Jupiter 80 eerste beelden + info

Over opmerkelijk gesproken...
Ben ik nou de enige die de keuze voor het keyboard, lopend van E naar G, wel heel apart vindt?
Ik kan een heleboel begrijpen, o.a. het Minimoog keyboard beginnend bij F, maar dit ziet er daartegen wel weer uit als een lelijk gebitje IMHO...

Dan krijg je geen ruzie meer met de gitarist, die begint ook bij E.

Ha ha, hiermee sla je de spijker op zijn kop, goede samenvatting van tig-jaar discussie op SF!
(en mijn xp80 is ook al bijna vintage, dus dat wordt cashen)

Was jij niet op de vergadering?

mensen doen wel allemaal negatief wel.
Maar dit kan toch een soort v-synth worden maar dan misschien uitgebreider.
Ik ben wel benieuwd

Als je een jupiter 8 wilt koop je toch gewoon een jupiter 8 2ehands.

En dat ze het jupiter 80 noemen is misschien ook wel grappig. Je hebt toch ook Korg Ms20 en Korg Ms2000. Allebei super mooie synthes in mijn mening.

De vergadering over welke synths wel of niet classics worden...........

Wil het ook met de beste wil van de wereld positief benaderen maar het lukt niet.
Analoog monster voor dikke synth sounds wordt digitaal natuurgetrouw plastic marketing-gericht k*t -ding met een d-beam controller. Het zal een prima apparaat zijn, maar de vergelijking met de Jupiter raakt echt kant noch wal.

Wil het ook met de beste wil van de wereld positief benaderen maar het lukt niet.
Analoog monster voor dikke synth sounds wordt digitaal natuurgetrouw plastic marketing-gericht k*t -ding met een d-beam controller. Het zal een prima apparaat zijn, maar de vergelijking met de Jupiter raakt echt kant noch wal.

Een uit knopje :D

als het geen grap is gaan we collectief een mail + bombrief naar roland sturen..optiefen met die klote rotzooi

Nou, ik zie net dat de Roland D-70 ook zo'n keyboard had.

d-70-roland-530-85.jpg

Nu ik hem zo weer eens bekijk, valt het me op dat de Jupiter-80 meer op de D-70 lijkt dan op de JP-8 zelf.
Zie de 4 'part' schuiven, de alphadial en de opvallende 'kaalheid' qua schuiven op het main panel etc..
Dat moet een voorteken zijn! Dat de Jupiter-80 maar net zo'n wereldsucces mag worden als de D-70! :engel:

Nou, ik zie net dat de Roland D-70 ook zo'n keyboard had..

Elke 76 keys keyboard heeft dat zo.

Ik vind die D70 en de JX qua uiterlijk wel op elkaar lijken eigenlijk.......
Niet iets voor jou Zoidsity? voor de oma's beenwarmers in de remix? :)
Voor een bewust kutnummer toch best aardig gemaakt :D (el positifo)

hoezo is die bak zo groot eigenlijk
gewogen toetsen?

ja layeren, zo krijg je dikke sounds ja duh...

vooral veel chorus en galm over alle sounds zo te horen zodat het maar dik klinkt ook

ik denk dat velen hem wel zullen aanschaffen daar niet van... misschien wrod het wel een best seller!

waarschijnlijk zou ik er na paar weken op uitgekeken zijn vanwege de soort van "keyboard" layout

Back