Welke van de 2 is de 909

Welke van de 2 is de 909

• Totaal aantal stemmers
    54
er is niks wat een pitch shifter niet op kan lossen :) maar het karakter hoor je er i.d.d. wel doorheen.

we kraken hier niet de 909 af, we vergelijken hier alleen de geluidskwaliteit/karakter in een blind test. heeft niks met workflow of pride of ownership te maken. Dus alle TR bezitters niet zo aangevallen worden, je hebt nog steeds een dure beige doos met verkleurde oranje steepjes :)

Snap niet waarom of software per defintie selchter zou moeten zijn?

Was iets met heilige huisjes, he.. ;)

'k Vind 't iig leuk dat jij en patat de moeite genomen hebben hiervoor. :biertje:

dij sample twee heb ik de ride nog nooit zo gehoord kan dat wel. of is dit een mod.

nummer twee is de 909, de kick klinkt wel dieper dan een ongemodde (andere condensator waarde??). met de hihat is ook wat gedaan.

Dit is echt een vergelijking van niks. Raar om een loop op te nemen en deze down te pitchen en de vergelijking daarop te baseren. Neem nu gewoon een kale loop: kick, clap, snare, hihats, ride, tom en doe de vergelijking daarop.

Daarnaast vind ik de discussie was nu beter is echt een non-discussie. De een heeft liever een muis in z'n handen, de ander draait liever aan de knoppen van de 909. Ik heb zelf een 909, maar deze staat al een jaar in z'n mooie doos te wachten totdat hij weer een keer eruit mag. Als ik nu een 909 sound gebruik is het gewoon een sample welke ik nog geeneens zelf heb gesampled.

De echte power van de 909 zit 'm m.i. in de sequencer. Ik heb de 909 zelden gebruikt met midi en sequencer op mijn computer. De 909 sequencer is lekker simpel en voelt zo lekker aan. De ene pattern na de andere welke ik nooit met mijn sequencer zou maken zet ik zo in de 909.

Oh, ik heb op de tweede sample gestemd als de echte 909. De kick uit de eerste 909 klonk zo niet 909.

Zoals ik al eerser heb geschreven heb ik een gemodde 909.
Er zit pitch shift op de hihat en iid een andere condensator voor de decay van de kick. Verder is alles standaard, dus verdere mods zijn uitgeschakeld.

Ik heb ondertussen een nieuwe file gemaakt die hopelijk wat makkelijker na te maken is.

Wat natuurlijk wel duidelijk is dat de software versie (welke dat dan ook mag zijn) heel bruikbaar is.

Het is niet helemaal dezelfde sound - en al helemaal geen vergelijking van de twee machines zoals ik ze in een track zou gebruiken...maar goed. 1 is duidelijk compacter en strakker (percussiever) dan 2 opgenomen (meer ruis en 'staartjes') dus ik heb maar 1 gestemd.

Ik vind het allebei bagger.
Maar een A/B kan toch helemaal niet op deze manier. Ze klinken totaal niet hetzelfde. En al helemaal niet als een standaard onbewerkte ongepitchte 909.

OK, omdat het moet: 1=909; 2=iets anders.

Naja..

Afgezien van het pitch verhaal mis ik nog een aantal geluiden, ritmes en het draaien aan knoppen.

Maar goed.. wat welke is weet ik niet, vind het allebei bagger klinken, dus het ene is prima vervangbaar door de andere wat mij betreft.. :D

Dusch..

we draaien het gewoon om

probeer na te maken met een plugin

ingredieten
accent x1xx1x1xxx1x11xx
bassdrum 1xxx1xxx1xxx1xxx
snaredrum xxxxxxxxxxxx1xxx
close x1xxx1xxx1xxx1xx
open xxx1xxx11xxxxxxx
cras x1xxxxxxxxxxxxxx
ride xx1xxx1xxx1xxx1x

geen effecten.

bassdrum alles naar links
snare en alle ander geluiden allemaal 12 uur

Attachments

• tr-909.mp3
    655,7 KB · Bekeken: 110
we draaien het gewoon om

probeer na te maken met een plugin

ingredieten

bassdrum 1xxx1xxx1xxx1xxx
snaredrum xxxxxxxxxxxx1xxx
close x1xxx1xxx1xxx1xx
open xxx1xxx11xxxxxxx
cras x1xxxxxxxxxxxxxx
ride xx1xxx1xxx1xxx1x

geen effecten.

Je bent de accenten vergeten. Of alles accent op max?

Ok, de mensen met de grootste mond stemmen niet zie ik :D
nogmaals als 1 van de zeurpieten mij even een niet gemodde 909 alles op 12.00u kan sturen doen we er nog een

Erg slechte vergelijking natuurlijk, beide met veel te laag klinkend bronswerk. Waar zijn de andere instrumenten? Je koopt toch niet een 909 voor kick, snare, hihat en ride? Klinkt in ieder geval niet als de 909 die ik destijds had, noch als de kartonnen doos die erbij zat. Overnieuw Raphie en geen gelul.

Raphie is er maar druk mee wederom :D

maar erm, er werd eens geroepen dat geen enkele 909 hetzelfde klinkt dus hoe kun je (lees: een 909 bezitter) er dan uberhaupt zeker van zijn of het wel of niet een 909 is... alleen omdat ie niet exact klinkt als jouw'n 909 versie?
Je bent de accenten vergeten. Of alles accent op max?
dat maakt toch verder geen verschil dan...

Ok, de mensen met de grootste mond stemmen niet zie ik :D
nogmaals als 1 van de zeurpieten mij even een niet gemodde 909 alles op 12.00u kan sturen doen we er nog een

Ik weet het in ieder geval niet, dus ik kan niet zeggen dat het de een of ander is..

Op zich is dat ook wel in de lijn met mijn stelling dat het ene het andere kan vervangen.. :D

Maar om een vergelijking te maken met dat de test een beetje lastig is..

Stel je voor, je moet uitvinden welk drankje Coca Cola is en welke Pepsi..

Nu drink je de Coca Cola in een kamer van 21,5 graden met een lekker muziekje op de achtergrond, en de Pepsi cola drink je terwijl het 4 graden is en de buren zijn met een klopboor in het beton aan het boren.

Mja, wat is dan wat.. :D

237 vieuws en maar 15 stemmen, zegt genoeg denk ik, ik geef de niet stemmers nog 10 minuten voor eeuwige roem, dan sluiten we deze gaan we door naar de volgende. voor de analen, niet stemmen is fout stemmen :D

Back