Help een autistische jongen aan een synthesizer

SirSickSik

zwaar behaard lid
Hallo mensen,
ik ben werkzaam met verstandelijk beperkte mensen met verschillende stoornissen. Hieronder valt een autistische jongen die helemaal weg is van geluidjes. Hij heeft dan ook tientallen goedkope keyboardjes liggen waar die de knoppen van indrukt om alle rare geluidjes uit te proberen.

Welnu, ik denk dat het voor hem zowel leuker is als wellicht ook zelfs leerzaam (hij is nog best hoog niveau en op sommige vlakken ERG slim), als hij iets zou hebben waar hij iets dieper op in kon gaan..
1 probleempje: ik weet bijna zeker dat hij het leuk vindt, maar mijn collega, zijn persoonlijk begeleider, 'heeft er weinig zin in' er achteraan te gaan of (waarschijnlijk ook) er voor te betalen.

Gezien wat deze jongen elke dag weer meemaakt vind ik echter wel dat hij het verdient. Dus hier mijn vraag:
is er hier iemand met een groot hart die iets heeft staan of wilt maken waarmee deze jongen leuke en rare geluidjes kan maken. Het hoeft (en mag) niet al te gecompliceerd zijn, een ingebouwde speaker hebben (hij wilt geen koptelefoon op), niet al te groot, liefst 1 druk-knop voor 'note-on' en een set stevige draai-knoppen (hij blijft autistisch) waarmee hij z'n geluid kan laten veranderen. Hij vindt het fantastisch als de pitch van een geluid sweept (osc-pitch of cutoff bijvoorbeeld), hij vindt het heel leuk om te fluiten, en vindt scheetgeluiden erg grappig (bijv noise en LFO op cutoff). Het maakt op zich niet uit wat voor geluid die precies maakt, als het maar lekker raar is en alle kanten op gaat (alleen niet al te nare geluiden, autisten kunnen namelijk niet zo goed tegen harde hoge geluiden).

Mocht iemand de uitdaging uitgaan om iets voor hem te maken, houd er dan rekening mee dat de hoeken afgerond zijn en dat die stevig is. Hij heeft nu eenmaal zijn stoornis en een ongelukje is nooit ver weg..

Je zou een autistische jongen heel gelukkig maken.

sik

minimaal met maximaal geluid
zekrs waar

Je zou eens bij stichtingen zoals Steim of misschien de HKU kunnen informeren... Het klinkt misschien een beetje lullig maar als er een gehandicapte in het spel is, is er vaak wel ergens een potje met subsidie voor.

heeft hij geen eigen geld en is het niet mogelijk om ouders te benaderen? Ik zou je collega en unit/teamleider ook benaderen met het voorstel en desnoods je collega er op aanspreken dat het zijn taak als pb'er is om te handelen in het belang van zijn client. monotron lijkt me een leuke en goedkope keuze.

..en een loop pedal.

:edit shit, heb je weer een amp voor nodig. Ik dacht in eerste instantie ook aan een casio sk-1.

ik weet nog een oplossing,.........

trek je knip en koop een mnonotron voor die jongen.
ik begrijp niet helemaal waarom iemand anders dat zou moeten doen.

:mega:

Ik heb een Medeli MC37 keyboard, daar zitten 100 geluiden en ritmes op en nog 5 drumpads, die kan eventueel gratis weg. Kun je alleen natuurlijk niet met draaiknoppen veranderen, zijn standaard geluiden.

Phochos

en veel interessanter voor zo'n knaap toch?

MEDELI-MC-37-ORG-sifir-gibi-tertemiz__33333548_0.jpg

hij had al (van die) keyboardjes zo las ik... ik las ook dat er geen adapter bij zit :D

Ik heb een Medeli MC37 keyboard, daar zitten 100 geluiden en ritmes op en nog 5 drumpads, die kan eventueel gratis weg. Kun je alleen natuurlijk niet met draaiknoppen veranderen, zijn standaard geluiden.

Phochos

Zit trouwens ook MIDI Out op de Medeli, dus je kunt er altijd een synthmodule met knoppen nog eens aan koppelen (die je wellicht ook nog eens ergens gratis krijgt).:D

ik heb een gratis mc-303 voor je, maar zoals je aangeeft mag het apparaat niet te moeilijk zijn.

ik weet nog een oplossing,.........

trek je knip en koop een mnonotron voor die jongen.
ik begrijp niet helemaal waarom iemand anders dat zou moeten doen.

:mega:

Phochos

Heeft hij hier nog wat aan? PB me dan maar...

ik heb een gratis mc-303 voor je, maar zoals je aangeeft mag het apparaat niet te moeilijk zijn.

@J.Baars, wat snap je er niet aan dat er mensen zijn die iets hebben liggen waar ze in dit geval voor niets vanaf willen?
Wat ik niet snap is dat jij dit niet snappen kan, geef jij nooit zomaar iets weg of doe je nooit iets voor een ander zonder dat daar geld tegenover staat. Is het jou totaal vreemd dat je hier een goed gevoel aan over kan houden......wellicht is het dan een aardig experiment om zoiets eens te doen en dan het gevoel te ervaren. Ik kan het je alleen maar aanraden.

Sowieso leuk dat er mensen zijn die iets willen doneren, chapeau!

grtzls

Back