domste opmerking over synths

Zeg dat je elektronische muziek maakt in plaats van synthesizermuziek. Zo voorkom je meestal een heleboel onnodige domme opmerkingen.

The golden rule!

Hahaha :dubbel:.. Bakjes.. Herkenbaar..Die van mij spreekt ook over bakjes :D. Maar wel niet echt fijn dat ze zegt.. Je hebt er geen aanleg voor.. Zou ik niet erg leuk vinden.. Muziek maken is nu eenmaal iets van lange adem.. Maar je kunt je wel erg gelukkig stellen dat ze er ECHT niks van kent..

Vrouwen horen in de keuken en niet in de studio :stupid

Hekel aan mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een producer. Dan stop ik gewoon met praten als ze zo beginnen, geen zin om mijn verhaal mee te delen.

Inderdaad verschrikkelijk als mensen dat verschil niet weten. Ik ga het ook nooit meer uitleggen want 9 van de 10 keer proberen ze ook nog gelijk te krijgen. Het verschil niet kennen tussen een piano, een orgel, een keyboard en een synthesizer vind ik overigens vrijwel even erg.

Mijn moeder noemt alles "pingelding" of "drumding". En ik heb het vooral allemaal niet nodig.
Toen ik pas mijn eerste synth had gekocht zei ze: "Speel eens Vader Jacob, of Kortjakje!"
Nog een klassieker (verschillende personen): "Boh wat veel knopjes, weet je wel waar dat allemaal voor is?"

Inderdaad verschrikkelijk als mensen dat verschil niet weten.

Mij boeit het allemaal geen reet wat mensen denken van de zooi die ik hier heb staan, voel absoluut niet de behoefte om omwetenden er ook maar kennis mee te laten maken of iets uit te leggen.
Je weet dat ze het niet snappen, ze gaan het niet snappen, en ze hoeven het ook niet te snappen.

Laat ze lekker in hun eigen wereld leven, een wereld zonder moeilijke apparaten met onduidelijke knopjes en allerlei toestanden, daar raken ze alleen maar van in de war.
Liefst negeren ze het eigenlijk ook gewoon, want het is gewoon te verwarrend allemaal.

Lekker laten leven, bied ze een sapje aan, een plakje cake, praat over het weer en andere leuke dingen die makkelijk te begrijpen zijn, leef je desnoods in in die ander en maak er het beste van.

Zit je tijd uit, en als ze weg is / zijn, hupsakee, dat is mooi, terug de studio in en gaan met die banaan! :D

Mij boeit het allemaal geen reet wat mensen denken van de zooi die ik hier heb staan, voel absoluut niet de behoefte om omwetenden er ook maar kennis mee te laten maken of iets uit te leggen.
Je weet dat ze het niet snappen, ze gaan het niet snappen, en ze hoeven het ook niet te snappen.

Laat ze lekker in hun eigen wereld leven, een wereld zonder moeilijke apparaten met onduidelijke knopjes en allerlei toestanden, daar raken ze alleen maar van in de war.
Liefst negeren ze het eigenlijk ook gewoon, want het is gewoon te verwarrend allemaal.

Lekker laten leven, bied ze een sapje aan, een plakje cake, praat over het weer en andere leuke dingen die makkelijk te begrijpen zijn, leef je desnoods in in die ander en maak er het beste van.

Zit je tijd uit, en als ze weg is / zijn, hupsakee, dat is mooi, terug de studio in en gaan met die banaan! :D

Voel geheel met je mee; je spreekt uiteraard over SF-leden.
In elke beroepsgroep kom je wel eens wat geborneerd chauvinisme tegen. Maar dit hier, in deze draad, maakt me sprakeloos. En dat wil wat zeggen.

Het is inderdaad een zegen dat mijn vrouw niks kent van mijn hobby's. Ze keek nu al verbaast omdat 7 hoezen vd huisleverancier 76 euro kosten samen incl verzend. Ik zeg: één plastic deksel voor één toestel kost al 40 a 50 euro elders.
Ik heb geen idee hoeveel geld ik erin stop. En zij al hélemaal niet... Nog niet tot op duizenden euro's na.
Ik voel me kinderlijk gelukkig tussen knopjes, faders en hele muren vinyl. Liefst open en bloot zodat ik alles kan zien.

