Korg Kronos

En, wat dan nog... "als er over een jaar alweer een aantal te koop staat".

Ik snap niet waar je je druk over maakt...

Dat is toch ieders eigen keuze of ie voor iets nieuws gaat of niet.

8>

O ja, ik heb maar één synth, en dat is de M3, en die gaat er uit, zodra de Kronos binnen is. En die M3 zal ik niet missen. De Kronos zal een grote verbetering worden t.o.v. de M3.

Jamal Hartwell van gospelmusicians is een goede (online, dat wel :P) vriend van me. Speelt inderdaad fantastisch, erg lekker en ik wilde dat ik 50% van wat hij met gospel akkoordenprogressies doet ook zou kunnen..

Er zijn geluiden genoeg op youtube te vinden, dus ik ga niet nog meer posten. Ik ben het overigens helemaal eens met analoog v.s. digitaal, en ik ga toch voor de kronos (workstations in het algemeen) in dat geval. Dus Bass, sorry, ik ga er niet op in :D

Ieder zijn eigen voorkeur. Sommigen hebben een voorkeur voor digitale synths. Anderen zweren bij analoog, prima, maar ga ons feestje niet verpesten :P

goed, een demootje van de sounds. Ik heb nog geen tijd gehad om een echte demo te maken, maar om eens wat ander type sounds te laten horen heb ik cubase maar in opname gezet en ben gewoon door een paar sounds uit mijn setlist gaan browsen en een beetje gaan jammen.

Er zit op de stille stukjes een ruis doorheen, maar dat komt omdat mijn noise free kabels nog niet binnen zijn, dus ik zit met een #%#$% kabel naar de adat.

Er zitten 7 sounds uit de kronos in, te weten:

1: pad sound vanuit een combi, die gebruik maakt van 3 EXI modules (mod 7, GTR1 en de AL1)
2: Piano combi voor gewoon KARMA jamming
3: Pad sound vanuit een combi gestuurt door KARMA (GTR1 modules)
4: Choir (HD1 module)
5: Bass sound (MS20 en Polysix)
6: Pad sound (MS20 1 module)
7: MS20 Stepped (Combi van MS20 en Polysix)

Ik vind zelf 3 (eigen combi) en 6 het mooist kwa sound, dat zijn mijn type sounds :D

Attachments

• KronosJam.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 111
Mooie opnames, Quifster 8)

Lekker zweverig, zoals je van Korg kunt verwachten...

Het geeft een bevestiging van het moois waarop ik zit te wachten...

:okdan:

Hoi Quifster,

Zo kan ik toch genieten van de prachtige klanken van de Kronos. Zelf houd ik ook van zweverige sounds. Die zijn er genoeg in de Kronos begrijp ik. Het moet heerlijk zijn als je de sounds zo kunt programmeren , een kunst die jij zeker verstaat.
Ikzelf kom er nog niet echt aan toe, maar dat komt hopenlijk spoedig en dan zal ik ook wat posten.

Bedankt voor de moeite die je neemt.

Mocht je ooit een clinic combis maken op de Kronos geven, dan schrijf ik me bij deze vast in.

praat toch niet altijd zo'n onzin sinew :D, natuurlijk hebben we allemaal de studio volstaan met synths. Maar echte synthliefhebbers zullen altijd blij zijn en uitkijken naar nieuwe gear.
Ik ook.

niet?
als de kronos een ventilator kan synthesizen lijkt me dat best interessant :okdan:

praat toch niet altijd zo'n onzin sinew :D, natuurlijk hebben we allemaal de studio volstaan met synths. Maar echte synthliefhebbers zullen altijd blij zijn en uitkijken naar nieuwe gear.

Wel ik zeg het toch nog eens met m'n onzin(jouw mening),dat binnen het jaar(eind 2012) wat kronos te koop staan.(Tweedehands).Als de wachtlijst al zo lang is....Zijn er wat kronos in omloop.
De meesten zullen niet effectief alles uit deze synth halen,er zullen er zijn die gewoonweg niets anders doen dan de presets afspelen van A tot Z,dat zijn de verkopers waar je moet op wachten voor een zacht prijsje binnen een jaar.

Laatst gewijzigd:
En waarom zou dat voor de Kronos anders zijn dan voor een andere synth?

Het fenomeen wat jij beschrijft gaat op voor iedere synth, digitaal of analoog (tenzij in beperkte oplage verschenen) en is voor mij dan ook non-info.

Het gaat er inderdaad om wat je uit een synthesizer kan halen, en als je er niet genoeg uithaalt is het in feite (deels) een miskoop. Maar nogmaals, dat beperkt zich echt niet tot de Kronos.

