Jupiter 80 eerste beelden + info

Nou ik heb een paar dagen een Jupiter 80 te leen in de studio. En ik vind hem gaaf :) In tegenstelling tot wat ik eerder schreef blijk je geen 9 GAIA's tot je beschikking te hebben maar 10 :) Op de percussion layer kan je ook gewoon synth sounds laden. 30 1 osc synths gelayerd dus, dat klinkt best dik :) Hier een korte impressie:

http://synthnl.blogspot.com/2011/08/testing-roland-jupiter-80.html

De mijne is besteld en baal dat ik deze terug moet geven nu :(

In SOS stond, "not a comparable recreation of the Jupiter 8 but more a modern performance synth with Jupiter 8 styling"....

Ik denk dat hij ook niet bedoeld is als recreatie maar als opvolger op het vlak van concept van een "beer van een performance synth". Dat de vorige een analoge synth was is op zich niet relevant voor dat concept, maar slechts een middel om het te bereiken. En dat ze de styling een knipoog naar de 8 hebben gegeven...daarmee zitten ze ook maar in het rijtje van zowat elke automobielfabrikant.

Ik denk dat hij ook niet bedoeld is als recreatie maar als opvolger op het vlak van concept van een "beer van een performance synth". Dat de vorige een analoge synth was is op zich niet relevant voor dat concept, maar slechts een middel om het te bereiken. En dat ze de styling een knipoog naar de 8 hebben gegeven...daarmee zitten ze ook maar in het rijtje van zowat elke automobielfabrikant.

Ik sluit mij hierbij aan. Vandaag heb ik 'm kunnen proberen. Wat mij betreft is ie niet vergelijkbaar met de JP8, maar veel beter. Wat een super vette synth is dit! Bediening is simpel en de sounds zijn geweldig. Echt een podium beest. Ik zit al te bedenken wat ik ga verkopen om deze aan mijn verzameling toe te voegen.:)

Applaus voor een simpele bediening! Ik juich een miljoen mogelijkheden alleen maar toe, daar niet van. Maar het belangrijkste is voor mij dat het eenvoudig te bedienen is, quasi 'geen handleiding nodig' spul.

Ik heb geen zin om alles door te lezen. Maar ik denk dat Roland een bepaald idee had, gekekn heeft naar het verleden en de namen Juno en Jupiter te voorschijn hebben gehaald. Mijn eerste insruk is dat de Juno eeen eenvoudig uitvoering is van de Jupiter. Maar ik wil hem wel eens proberen.

Ben stiekum toch wel benieuwd maar dan niet denken aan de oudjes.

roland_jupiter8-1.JPG

attachment.php

Welke is mooier ?

Ik ga voor de 8.

ah zo, in dat geval, de absolute top :
180px-JP-8000.png

Voor die deze clip nog niet gezien hebben, de mogelijkheden zijn werkelijk fantastisch.
Als je dit niet mooi vindt.....ja wat moet ik daar dan nog op zeggen hahaha

old analoge sounds en 'echte' geluiden in overvloed, wooooowie

Toch maar de JD800, en de xp80 te koop zetten, voor een all in one net als mijn XS8?

enjoy

Lekkere demo :) Ik heb de mijne inmiddels staan. De factory presets die er in zitten zijn niet zo geweldig helaas. Daar moet je hem ook zeker niet op beoordelen als je er op gaat spelen. Maar deze demo laat wel horen wat er uit te halen valt. De VA engine is lekker hoor :)

Voor die deze clip nog niet gezien hebben, de mogelijkheden zijn werkelijk fantastisch.
Als je dit niet mooi vindt.....ja wat moet ik daar dan nog op zeggen hahaha

old analoge sounds en 'echte' geluiden in overvloed, wooooowie

Roland Jupiter-80 - Live-Demo und Workshop [Teil 2] - YouTube

ja met dikke patches op elkaar stapelen en een lading effecten krijg je natuurlijk ook dit soort dikke geluiden..zo bijzonder is dat niet..
ik heb een v synth 2.0 gehad met ook die over-the-top presets en dat ging me snel vervelen..

ben juist benieuwd hoe 1 patch droog klinkt zonder effecten met 1 osc door 1 filter

oh ja ik wil dan wel je jd800 overnemen :)

Back