Het maakt me niet uit wat ze denkt van mijn muziek, ik ken ze al 8 jaar en zelfs met cd's die ik samenstel met hitparade muziek skipt ze de helft en speelt altijd dezelfde deuntjes in de auto.
Als ik haar wil boeien moet ik iets commercieels maken en dat gaat lekker niet gebeuren :)

Persoonlijk begrijp ik mensen niet die het verschil tussen dj en producer niet zien. Een (echte) dj speelt met platters. Een producer nooit tenzij je een erg zeldzaam geval ziet en dan wil ik dringend zijn youtube filmpjes zien :)
Misschien spelen dj's teveel fake sets en dan begrijp ik het wel natuurlijk, hip staan doen met je vingers in de lucht doet een synthman en dj op podium vast beiden als ze faken. Maar dat is een andere discussie.

Voel geheel met je mee; je spreekt uiteraard over SF-leden.
In elke beroepsgroep kom je wel eens wat geborneerd chauvinisme tegen. Maar dit hier, in deze draad, maakt me sprakeloos. En dat wil wat zeggen.

Heb je ook door dat ik grapje maak cq overdrijf?

Verder heb ik nog steeds de behoefte niet om bijvoorbeeld de vriendinnen van mijn vriendin de studio te laten zien of iets uit te leggen, wat boeit het om het er over te hebben wetende dat ze het toch niet interesseren, het interesseert mij al nauwelijks, waaom er dan zo graag over van gedachten willen wisselen met leken die het nog minder boeit?

Het interesseert mij ook geen reet wat andere mensen vinden. De meeste hebben toch ook geen flauw idee waar het allemaal voor is. Of opmerkingen dat ze het zelf ook wel kunnen als ze het hadden zijn helemaal leuk. Veel mensen denken volgens mij dat er één bepaalde knop op elke synthesizer zit waarmee je automatisch een leuke nummer mee kunt maken en je er niks voor hoeft te doen.

Toch heb ik de neiging om gewoon voor de grap eens te zeggen dat ik gitaar ofzo speel, ik denk dat ze me gelijk muzikaal vinden en me zien als een artiest. ;)

De eerste keer dat ik in jouw Oord Der Waanzin kwam Vic (jij was er toen niet), kreeg ik blinde vlekken van al die speeltjes die jij daar hebt staan. Ik had een tijdje rondgekeken naar alle synths die er stonden. Bij het naar buiten gaan kreeg ik mijn zicht terug, en zag ik plots je J8 en Memorymoog staan wat ik dus ook luidop zei. Je vrouw zal ook wel gedacht hebben dat ik nogal traag van begrip was. :D Persoonlijk vind ik "ah, ik zie dat je hier ook een Jupiter 8 hebt" een redelijk domme opmerking van een SF lid dat al 5 minuten in de kamer aan het rondkijken is. :D

Niet per se over een opmerking over synths, maar wat ik ook weleens meemaakte:

Ik speel wat improvisatie gewoon puur om even te laten zien waar ik zoal mee bezig ben, en dan krijg je weleens de vraag:' Kan je ook iets bekends spelen ?'

Ook bij mij de standaard vriendinnen opmerking: ga je nou nog meer keyboards kopen? Je hebt er al zoveel en je kan er niet eens een piano geluid mee maken!

* De doorsnee aardappelcake bakkende huismoeder *

Mn moeder dus: "DAT MACHIEN", tegen mn modular.

Heerlijk die onwetendheid. Alleen die twee woorden al op zich.

Ken ook niks over bakgerei..

Oh, de omschrijving hier in huis is "die bakken", bij voorkeur in combinatie met "grote" en/of "lelijke".

Maar ik weet ook niet hoe je saus moet maken. :)

afgelopen week zag mijn vriendin de ableton push controller in actie. Eerste wat ze zei was: is dat dat spel simon? :D

* simon is een memory game waarbij je pieptoontjes en kleurtjes moet naspelen waarbij er steeds meer kleurtjes achter elkaar komen.

Iemand die het halve land is doorgereden om bij mij een synthesizer te kopen.

'Zo, dus deze synth doe jij weg?'

Back