Is een maschine anders niks? Je bent het werken met een pc gewend enzo heb je toch die hardwarefeel erbij. Ik bedoel er worden ook genoeg dope beats met software op een pc gemaakt. Voor een dope beat heb je geen mpc nodig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oke ja ik zou in princiepe alles kunnen samplen op cubase en fl dus die s6000 enzo zou ik in de toekomst kunnen aanschaffen lijkt mij toch? Die mpc 4000 lees ik wel heel veel goede recensies van ook op youtube zie ik al een aantal keer dat die als de "beste" word gezien hij ziet er wel super uit. Mischien dan toch die mpc4000?

dat heb ik dus ook ik wil dus het liefst zo min mogelijk op cubase zitten en fl studio en eigenlijk het meest met de mpc gaan doen ik heb inderdaad al naar de ni maschine zitten kijken maar heb er een dubbel gevoel bij als ik het vergelijk met de mpc die naar mijn mening geweldig klinkt. het afmixen gebeurt voorlopig bij nog wel digitaal aangezien ik nog veel op school ga leren (sound education utrecht)Is het niet zo dat de meeste mensen die nog met een MPC als main sequencer werken die doen vanwege de workflow en bewust voor de beperkingen kiezen van deze oude tech. tov modernere hardware en DAW's.
Zoals de OP ook al aangeeft niet alleen maar naar een scherm te willen staren. Bij een 60 kan ik me nog voorstellen dat het ook om de 12bit sound gaat.
Ik moet hierbij direct denken aan Foo Fighters die hun laatste album ook helemaal op tape en zonder mixer automation hebben opgenomen. Niet zozeer vanwege de sound van analoge tape maar meer vanwege de workflow waarin je gedwongen wordt met een analoge multi track recorder.