Wel ik zeg het toch nog eens met m'n onzin(jouw mening),dat binnen het jaar(eind 2012) wat kronos te koop staan.(Tweedehands).Als de wachtlijst al zo lang is....Zijn er wat kronos in omloop.
De meesten zullen niet effectief alles uit deze synth halen,er zullen er zijn die gewoonweg niets anders doen dan de presets afspelen van A tot Z,dat zijn de verkopers waar je moet op wachten voor een zacht prijsje binnen een jaar.

die onzin opmerking van mij naar jou toe was NIET gericht op je opmerking over het feit dat er over een jaar 2ehands kronossen te koop zijn. Dat interesseert me namelijk helemaal niets aangezien ik hier niet op het IkBenBenauwdVoorDeEconomischeWaardeVanMijnInvestering.nl forum zit.

Of te wel, dat je steeds weer terugkomt op het feit dat nu niet te leveren synths over een jaar 2e hands worden aangeboden vind ik op een synthforum overbodig. Mij gaat het bij synthesizers meer om de passie voor muziek maken en het programmeren van sounds en mogelijkheden hoe je er het meest uit kan halen, en daar de ervaringen over delen.

Maar goed, waarom ik wel Onzin tegen jou zei gaat om het volgende stukje:

Hebben jullie dan geen andere synth's meer dan alleen maar afwachten,precies alsof je eindelijk de hits ga scoren als je de kronos hebt.

Ik vind dit een kinderlijke manier van posten op een forum, Aangezien bijna iedereen hier vanuit enthousiasme over een synth post, zijn de opmerkingen die je hier maakt compleet overbodig en je probeert mensen hiermee in de verdediging te drukken dat ze enthousiast zijn over een synth. Moet je gewoon niet doen hier, daarmee maak je jezelf compleet belachelijk in ieder geval naar mij toe (dat is mijn mening).

Klinkt GOED, Quif!!!

Kom er gauw even naar kijken!!
top,

je bent van harte welkom, doen we gelijk weer een jam sessie waarin we weer wat akkoordplay tips en tricks uitwisselen :okdan:

Hoi Quifster,
Mocht je ooit een clinic combis maken op de Kronos geven, dan schrijf ik me bij deze vast in.
Als meer mensen zoiets willen, kunnen we altijd een keer met een paar afspreken (als iedereen de basis kent van de kronos) om eens echt in depth in de KARMA en Combi mogelijkheden te duiken.

Als meer mensen zoiets willen, kunnen we altijd een keer met een paar afspreken (als iedereen de basis kent van de kronos) om eens echt in depth in de KARMA en Combi mogelijkheden te duiken.

Ik zou het helemaal te gek vinden en heb daar ook wel het nodige voor over. Het zou zeker voor meerdere mensen een unieke kans zijn.

In ieder geval alvast bedankt voor het initiatief.

die onzin opmerking van mij naar jou toe was NIET gericht op je opmerking over het feit dat er over een jaar 2ehands kronossen te koop zijn. Dat interesseert me namelijk helemaal niets aangezien ik hier niet op het IkBenBenauwdVoorDeEconomischeWaardeVanMijnInvestering.nl forum zit.

Of te wel, dat je steeds weer terugkomt op het feit dat nu niet te leveren synths over een jaar 2e hands worden aangeboden vind ik op een synthforum overbodig. Mij gaat het bij synthesizers meer om de passie voor muziek maken en het programmeren van sounds en mogelijkheden hoe je er het meest uit kan halen, en daar de ervaringen over delen.

Maar goed, waarom ik wel Onzin tegen jou zei gaat om het volgende stukje:

Ik vind dit een kinderlijke manier van posten op een forum, Aangezien bijna iedereen hier vanuit enthousiasme over een synth post, zijn de opmerkingen die je hier maakt compleet overbodig en je probeert mensen hiermee in de verdediging te drukken dat ze enthousiast zijn over een synth. Moet je gewoon niet doen hier, daarmee maak je jezelf compleet belachelijk in ieder geval naar mij toe (dat is mijn mening).
Je hebt gelijk en niet gelijk,jouw mening tegen mijn mening,denk dat een forum er ook voor bedoeld is om even te redetwisten onder elkaar.Hoewel de forumleiders veel te vlug een slot zetten bij een discussie.
Ik lees hier al zo'n tien jaren forum,tien jaren las en lees ik hoe enthousiast iedereen reageert bij het uitbrengen van een nieuwe synth,hoe warm ze lopen,en hoe hun plannen weer veranderen bij die nieuwe synth.Hoe veel later hun synth weer te koop staat,wegens meestal einde hobby.
Geef je gelijk als je de Kronos wilt leren kennen moet je er heel wat tijd insteken,en jij als kenner van de Kronos zal ik vroeg of laat wel wat raad willen vragen.
Iedereen wacht op de Kronos,ik heb de 61 versie en toch staat die al een tijdje af bij mij.Sommigen noemen me een al een debiel.
Zijn maar klanken die je hoort van de Kronos eigenlijk hoor je die klanken al van simpele kleine bedrijven die geweldige soft-synth's maken,niet bekend voor ons,wel voor mij.Ik ben daar echt mee bezig in dat domein.
Nee ik heb echt geen spijt dat ik de Kronos gekocht heb nu.Aanzetten en je hoort die geweldige klanken,en ik kan het betalen,maar het scheelde echt geen haar.
Eerlijk?Koop synthplug-ins voor je DAW!
De meesten hebben al een straffe computer om die plug-ins te draaien.

