domste opmerking over synths

Even vraagje tussendoor. Ik weet sinds een jaar of 2 hoe een synth kan worden gebruikt in combi met midi en daw. (en ik ben 40, en al 25 jaar DJ...) Een wereld ging open. Waar hebben jullie al je wijsheid van? Lachen met de mensen begrijp ik, maar wie leerde jou de trukken - en lachte dus eerder met jullie :)
Zeg zelf, het is verwarrend. Een casio orgeltje begrijpt iedereen, dus de mensen denken dat synths zoiets zijn. Als je begint met JV "bakjes" en knoppenbakken zonder keys, die je dan vanop een andere set toetsen (al dan niet met gedeeld klavier om 't helemaal moeilijk te maken voor de leek) tja...
En dan begin ik nog niet over de liefhebbers van kabelspagetti :geslaagd:

maar wie leerde jou de trukken - en lachte dus eerder met jullie :)

niemand, interesse, vragen,met vrienden samen een studiootje oprichten/aanschaffen veel lezen in " de blaadjes",
doen.
ooit eens wat lessen op de muziekschool gevolgd over musique concrete en het solderen van kabeltjes.
diverse ms20's uitgeprobeerd, etc etc
gewoon veel tijd en aandacht in gestopt

zo gaat dat met hobbies ( en freaks )

het lachen is ook een onderdeel van dit proces, evenals vele kleinere en grotere irritaties,
zo is het leven , niks mis mee lijkt me:P

Timmy why do you need all this syntisators. you already got one. and (over een modular) what is this ? antwoord: that is als a synthesizer, only you can connect how you want it to make the sound you want. mijn meisje: I don't like it it is big and ugly

Je moet eens A ** R knoppen op 'r leggen en draaien. De 2 * laat ik aan je verbeelding over. In die navel past wel een jack voor een klein stukje (proberen gaat mee). Als ze dat niet leuk vindt, zeg je 'I 'll go back and play with the big and ugly thing"
8o)

Waar hebben jullie al je wijsheid van? Lachen met de mensen begrijp ik, maar wie leerde jou de trukken - en lachte dus eerder met jullie :)
Een combinatie van basale info uit computer tijdschriften, manuals en gewoon eindeloos experimenteren. Toen ik begon met electronische muziek was er nog geen internet (in elk geval niet voor de gewone man) dus dan was het gewoon eindeloos proberen en af en toe wat tricks & trucs uit een tijdschrijft leren.

Zij: alweer een synthesizer?
Ik: probeer jij maar eens al je schoenen tegelijk te dragen terwijl ik al mijn synths tegelijk gebruik

---------
(niet op waarheid gebaseerd, ik koop gewoon wat ik wil) mocht er ooit wat overblijven nadat mijn wederhelft alles heeft uitgegeven

Mag een weird effect pedaal ook?

Loop bij de Feedback, zie in de uitverkoop Line 6 Ottofilter liggen, 50% off. Needless to say, die moet ik hebben. Kom ik thuis, krijg ik de vraag:
"Wat moet je nou met al die spullen?! Ga eerst maar eens muziek maken voordat je wat nieuws koopt!"

Ik denk dat het onderhand wel eens tijd is om volwassen te worden en 't huis uit te gaan :engel:

Zolang je alleen woont kan dat ja. Als je samenwoont kun je gewoon dezelfde opmerkingen krijgen hoor:engel:

Zolang je alleen woont kan dat ja. Als je samenwoont kun je gewoon dezelfde opmerkingen krijgen hoor:engel:

Ach, wat dat betreft hoef ik me voorlopig denk ik geen zorgen te maken! Kan nou niet zeggen dat mensen in de rij staan om met mij samen te wonen :D

Ik heet gelukkig geen Oedipus (Ottopus bekt ook niet echt lekker), dus dat zit wel snor.

Maar, genoeg over het feit dat ik te lui ben geweest om te verhuizen.
On topic, beetje in dezelfde categorie opmerkingen: "Wanneer ga je nou eens wat meer met die Kaoss Pad doen?!" Maar ja, als ik dan wat effecten over m'n piano heen gooi vinden ze 't ook weer niet klinken...

Verscheidene (bas)gitaristen:
- "Je focust je teveel op effecten, en niet op melodie en klank"
- "Dat jij nou die effecten nodig heb om leuk te klinken..."
- "Aan al die knopjes draaien en die settings maken, daar zit toch geen ziel in joh, dat is gewoon een makkelijk truukje"

Ooit eens een elektrische (bas)gitaar zonder versterker, pedal of watdanook direct in een mengpaneel of actieve speaker gestopt? Ik laat natte scheten die beter klinken dan dat 8)

? tijdens het scheren, voor de spiegel?
( sorry kon het even niet laten)

? tijdens het scheren, voor de spiegel?
( sorry kon het even niet laten)

Nee, dat was voor mij 20 jaar geleden al duidelijk :D ik heb de hoop al lang opgegeven, maar m'n vrouw is in de veronderstelling dat alles er staat om dat ene doel na te jagen. En nu ze weer zwanger is komen die hormonen om de boel ff aan te jagen weer de kop opsteken :D

leuk, proficiat!

...

Ooit eens een elektrische (bas)gitaar zonder versterker, pedal of watdanook direct in een mengpaneel of actieve speaker gestopt? Ik laat natte scheten die beter klinken dan dat 8)

Die scheten verdienen dus gesampled te worden ;)

*Effe algemeen over muziek*

Ik vraag aan een kennis van me, tegen de 50 neem ik aan. Welke muziek hij leuk vind. Hij is ondertussen gebrainwashed door commerciële radio, en heeft zich nooit echt geïnteresseerd in muziek.

(de arme stakker)

"Joa zo voor te dansen, Rihanna enzo eh"

Einde gesprek..

Vind het gewoon komisch, je kan er niet over babbelen als je zo'n antwoord krijgt.

Nog eentje - Op m'n werk een hele tijd geleden vraag ik: "wat luister jij dan?".. "Swedish house".. "ahzo, Zweedse house?!" .."Neenee Swedish House Mafia, de groep".. "Nooit van gehoord".. "echt kicken man.".. "ja zal wel"

Ken ze wel.. maar wil ze niet kennen :)

Nee, dat was voor mij 20 jaar geleden al duidelijk :D ik heb de hoop al lang opgegeven, maar m'n vrouw is in de veronderstelling dat alles er staat om dat ene doel na te jagen. En nu ze weer zwanger is komen die hormonen om de boel ff aan te jagen weer de kop opsteken :D

da's dan toch al best een "hit" of niet? :D

Back