Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
laat maar eens zien hoe...............
hier is de traktor..
![]()
![]()
ik neem aan dat het renderen/maken van zo'n bestand ook aanzienlijk langer gaat duren dan bij mp3?Free losseless audio codec
En mensen willen nix anders dan 'n SL draaitafel. Het is de feel van die dingen die het um doet denk ik.
Maar goed, zelfs met echte SL's lijkt het me geen praktisch probleem om alle clubs te voorzien. Dus zal het schoentje elders wringen. Zoals je zelf zegt: minder vraag van de DJ's uit.
CD's mp3en kan maar geeft slechter geluid.
als ik echt wil genieten van een CD zet ik de CD zelf op, je merkt zo het verschil t.o.v. mp3 in zowel diepte en ook vooral in het laag.. een CD heeft gewoon meer definitie dus weggooien zal ik nooit doen.
een 320 kbps mp3 zit anders verrekte dicht bij CD quali met slechts die paar kb/s aan doorstroom minder...
natuurlijk is de CD beter (feit) maar bij mp3 gaat het nutuulk om de compactheid en past er dus toch al snel 5x zoveel op 1 CD aan Mp3's dan in het uncompressed wave formaat... het is al lang niet meer het 128kbps (wat een jaartje of 10 geleden gewoon acceptable was) tijdperk meer...
wat ik veel kwalijker vind, als we het hebben over geluidsquali, zijn die kleine kut oortjes bij mp3 players...
ik neem aan dat het renderen/maken van zo'n bestand ook aanzienlijk langer gaat duren dan bij mp3?

Na jaren met vinyl te sjouwen gebruik ik nu sinds ruim een jaar traktor. Heerlijk progje, alle platen inclusief kraakjes zowel in wav als mp3 opgenomen, hoop zelfgemaakte loops en tracks erbij en mijn rug die toch al niet al te best is wordt niet meer zo zwaar belast. De cd spelers die bij bijna alle podia staan heb ik voor het gemak maar overgeslagen.
Uiteraard de fijnere platen wel bewaard, als ik dicht bij huis moet optreden dan wil ik best wel eens een keertje platen meenemen.
Ik denk dat de opmerking hier dat DJ's overstappen op CD omdat de 1200's slechter worden een gevalletje is van de kar voor het paard spannen. Ik bedoel maar, er zijn 3 miljoen (jawel!) 1200's verkocht. Wil je een nieuwe, kost hij je geen 500€. Als je geen nieuwe vindt, zijn er duizenden en duizenden perfect werkende tweedehandse. Vind je geen goede tweedehandse, koop je een slechtere en bestel je via bv KABUSA de nodige onderdelen nieuw.
Geef me een jaar en ik heb honderd perfect werkende 1200's bij elkaar. Mogen klonen erbij, dan koop ik er 100 nieuwe op een dag. Dan kan een club dat toch ook. En als een echte een probleem wordt, bestaan er tig klonen waarvan een deel ook heel fatsoenlijk is. Al heb ik liever de originele, maar dat is meer nostalige/verzamelaarsmentaliteit.
Dus als de 1200's achteruit gaan in de clubs, lijkt me dat niet omdat men niet meer voor een fatsoenlijke 1200 (alike) KAN zorgen, maar omdat men er niet meer voor WIL zorgen. Er lijkt me trouwens even veel of weinig onderhoud aan een fatsoenlijke/recente draaitafel dan aan een CDJ speler.
Waarom sommige clubs niet meer willen zorgen voor goede platenspelers weet ik niet. Vragen er meer DJ's om CD dan om vinyl? Is het makkelijker voor de club? Maar een zuivere slijtage/schaarste reden lijkt me niet aan de orde hier.

dat is idd ook het verschil, bij muziek die ook echt uit die tijd kwam is het op plaat idd meer zoals het destijds bedoeld was aangezien er minder laag in een voor vinyl bestemde master zit dan 1tje voor CD... sommige CD's die midden jaren 80 direct van de vinyl master af kwamen klonken daarom ook erg blikkerig... en geremasterde tracks klinken dan ook vaak weer te opgepompt...het is ook toen gemasterd voor een plaat en dat hoor je wel.![]()
toen ik een keer in een befaamde koffieshop in amsterdam waar ik een 3 vaste avonden in de maand cill lounge en downtempo moest draaien, en met mijn laptop binnen kwam werd ik een keer weggesturd door een een of andere muts die door moest gaan voor de nieuwe bedrijfsleidster..
ja met een computer ben je geen echte dj, zei het stuk pratend vlees!