domste opmerking over synths

Geen opmerking, maar meer iets van een fysieke reactie. Mag dat ook?

Gisteren waren we met een paar vrienden een stukje aan het varen in de gracht. Muziekje erbij, biertje, leuk. "Tijd voor een experimentje" dacht ik. iPhone op de luidspreker aangesloten en een paar van mijn eigen werkjes laten horen. Paste qua sfeer wel. Toen ze vroegen wat dat was en ik uitlegde dat ik die dingetjes zelf in elkaar had gezet, riep één van die vrienden mijn naam terwijl hij met z'n linker hand aan z'n oor zat, hoofd beetje geknikt dezelfde kant op en met rechts poetsbewegingen maakte...

Hoe leg je nou uit dat ze er een beetje naast zitten? :D

Met een duidelijk geschreven uitleg over wat het verschil tussen een DJ en een elektronisch muzikant is. Op een metalen plaat. Tegen hun voorhoofd. Vanuit een rijdende auto.

Tsja, ik ben het natuurlijk grotendeels wel eens met iedereen hier, als het gaat om domme opmerkingen met betrekking tot onze liefhebberij. Vervelendste vond ik altijd nog de opmerkingen in de trant van: "Oh ja, electronische muziek....tegenwoordig drukken ze op een knop en er komt een heel nummer uit de computer. Daar is toch niets meer aan?". Zucht......waar moet je beginnen om hier iets tegenin te brengen? Ook al komt zo'n opmerking misschien voor sommige "producers" best dicht bij de realiteit.

Aan de andere kant, men kan natuurlijk niet overal maar wat van afweten en dan wordt er al gauw overgeschakeld op bepaalde cliche's, tot ergernis van de ingewijden. Zullen wij ons vast ook wel een paar keer aan schuldig hebben gemaakt. Grote kans dat opmerkingen van SF-leden bijvoorbeeld hilariteit opleveren op een modelspoor- of weefgetouwforum o.i.d.

Soms zijn mensen echt wel dom....mag je dat zeggen eigenlijk? Nou in dit geval toch wel dacht ik zo :D

Zie tegenwoordig steeds meer domme opmerkingen die voor mij de wereld op zijn kop betekenen... Vroegah kreeg je commentaar dat als je met de computer muziek maakt dat het een druk op de knop zou zijn en je een hit hebt en het geen muziek maken zou zijn. Maar tegenwoordig zijn veel mannetjes van een jaar of 16 "producer" omdat ze wat loopjes achter elkaar zetten van een sample cd.

Laatst had mijn achterneefje op Facebook een link naar zijn muziek geplaatst; klink erg goed en ik vroeg me al af hoe hij het maakte. Plaatst ie vervolgens een filmpje van zijn produceren blijkt hij gewoon loopjes achter elkaar te plakken met zijn laptop speakers als monitor. :stupid

Laatst had mijn achterneefje op Facebook een link naar zijn muziek geplaatst; klink erg goed en ik vroeg me al af hoe hij het maakte. Plaatst ie vervolgens een filmpje van zijn produceren blijkt hij gewoon loopjes achter elkaar te plakken met zijn laptop speakers als monitor. :stupid

Ach het kaf zal altijd van het koren gescheiden worden. Het Wordt sowieso eens tijd om meer instrumenten terug te brengen in elektronische muziek, kwestie van variatie..

Ach het kaf zal altijd van het koren gescheiden worden. Het Wordt sowieso eens tijd om meer instrumenten terug te brengen in elektronische muziek, kwestie van variatie..

Vaak wordt elektronische muziek 'synthesizer muziek' genoemd, terwijl er naast synthesizers nog verschillende andere instrumenten worden gebruikt. Drums, gitaar, en vast nog een heleboel andere.

Vaak wordt elektronische muziek 'synthesizer muziek' genoemd, terwijl er naast synthesizers nog verschillende andere instrumenten worden gebruikt. Drums, gitaar, en vast nog een heleboel andere.

Synthesizer muziek, met Stef Meeder! hehe.
Is wel meer 70s volgens mij hoor de term "synthesizer muziek"..

Veel toeters en bellen ook.

Inderdaad,
Zag onlangs nog een reportage over François De Roubaix.
Wat die niet allemaal maakte, eerst met orkest, dan met lekker veel analoge synths, dan gecombineerd met de meest vreemde geluidvoortbrengende items :P .

homestudio1.jpg

ems-vcs3-vintage.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Inderdaad,
Zag onlangs nog een reportage over François De Roubaix.
Wat die niet allemaal maakte, eerst met orkest, dan met lekker veel analoge synths, dan gecombineerd met de meest vreemde geluidvoortbrengende items :P .

Exo. :mega:

Cool, die knaap maakte o.a. de muziek bij "Chapi Chapo"! Geweldige klei-animatie uit de 70's..

Is jouw achterneefje toevallig mijn broertje? :?;):P

Back