Re: Buizen ruis ?
Origineel geplaatst door dextah
Ik werk met de TLaudio Fat 1 en sinds kort de Tlaudio 5013 eq .
Hoewel ik erg blij met sound ben ... ben ik minder blij met de hoeveelheid ruis die er uit die bakken komt .
Is dit typerend voor buizen apparatuur ? Of is het typerend iets van TLaudio ? Ik heb een andere buizen compressor en die ruist niet zo erg .
De 5013 heeft ook XLR in en out is het verstandiger om XLR te gebruiken dan mono jacks ?
En is het mischien ook beter om ze via insert points te gebruiken ? Ik heb nu outputs van mijn geluids kaart rechtstreeks in de Fat en de 5013 .
Alsvast bedankt voor al uw tips en adviezen !
yo dxta
als eerste is het hebben van ruis met het gebruik van buizen spullen ,bijna ,onoverkommelijk
maar de hoeveelheid is weer naar eigen smaak af te stellen ,...
ik weet ook niet wat voor tafel je op mixed ,zit er een quality eq op
en niet een te ruisige gain en ok aux ies
wel erg belangrijk , anders zou ik gewoon je je spullen inderdaad via insert gebruiken ,...
korste weg dus kiezen op je mixer , betere signaal-weg richting je eind compressor en eq.
als je op bv, een 32 channel behringer zoals ik, dus een stuk of 10 sporen voor drums
uit heb gezet,en die weer door buizen pre-amps ,distortions stuurt, dan zitten ze elkaar soms allemaal
aardig in de weg in het signaal pad, buis werkt en beetje als een vca ,
zeker een buizen compressor erg eq gevoelig ,...pas weer op met ruis
soms heb je ook dat alles lekker van klank is en hetgoed in het volume ligt ,
haal je bijvoorbeeldt een,.. ingredient, weg uit het geheel kan het ruis niveau heel erg in een keer omhoog schieten
[ik gebruik iid geval nooit noise gates ,...al shet zo erg is dat je je muziek moet muten dmv een noise gate
begin dan maar op nieuw met afstelleen ,....ech
ik gebruik 2 buizen producten ,...
een hughes en kettner Tube man plus [pre-amp] ,en een tube cream machine van h&k[distortion]
beiden soms erg ruizig dat wel !
ik stuur de gewenste signalen naar mn sub groep in mn pramp en distortion kortse weg ,minste ruis ]
moet wel met behringer!!!
en die , probeer, ik te controlleren met 2 compressors ; een alesis 3630 ,
en een studiomaster intelligent dynamics processor , jaja mond vol ,....
deze heb ik net en doet zn werk heeeel erg netjes ,de compressors heb ik dus via inserts
op de subgroepen geinserted.
dus ik heb voornamelijk buizen spullen die bij mijn muziek klank bepalend zijn,
en weer digi-compressors voo het ,controlleren van de signalen .
maar ik denk dat de manier van afstellen af hankelijk is van je mixer
is het een lawaaige mengpaneel ,ruisig ,met een goede eq kun je een hele hoop
[heb ik ondertussen geleerd ,want erbij draaien gat niet ,hehe....]
ok latert ron
en xlr heeft wel een betere signaal /ruis verhoudig