Welke van de 2 is de 909

Welke van de 2 is de 909

• Totaal aantal stemmers
    54
Ik ben hier meer om iets op te steken dan mee te werken aan het ik-heb-gelijk-gevoel van de topicstarter. Lees liever waarom een 909 al dan niet echt toegevoegde waarde heeft of Drumazon, dit is kermis. Kon de snippet van Patat dus ook wel waarderen, kermis.

Probeer eens te luisteren en lezen/leren ipv jezelf telkens herhalen en kinderachtig je gelijk te halen Raph.

Zo, nu maar even muziek maken ipv me druk te maken over dit soort nonsens. Als er weer een goed verhaal komt haak ik wel weer aan.

Verder heeft OJS gelijk, op deze manier a/b-en is volstrekt zinloos en heeft geen waarde. Als je had gelezen waarom ik de 9 toegevoegde waarde vond hebben tov drumazon was die mening van mij echter geen verrassing geweest ;)

Ja maar wacht effe, je test klopt niet..

Je gaat er van uit mensen de 909 onvervangbaar vinden en dus een verschil menen te horen..
DIE kunnen dus gaan stemmen.

Ik hoor bij het clubje, 'klinkt voor mij 909 genoeg', en kan daarbij niet beoordelen aan de hand van het voorbeeld wat-wat is.

Dus, je vorige poll klopte niet, en nu dus weer niet.. :D

ja, maak zo meteen een screen shot van het goede rijtje en dat is het dan, wie daarna nog bijdrukt tel niet meer mee :D

daarna gaat de teller weer op nul en beginnen we poll 2: de schone niet gemodde 909

De echte TR-909 is nr 2 :okdan:
nr 1 is Drumazon

De helden staan hieronder, de rest wist het niet of had het fout :D

mensen hadden het kunnen horen aan de "klop" in 2, de echte TR909 heeft een ontzettend droge tik, die krijg je in software nog niet 100% gelijk (maar wel eng dichtbij)

ik ga de 2e ronde voorbereiden

De uitslag is.....

ZEG HET ONS !!!

attachment.php

Attachments

• bloodface.JPG
    bloodface.JPG
    20 KB · Bekeken: 107
meer dan 500 vieuws op slechts 17 stemmers, maar geen reactie meer na de uitslag :D
we gaan op naar ronde 2

Dit maal met de 909 van Dre in een kale ongemodde alles 12.00u setup
met kick, clap, ohh, chh en crash.......

nog meer suggesties? ben de beroerdste niet :D

de opzet is dat je een echte 909 hebt, daar een pattern op inklopt, dezelfde pattern in drumazon iklopt, de settings identiek zet en of je verschil hoort, of je verschil hoort tussen samples ne drumazon, of de 909 is denk ik een soortgelijke discussie.

Voor de gein zou je eens 5 tr 909's een loopje uit moeten trekken en die hier neer zetten. Heb destijds een paar kicks van 909's gemod en allemaal klonken de kicks echt heel anders als mijn eigen 909.

De echte TR-909 is nr 2 :okdan:
nr 1 is Drumazon

De helden staan hieronder, de rest wist het niet of had het fout :D

mensen hadden het kunnen horen aan de "klop" in 2, de echte TR909 heeft een ontzettend droge tik, die krijg je in software nog niet 100% gelijk (maar wel eng dichtbij)

ik ga de 2e ronde voorbereiden

Ik hoorde het aan de kick. Ookal was het een gemodde 909 en was de 909 gepitcht; de kick van sample 1 klonk echt niet als een 909.

Ik hoorde het aan de kick. Ookal was het een gemodde 909 en was de 909 gepitcht; de kick van sample 1 klonk echt niet als een 909.

idd de mensen die op 1 stemden hebben er geen verstand van.
Maar Drumazon is gewoon prima software, dat is wel duidelijk.

Ik heb meegedaan,maar heb nooit een TR-909 gehad,dus eigenlijk ken ik de klank van een echte niet,
waar ik me vooral op gebaseerd heb is,dat nr1 vooral meer af klonk,bedoel die kick ervan leek al meer alsof die door een compressor ging en het geheel was alsof die loop al gemasterd was,de nr2 klonk meer puur,maar dan meer in de zin van niet door mastering effecten gehaald.
Voor mij bevestigd dit dat eigenlijk de synth's en software versus hardware niet zoveel uitmaken,t'is heel de mix en mastering die een plaat laten knallen,denk dan aan het voorbeeld van de Prodigy met hun cd "Always outnumbered,never outgunned" waar Liam dus vooral meer soft zou gebruikt hebben zoals Reason,maar luister na die cd,wat ne klank.Die klank is vooral in de eindfase gemaakt bij de mixing en mastering.
Dus wat nu echt of software is maakt niet uit,t'is vooral waar men inspiratie uit haalt of de hands on van hardware,
waar ik persoonlijk voor kies,maar zelfs daar wil ik best met een kloon werken :-)

Deze test heeft anders wel bewezen dat de 909 vervangbaar is want ongeveer evenveel mensen hebben A dan wel B gezegd, ca 50% van de stemmen ging naar 50% van de keuze mogelijkheden waarmee deze test dus het ultieme gemiddelde heeft weten te behalen waardoor je kan concluderen dat beide fragmenten evenveel overtuigden.

Dus, tr909 is vervangbaar, wat ik een tijdje geleden dus al zei.

Verder vind ik het onderzoek en de vraagstellingen erg matigjes en tot niets dan subjectiviteit leiden.

Maar dat mag de pret niet drukken uiteraard. :D

Back