adviesje nodig. q of md

SpaceAgent202

Sinds 2001
halloo mensjes...

ben weer eens toe aan een adviesje want weet (nog) even niet wat ik ga doen in het kader van een (relatief) kleine uitbreiding ...
ik heb een virusje en een samplertje

ik wil daarbij: of een md kopen, of een q. (en, en is natuurlijk het beste maar dat is financieel niet haalbaar)

ik leefde vooralsnog met de gedachtengang dat mijn sampler de functies van de md zou kunnen opvangen, en een q mijn virusje qua geluidenspectrum optimaal zou kunnen aanvullen...

wie zou wat doen in mijn situatie?

bedankt alvast!

Re: adviesje nodig. q of md

:confused: Met een md bedoel je minidisc?

:confused: Wat is een q? Een Waldorf?

Origineel geplaatst door Roel
ik heb een virusje

Daar kan ik je wel over adviseren: go see the doctor.... ;)

MD=machinedrum?

Machinedrum is zeker te adviseren... geweldig bakje en super easy te bedienen :-)

heeren ;)

excuses voor het roels'studio-jargon :engel:

q = Waldorf Q Rack
md = Elektron Machinedrum

kan beide apparaatjes voor hetzelfde bedrag kopen, dus het is even de afweging welke het meeste gaat passen.

Origineel geplaatst door STicKX
Ik zeg MD
kun je iets zeggen over voordelen van de ene tegenover de andere?

ik heb zelf al gekeken naar een en ander qua sequencer en synthesemogelijkheden, maar beiden blijven (heel erg doh) zeer verschillend.

Persoonlijk zou ik voor de MD gaan, de Q vind ik in vergelijking met de Virus een beetje 'meer-van-hetzelfde'..
Zelf zou ik dus eerst voor de MD gaan, en dan een keer de Micro~Q of iets anders ?!
Is opzich ook wel 'moeilijk' om een Drum-bak te vergelijken met een Synth.. 't Is net wat je belangrijker vindt voor jouw muziekstijl!
Sukzez!!

Vooropgesteld: mijn muziekstijl is nog in ontwikkeling :)

Ik heb een hele tijd een virusje én een micro q gehad.
Micro-q verkocht omdat ik een grote q wil(de).
De 2 synthjes zijn absoluut niet te vergelijken qua geluid; Het zijn allebei modeliing synthesizers, en je zal er ongetwijfeld ook soortgelijke geluiden uit kunnen halen, maar het zijn totaal verschillende bakjes.

Een MD is inderdaad anders :) Ik denk dat ik beide nodig heb voor mijn muziekstijl. Alleen ben geneigd om te zeggen dat drumgeluiden makkelijker te maken zijn dan vette synthlijntjes../?

kun je iets zeggen over voordelen van de ene tegenover de andere?

ik heb zelf al gekeken naar een en ander qua sequencer en synthesemogelijkheden, maar beiden blijven (heel erg doh) zeer verschillend.

Jah eigenlijk een beetje wat Zoidsity(take2) al zei. De Q is weer een "gewone" VA. De machinedrum daarintegen, daar kan je freaky drums uithalen. Maar dat is niet het enige wat het beestje kan, ook vette FX en zelfs synth geluiden (met een beetje tweaken).

okee okee ik duw mezelf al in een hoekje :) ik neem het op voor de q

de q is geen va... de virus is wel een virtueel analoog beestje, de q is een modelling synth, maar wel zeer digitaal te noemen...
de md is idd een freaky percussiegeluidenbak....
en de q is een freaky synthgeluidenbak....
dat is dus de keuze... freaken is wel het uitgangspunt :P

ik denk zelf dat 1 synth te weinig is (je mix klinkt dan uiteindelijk zo naar 1 synth), vandaar 2 synths.
drumgeluiden ben ik in mijn muzikale zoektocht nog niet eens echt mee bezig... wat ik nodig heb dat stop ik meestal gewoon in mijn sampler, met alle beperkingen van dien. maar daar zou de MD dan weer uitkomst kunnen bieden,..

Ben je er niet [stiekem] al uit?? 'k Heb de indruk dat je je keus al lang gemaakt hebt : de Q
;)

Misschien heb je wel gelijk...:P maar het was wel een dusdanig stukje geld waardoor ik toch even ging denken of ik het niet nuttiger kon besteden dan aan een Q. daarom dit draadje... om mijn al dan niet beslissing te onderbouwen.
(ik weet al wel dat een Q en een virus heel goed naast elkaar kunnen bestaan, heb een mQ gehad)

Maar de machinedrum wordt dan misschien wel de eerstvolgende aanslag op mijn bankrekening.
Vroeg me dus even af waar ik het meeste aan zou hebben..

okee okee ik duw mezelf al in een hoekje :) ik neem het op voor de q

de q is geen va...

Jawel hoor :).

de virus is wel een virtueel analoog beestje, de q is een modelling synth, maar wel zeer digitaal te noemen...

Ligt er echt aan hoe je er mee omgaat...

de md is idd een freaky percussiegeluidenbak....
en de q is een freaky synthgeluidenbak....
dat is dus de keuze... freaken is wel het uitgangspunt :P

Je moet de interface van de MD ook meetellen. Dat is gewoon een lekkere manier van percussie maken en proggen, stukken beter en innovatiever dan je sampler :)

ik denk zelf dat 1 synth te weinig is (je mix klinkt dan uiteindelijk zo naar 1 synth), vandaar 2 synths.
drumgeluiden ben ik in mijn muzikale zoektocht nog niet eens echt mee bezig... wat ik nodig heb dat stop ik meestal gewoon in mijn sampler, met alle beperkingen van dien. maar daar zou de MD dan weer uitkomst kunnen bieden,..

De Q kun je op zekere wijze voor percussie gebruiken (en dan sampelen), de MD kun je ook op zekere wijze als synth gebruiken (alhoewel minder dan een Rack Attack).

Persoonlijk zou ik voor de MD gaan, omdat ik al een Q heb ;). En misschien kun je voor cheap een Micro Q erbij zetten als je de effecten met VST kan oplossen :).

Jawel hoor :).
hmm okeej beetje wel ook weer natuurlijk...

Ligt er echt aan hoe je er mee omgaat...
weet ik, maar de q kan heel scherp klinken...
als je het vergelijkt qua karakter dan is de virus warm en wollig,
en de q scherp en freaky,
en dus een q heeft voor het geluidenspectrum veel toegevoegde waarde.

Je moet de interface van de MD ook meetellen. Dat is gewoon een lekkere manier van percussie maken en proggen, stukken beter en innovatiever dan je sampler :)
hmm jah daar zit ook weer wat in! :S de interface van de md is natuurlijk zeer sterk voor het ontwikkelen van percussie.

De Q kun je op zekere wijze voor percussie gebruiken (en dan sampelen), de MD kun je ook op zekere wijze als synth gebruiken (alhoewel minder dan een Rack Attack).

Persoonlijk zou ik voor de MD gaan, omdat ik al een Q heb ;). En misschien kun je voor cheap een Micro Q erbij zetten als je de effecten met VST kan oplossen :).

hmm de percussiegeluiden die je kunt maken met de q spreken me zeker aan (heb micro q ook gehad he)
bassdrums komen weer goed uit de virus.
en ik heb een beetje freaky sampler (yamaha) maar daar moet ik echt nog verder in duiken...

hmm klinkt als "ik weet het" toch ? en onderbouwd :) (beetje dan_)

Laatst gewijzigd:
Back