Ik lees hier al zo'n tien jaren forum,tien jaren las en lees ik hoe enthousiast iedereen reageert bij het uitbrengen van een nieuwe synth,hoe warm ze lopen,en hoe hun plannen weer veranderen bij die nieuwe synth.Hoe veel later hun synth weer te koop staat,wegens meestal einde hobby.
Ik geloof hier niet in, mensen die een high end workstation kopen (in het dure segment) stoppen niet zomaar met hun hobby. Die nemen een wel overwogen beslissing om juist voor zo'n workstation te gaan.

Wat wel zou kunnen is dat het apparaat te complex of onhandig of in de praktijk hun verwachtingen niet dekt en dat ze hem dan weer te koop aanbieden. Maar kom op, hoeveel oasys zijn er de afgelopen jaren nou echt 2e hands aangeboden, dat is echt sporadisch geweest en je hebt als koper gewoon enorm mazzel gehad als je een 2e hands oasys op de kop kon tikken.

Dit is een andere markt, en zelfs als staan er volgend jaar 5000 kronossen te koop, who cares? Ik niet in ieder geval.

Zijn maar klanken die je hoort van de Kronos eigenlijk hoor je die klanken al van simpele kleine bedrijven die geweldige soft-synth's maken,niet bekend voor ons,wel voor mij.Ik ben daar echt mee bezig in dat domein.
Nee ik heb echt geen spijt dat ik de Kronos gekocht heb nu.Aanzetten en je hoort die geweldige klanken,en ik kan het betalen,maar het scheelde echt geen haar.
Eerlijk?Koop synthplug-ins voor je DAW!
De meesten hebben al een straffe computer om die plug-ins te draaien.
Natuurlijk zijn het maar klanken. Als je met een hamer op de deksel van een kookpan slaat hoor je ook alleen maar klanken, zo kun je alles wel plat bagataliseren, maar je overziet dan niet de mogelijkheden die er toe bijdragen dat die klanken voortgebracht worden.

En om nou weer een softsynth versus hardware discussie ervan te maken is natuurlijk ridicuul. Daar zijn er al talloze van hier. Ja je hebt gelijk, aan software VSTI's heb je genoeg om muziek te maken, maar dat is toch helemaal de discussie in deze thread niet?

Daar komt bij dat je mij helemaal niet hoeft te overtuigen van het nut van VSTi's, zoek hier maar eens de afgelopen jaren aan historie terug, dan zul je zien dat ik een heel groot voorstander van gebruik ben van Soft synths voor producties. Sterker nog, ik heb voor commerciele producties alleen maar vsti's gebruikt omdat dat gewoon handig is.

Maar dan komen we weer op de doelgroep, een workstation is meer voor mensen die gewoon lekker willen spelen op hardware en alles bij de hand willen hebben en vaak in een band spelen, of gewoon geen zin hebben in al die VST softsynths.

Ja ieder zijn ding he, ik heb nog niet zo lang de soft synths ontdekt en ben zeer overtuigd en ga hiermee stoeien. Ook heb ik een XS8 staan en gebruik hem elke dag, waarom gekocht? omdat ik ben overtuigd door de wel bekende Bert Smorenberg. Maar nooit geen spijt van mijn aankoop gehad, wat een bak. En dat allemaal omdat ik een goed toetsenbord wilde. Maar de Yamaha kwam toen 3 jaar geleden bij mij het beste uit de bus, betreffende de echte instrumenten, En voor de oude 'sounds' kan ik ie ook goed meekomen. Maar stiekem heb ik er ook een JD800 en een XP80 bij staan, als ben ik bang dat ik ze door de soft synth's een stuk minder ga gebruiken. Want van de klanken bij logic pro stond deze jongen echt te kijken, zoveel verschillende en bruikbare patches, top gewoon.

Maar ook de Kronos is gewoon gebaseerd op een softsynth, het is tegenwoordig allemaal een emulatie van door software. Maar het is wel weer lekker van een workstation, dat je lekker snel overal bij kan. En op de bühne is een hardware back toch altijd wat betrouwbaarder heb ik het idee.

Maar iedereen maakt keuzes, en ja misschien zet je een Kronos of een XS8 na een jaar te koop, ik denk persoonlijk van niet, aangezien je een behoorlijk bedrag uitgegeven hebt, dus mag ik er vanuit gaan dat er over de uitgave is nagedacht.

Maar als je elke keer het nieuwste van het nieuwste wilt hebben, ja dan is de doorstroom van de syths veel meer. En de portemonnee moet er flink voor open getrokken worden.

Is met veel zo, ik zit ook in de fotografie....daar is het nu hetzelfde. Veel nieuwe modellen, maar er verandert weinig. En ja ook daar zit software in van derden, gezichtsherkenning, HDR fotografie trucjes....

We zijn gewoon te nieuwsgierig met veel passie voor muziek, en dat moeten we zo houden. :okdan:

Dus kruip achter de keys, and play !!!

Back