d-50 vervangbaar?

- -

Ouwe rot
ik heb de d-50. maar ik heb meerdere synths. omdat de d-50 een soort sample-playback synth is, en ie mono timbraal is zou ik veel liever z'n zelfde soort synth hebben, maar dan multi-timbraal.
dit omdat de meeste analoog en virtuele analoge synths die ik heb ook weinig multi-timbraliteit hebben.
maar de d110 komt helaas niet in de buurt kwa masief geluid.
maar welke synth wel? welke synth heeft de kracht en power van de d-50 en is ook nog eens multi-timbraal?

Itsa simple, D-70!!! Toppi synth. Ik heb 'm ook gehad. Lekkere toetsen, 5x multi + drums geloof ik, lekkere sound, knap filter, prima ding!

nou ik heb zelf de d-70 gehad en vond em minder dan de d-50.
het zal wel komen door dat la synthese geluid.
goede synth ja de d-70, maar de d-50 is wel beter. MASSIVE snap je?
dus de d-70 heb ik weggedaan (ik had em gekocht om de d-50 te vervangen ivm de multi-timbraliteit)
maar de d-70 is ook toch eigelijk uit de u-serie, u110, u20 enzo heb ik gelezen.
niet dat dat er wat aan toe doet, het gaat me om zijn kracht.
en verglijk de orgels maar eens op een d-70 en d-50, dat wint die laatste gewoon.

misschien meer hedendaagse synths waarin ik t moet zoeken?

ehm mijn xp-10 ben ik op uit gekeken, maar ik weet niet hoe de rest van XP en JV synths klinken...

Origineel geplaatst door Phase
ehm mijn xp-10 ben ik op uit gekeken, maar ik weet niet hoe de rest van XP en JV synths klinken...

Ik vind dat de XP-10 niet eens in de XP/JV serie had moeten staan. Kan je niet vergelijken met bijvoorbeeld de
JV-2080. Goed geluid + multimbraal. Kan me trouwens niet voorstellen dat je het geluid daarvan niet weet, want bijna alle top40 muziek eind jaren 90 werd er mee gemaakt en bijna iedere producer heeft dit paard in zijn studio staan. Tegenwoordig heb je de XV-5050/XV-5080 waar echt mooie geluiden in zitten. Als je van presets houdt en niet van editen dan is de JV-1010/XV-2020 een goede keuze:) Alleen er zitten niet veel outs op deze.

ik heb een xp-30 en die klinkt zeker goed, maar roland is vind ik altijd een beetje braafjes... dus een beetje sleutelen kan geen kwaad.

maar goed in principe is het een heel erg lekker ding! ongelooflijk veel geluiden voor het geld dat je ervoor betaald. er zitten 3 expansion boards (session, orch en techno) ingebouwd dus als je een hekel hebt aan tweaken dan kom je nog geluiden genoeg tegen die wel vet zijn.

wel een duur ding trouwens, maar tweedehands vast overal te vinden. :D

ziet eruit als een D-50 en PG-1000 ineen, de download samples klinken ook ok.

jd 990 6 part multie ex de drums,Kawai K4 Yamaha tg/tx serie.

ligt aan wat je met de D50 doet,
sounds als Glass voices, en Soundtrack krijg je nooit op een nadere synth gemaakt.

ook de uitgebreidere LFO sectie (D50 heeft er 3!!!!) is bij de andere ver tezoeken.

D50 en D550 blijft in mijn optiek de mooiste synth ooit door Roland gemaakt (ik heb er 3!!)
als je ambient. Trance of electronische muziek is het een wereld bak.

Voor house techno en dergelijke is hij wat minder interresant.

Vind 'm moeilijk te vergelijken met 'n ander. Klinkt gewoon lekker! Ik mis 'm.... =(

:( Waarom heb ik 'm toch ingeruild.... SPIJT!!

Back