Bonnefooi
Ouwe rot
maschine is een leuke software oplossing. maar tis nog steeds geen vervanging van een mpc, ten 1e ben je geheel afhankelijk van je geluidskaart. als je geluidskaart kaka is dan klinkt die shit uit maschine ook kaka.
Ik heb voor mn mobiele setup een apogee duet met maschine, klinkt heel erg fijn, maar ben toch wel weer blij als ik een 4000 ernaast heb staan.
Die SP en 60 emulator in maschine klonk ook wel grappig, niet real ofzo maar wel grappig.
Eens, een goede geluidskaart + fatsoenlijke pc zijn essientiële voorwaarden wilt de Maschine tot zijn recht komen.
Ik doelde in eerdere post echter op het gemak dat hem dient als hij kiest voor de Maschine.
TS begint met een aantal zaken en is er nog niet helemaal uit hoe het één en ander werkt. Bovenstaande is dan een goede all in one solution om gewend te raken met sampling, alles is toegankelijk en aanwezig.., effecten, automation, sample libaries, ed.
Wil je echter van de muis af, sja., ik duik ook liever achter mijn 2k maar zoals ik eerder omschreef geeft dat icm software mij meer vrijheid. Het is welke eisen je stelt en wat past in je workflow.
Een MPC is dik, dat is bewezen. Kijk naar de producers die juist die kenmerkende sound goed toepassen. Premo bijvoorbeeld.
Wil je echt die ''12 bit sound'' ga dan voor een 60, maar wees dan bewust van de beperkingen die je tegenkomt (opslag, beperkt geheugen), of je daar vrede mee hebt is natuurlijk aan jezelf. Je kunt die rauwe sound met andere units bereiken (S900 / S950)
Een 4000 heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.. Grouphome is er blijkbaar erg gecharmeerd van