Jupiter 80 eerste beelden + info

als ze echt winst willen maken brengen ze de TR909, TR808 en TB303 of Jupiter 8 ECHT exact opnieuw uit...
zetten ze voor 800 euro te koop, zal als warme broodjes gaan....
ze zullen toch zelf wel zien waar vraag naar is?

Dit vraag ik mezelf al mijn hele leven af!
Er zijn wel alternatieven... maar echt exact opnieuw zou top zijn.
Roland zal er echt niet failliet door gaan, toch?

Over opmerkelijk gesproken...
Ben ik nou de enige die de keuze voor het keyboard, lopend van E naar G, wel heel apart vindt?
Ik kan een heleboel begrijpen, o.a. het Minimoog keyboard beginnend bij F, maar dit ziet er daartegen wel weer uit als een lelijk gebitje IMHO...

Ben ik nou de enige die de keuze voor het keyboard, lopend van E naar G, wel heel apart vindt?
ik denk het... ik heb er zelf verder totaal geen problemen mee daar het slechts toetsen zijn...
het lijkt me sterk dat het bij iemand een reactie op wekt van "heee baaaah w'r'm nou nie buginnund met een C heyyy, s'nie mooi hooowr" :D
Ik kan een heleboel begrijpen, o.a. het Minimoog keyboard beginnend bij F, maar dit ziet er daartegen wel weer uit als een lelijk gebitje IMHO...
och, hij's niet de enige:

roland1jx10.l.jpg

[dit draadje in 1985] ah gadver die aanstaande super jx, beetje teren op het jupiter verhaal maar dan verpakt in wéééér zo'n dco bak, alsof we er nog niet genoeg van hebben. En dan dat uiterlijk m-i-j-n g-o-d. Zwart met knopjes, gadver Roland hadden we nog niet genoeg van. Ze zullen er ook wel weer MIDI op gepleurd hebben zeker commerciële klojo's. En die data dial en card slot, hou toch op man. Wat mij betreft kan Roland ontploffen! [/dit draadje in 1985]

maar toch niet op synthforum. Op synthforum is de nieuwe synth van de grote merken per definitie schijt omdat het geen re-issue is van een oude topsynth. En re-issues van oude topsynths zijn per definitie schijt op synthforum omdat het geen oude topsynths zijn. En oude topsynths zijn op synthforum per definitie schijt omdat ze overpriced zouden zijn. Dusch. :D ;)

ik heb ook liever gewoon van c tot c

Citaat Digimod : Het echte spul uit de jaren 80 is nu nog voor mensen met veel geld en dit
zijn meestal geen muzikanten.
Hoe weet jij dat nou, je hebt muzikanten, verzamelaars en mensen die zowel beide zijn :eureka:
Citaat Child of arT :
Die Jupiter 8 is een collector’s item, meer niet. Stel ik gebruik hem in mijn muziek, niemand zal hem horen zoals je wel een TR909 of een TB303 meteen hoort (ook collector’s items trouwens) . En dan kijkende naar de gemiddelde prijs op Marktplaats, 2000 euro, zal ik hem nooit kopen.
Ik weet niet waar jij de gemiddelde prijzen vandaan haalt :?

Vaag is dat idd, als je de trein neemt die tot Amsterdam rijdt dan kom je ook inderdaad in Amsterdam aan, maar als je echter de afstand meet van het linker houten zijkantje tot het rechterhouten zijkantje meet je dus de afstand ergens tussen en tellen de diktes van de zijkantjes niet mee..

Van C tot C zou meetkundig gezien dan eigenlijk dus zijn C# tot en met B.. Euhm..

Ik wacht wel even op Wout.. :W

kijk... want 'tot C' in het engels is inclusief... (vaak toch)... ik heb nog nooit van 'to and with' gehoord nl :D

Voor de mensen met veel tijd en lange adem gebruikt men daar het lekker korte :erm: "up to and including"...

Maar "to and with" is wel heerlijk Tulpenengels. :halleluja :D

Zoals ik al zei: ik wil Roland hier voor knuffelen. Meest epic trolling ever. Zelfs hun Juno reissue heeft meer knoppen en schuiven dan dit ding.

Dat gepraat over "waarom geen reissue" is ook al zo vaak weer weerlegd dat het niet meer grappig is. Anders, koop een m1am1 en een x0xb0x en wacht tot 2013 of zo, dan heeft een of andere gast vast wel een cheape 909 kloon gemaakt. Waarom zou je daar in godesnaam Roland voor nodig moeten hebben, en waarom zou je verwachten dat zij iets beters neerzetten dan een bloedfanatieke analoge elektronica-ingenieur die nog alles te bewijzen heeft en dat ding wel van haver tot gort kent?

Nogal belachelijk om dan moeilijk te gaan doen over "dit is geen echte Roland!" terwijl die je in jouw optiek al 30 jaar lang heeft laten zitten. Plak er dan gewoon een sticker op.

kijk... want 'tot C' in het engels is inclusief... (vaak toch)... ik heb nog nooit van 'to and with' gehoord nl :D

Duh... wat dacht je van 'through'. Als in "1 octave goes from C through C".

Nogal belachelijk om dan moeilijk te gaan doen over "dit is geen echte Roland!" terwijl die je in jouw optiek al 30 jaar lang heeft laten zitten. Plak er dan gewoon een sticker op.
Roland is idd maar een naam en doet wat ie wil... net als een artiest die een nummer 1 hit scoort en vervolgens met een compleet ander nummer komt als opvolger en iedereen het kut vindt omdat ie niet klinkt zoals de 1e...

Laatst gewijzigd:
Op synthforum is de nieuwe synth van de grote merken per definitie schijt omdat het geen re-issue is van een oude topsynth. En re-issues van oude topsynths zijn per definitie schijt op synthforum omdat het geen oude topsynths zijn. En oude topsynths zijn op synthforum per definitie schijt omdat ze overpriced zouden zijn. Dusch. :D ;)

Ha ha, hiermee sla je de spijker op zijn kop, goede samenvatting van tig-jaar discussie op SF!
(en mijn xp80 is ook al bijna vintage, dus dat wordt cashen)

Back