Jupiter 80 eerste beelden + info

Ik heb hetzelfde. De synth ziet er aan de buitenkant gewoon mooi, retro uit.

Alleen ga ik hem nooit kopen, net zoals de oude Jupiter 8.

De Jupiter 8 of deze synth, wat moet je ermee anno 2011...

wat wil je zeggen, leg eens uit.

Ik heb hetzelfde. De synth ziet er aan de buitenkant gewoon mooi, retro uit.

Alleen ga ik hem nooit kopen, net zoals de oude Jupiter 8.

De Jupiter 8 of deze synth, wat moet je ermee anno 2011...

Gedeeltijlijk mee en de nieuwe is niet nodig, als je dat soort sounds wil kan je net zo goed software gebruiken, de oude daar in tegen vervang je niet zomaar...

Verder ik vindt hem spoeg lelijk(net als de oude btw, maar die heb iets met sound om het goed te maken) zoiezo, ik snap niet dat als ze zo'n synth nabouwen er niet minimaal een hoop hands on controls opzitten

wat wil je zeggen, leg eens uit.

Die Jupiter 80 is gebaseerd op een oud concept, het oude Korg M1 concept denk ik. Natuurlijk zal die Jupiter 80 beter klinkende samples hebben, hij zal gewoon goed klinken met een sequencer aan boord ofzo. Maar denk eens aan een paar sample-cd’s?
Die Jupiter 8 is een collector’s item, meer niet. Stel ik gebruik hem in mijn muziek, niemand zal hem horen zoals je wel een TR909 of een TB303 meteen hoort (ook collector’s items trouwens) . En dan kijkende naar de gemiddelde prijs op Marktplaats, 2000 euro, zal ik hem nooit kopen.
Nee, ik zou voor 2000 euro een SSL Channelstrip kopen, die zal dan wel het verschil maken in mijn muziek.

Last edited by a moderator:
Die Jupiter 80 is gebaseerd op een oud concept, het oude Korg M1 concept denk ik. Natuurlijk zal die Jupiter 80 beter klinkende samples hebben, hij zal gewoon goed klinken met een sequencer aan boord ofzo. Maar denk eens aan een paar sample-cd’s?

Die Jupiter 8 is een collector’s item, meer niet. Stel ik gebruik hem in mijn muziek, niemand zal hem horen zoals je wel een TR909 of een TB303 meteen hoort (ook collector’s items trouwens) . En dan kijkende naar de gemiddelde prijs op Marktplaats, 2000 euro, zal ik hem nooit kopen.

Nee, ik zou voor 2000 euro een SSL Channelstrip kopen, die zal dan wel het verschil maken in mijn muziek.

Zo is dat allemaal.

De heel mooie Jupiter 80 is een super rompler gebaseerd op de m1. :duivels:

Dat komt goed uit de M1 kan dan ook de deur uit samen met de tr en jp
Ouwe collector zooi eruit, geen kat zal het verschil horen.
of niet ?

303 en SLL channelstrips kunnen wer niets over zeggen, hebben we niet en ook niet de ervaring om te oordelen :geslaagd:

Als we over romplers praten kunnen we beter sample cd's vergeten, hoeveel sample cd's zitten er in een m1? , hij kan anders wel cd's vol aan klanken syntheseren :bekdicht:

Whaoo geef mij maar een M1 ipv sample CDs!! Het is toch wel een echte synthesizer hoor, net als de D-50!

Nogthans zitten er in de d50 nog veel minder sample cd's. 8D

Je hebt best wel kans dat er enkele d50 samples als basis zullen dienen voor de Jupiter 80 zijn synthese.

Dus met een paar sample cd's kunnen we de jupiter 80 ook wel in de shop laten staan alsook de d50/550 verkopen aan collectors.

De Jupiter 80 laat ik nog voor een microKorg in de shop staan :D

Back