domste opmerking over synths

Tja snelle timer taken rond de 1ms en hele snelle kaarten bijvoorbeeld met B&R ofzo zijn id wel dingen te doen denk ik zo, maar hee teveel werk... maar toch gewoon is kijken of ik wat modulair spul kan ansturen met een volt uitgangetje zal wel grappig zijn :)

Tssssssss, nerds :D

Ga eens stoplichtje spelen met je PLC.

"Ga je er nu wéér een kopen ? Je hebt er al zoveel !"

De reactie van mijn vriendin bij de mogelijke aanschaf van een 3de synth.

Los daarvan, ik snap die externe kijk wel. Ik ben van kleinsaf fan van synthpop maar tot een paar jaar geleden had ik ook totaal geen kennis van of interesse in synths.
Een synth heeft gewoon totaal niet dat stoere sexy imago van een gitaar.

De synthspeler staat achteraan wat toetsen te duwen op een instrument waarvan je nieteens het frontpaneel kan zien. Het is eigelijk zo vreselijk on-sexy gezien vanuit het standpunt van een toeschouwer. Veel te statisch ook. (al klinkt het vaak alles behalve statisch, versta me niet verkeerd)
Een gitarist staat veel dichter bij het publiek: je ziet zijn grepen, hij kan rondspringen, met zijn tanden spelen, noem maar op ...

onder andere ja. :)

nu kunnen ze nog veel minder volgen. :D

tja eigenlijk hebben motortjes wel wat weg van synths, gewoon zorgen dat de golfies in sync lopen:biertje:

Maar als je "Gibson SG" zegt, kijkt de gemiddelde medemens je ook leeg aan.

Tja en als je dan nog aankomt mat dat het toch wel vet is omdat ie een bigspy heeft...pff tja ach als toetsenist kan je ook best cool zijn op et podium hoor et zit em in de stand die je gebruikt...
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=137565

PLC = Programmable Logic Computer. Zitten ook in stoplicht kasten... dus... ik praat geen poep.

Philips maakt telefoon centrales, hele grote.

CHDNRC:3123,1012,1,12;
DICDNR:1012,1,12;
DIDNRC:3123;
CHTRFC:6,5,,,3123;
CHFLME:3123,3223;
DICALF:3123;

Voor 'n leek best wartaal, maar 'n programmeur zou zien dat ik nummer 3123 naar hardware adres 1012,1,12 heb gezet, dat gecontroleerd heb, er voor gezorgd heb dat 3123 overdag wereldwijd en 's nachts binnen Europa kan bellen, en het nummer door heb geschakeld naar 3223, en ook nog heb gekeken of het nummer niet toevallig nog ergens anders naar doorgeschakeld is.

Hele oude centrales maken ook muziek, en lijken ook op synths, vooral de cetrale waar de mevrouw aan zit zou nog wel eens gezien kenne worden als modulaire synth:

Koordenpost_Philips_model_1928_Ericsson_A_small.jpg

Dus best logisch als 'n oud collega je MS10 zonder toetsen ziet en vraagt waar de hoorn is gebleven.

Tegenwoordig werkt het niet meer zo:

Philips_TBX_1000_small.jpg

Laatst gewijzigd:
Een Gibson SG is, als het aan mij ligt, dan ook een van de minst stoere gitaren die er is :D

Ik heb het ook niet over stoer maar over mensen die (begrijpelijk) niet op de hoogte zijn van andere hobbies. Doe mij maar een oude faded SG Junior met 1 kneiter van een P90, en spelen met die hap (in de veronderstelling dat ik enigszins gitaar zou kunnen spelen). En dan absoluut niet stoer maar wel super hoe je dit geluid uit een gitaar krijgt:

Keihard on topic door het solina string ensemble.

(ik vind dat hij elders nog mooiere klanken dan dat uit zijn SG gekregen heeft, maar deze verbaast me klankmatig het meeste. Klinkt met de ogen dicht als alles behalve een gitaar. :))

Los daarvan, ik snap die externe kijk wel. Ik ben van kleinsaf fan van synthpop maar tot een paar jaar geleden had ik ook totaal geen kennis van of interesse in synths.
Een synth heeft gewoon totaal niet dat stoere sexy imago van een gitaar.

De synthspeler staat achteraan wat toetsen te duwen op een instrument waarvan je nieteens het frontpaneel kan zien. Het is eigelijk zo vreselijk on-sexy gezien vanuit het standpunt van een toeschouwer. Veel te statisch ook. (al klinkt het vaak alles behalve statisch, versta me niet verkeerd)
Een gitarist staat veel dichter bij het publiek: je ziet zijn grepen, hij kan rondspringen, met zijn tanden spelen, noem maar op ...

Oh dan moet je hier eens vanaf 1.37 kijken naar wat de synthnerd doet ;)

die heb ik eens live gezien, en kan wel zeggen dat dit een van de beste concerten was die in jaren hade gezien

Ik heb het ook niet over stoer maar over mensen die (begrijpelijk) niet op de hoogte zijn van andere hobbies.

Ik snapte je hoor, je reageerde op het stoere imago van gitaar, dus ik moest er gewoon even op reageren.

Doe mij maar een oude faded SG Junior met 1 kneiter van een P90, en spelen met die hap (in de veronderstelling dat ik enigszins gitaar zou kunnen spelen). En dan absoluut niet stoer maar wel super hoe je dit geluid uit een gitaar krijgt:

YouTube - Mike Oldfield - William Tell Overture

Keihard on topic door het solina string ensemble.

(ik vind dat hij elders nog mooiere klanken dan dat uit zijn SG gekregen heeft, maar deze verbaast me klankmatig het meeste. Klinkt met de ogen dicht als alles behalve een gitaar. :))

Wat je al wel 'n beetje zegt: klankmatig interessant, maar echt mooi vind ik de klank niet. Ach, ben gewoon meer van de Fendersound.

En on-topic: mooie String Ensemble

keihard on topic. :) De SSE is subtiel ingemixt in die track. Elders gebruikte hij ze wel eens full blown zoals ze meestal gebruikt worden. Maar in bovenstaand filmpje hoor je enkel een warme hoge string en niet dat typische (op zijn manier mooie) gerommel van een SSE dat wat meer "doorkomt" in de mix.

"Zo'n MC-202, daar can je beter een asbak van maken"

Back