ben dan ook nog maar een beginner. Het zou mijn eerste apparaat worden. Ik kan er aankomen voor rond 100 euro. Ik wil gewoon eens wat proberen met echte apparaten in plaats van software.

Maaruh 100 euro is dat veel of niet?

na ik heb hem ook gehad en er toen 300 gld voor betaald,
dus 100 eu is best wel redelijk
je hebt altijd mensen [sorry marcuuuu] die er maar weer de helft voor willen geven
kijk het is wel weer wat anders dan de drums uit een 808/909 ,...cloon of niet ,
en ik denk dat de rx-5 in de buurt van een andere DRUMMACHINE lijn ligt
machines zoals de rx5 + alesis hr16 en de B. waren bedoelt [80er jaren ]
om realistic drums enzo na temaken ,darom zit er ook een sequencer op ,....
dus om stand alone te playen en om evt een ander app mee te laten splen
dus de rx5 als master gebruiken [zoals ook met de dinsync van roland alle tr & en tbtjes in sync mee huppelen ]

de rx 5 heeft [ cool ] een reverse functie ,.....en 12 outputs met ieder zn eigen volume schuif ,
de rx 5 heeft ook nog ram cardridges met bass + fm sounds om mee te programmeren,
ik denk als een tr707/727 nog steeds 150 tot 250 euro op mogen brengen , dan is deze rx 5 nog steeds wel 100 euro waard [vindt ik !!!]
het is de de grootste uit de serie trouwens !!!
[persoonlijk zou ik deze liever hebben dan de tr707/727,...saai ]
ik heb er veel gehad,.... en ik vindt de rx vanwege het makkelijke werken [seq] en redelijke sounds een voor zn tijd erg bruikbare machine ,...........ook in een midi setup als aanvulling op een bv drumstation [om ff budget te blijven ,..!

dus gewoon doen
je kan hem altijd weer kwijt ,....

Ding staat geregeld goed koper aangeboden.Leg er 100 bij heb je een kale R 8 zonder kaartjes.
rondroyd ik zou er de helft nog niet voor geven :D

Back