Help een autistische jongen aan een synthesizer

:?:?:? :stupid Waarom verwachten mensen dat nog steeds????
Na Al die jaren uitgezogen en afgeperst en onderdrukt te zijn zijn er dus nog steeds mensen die iets verwachten van de overheid!!!
De overheid doet geen moer dude!!!!

tsja, dan maar bedelen?

en zoals TS al aangaf, zelfs zijn persoonlijk begeleider doet niets.
misschien eerst daar maar iets aan doen, anders kon het bij lege batterijen ook wel eens zeuren worden, natuurlijk.

de instelling doet kennelijk ook niets,

:mega:

En al zal de overheid iets doen, betekent dat dat je zelf niets meer hoeft te doen.......

tsja, dan maar bedelen?

misschien eerst daar maar iets aan doen, anders kon het bij lege batterijen ook wel eens zeuren worden, natuurlijk.

Ik kan me echt niet aan de gedachte onttrekken dat jij er een probleem mee hebt als iemand ergens om vraagt. Wat zit jou nou dwars als iemand vraagt, dus niet bedelt (en al zal dat zo zijn, wat is daar mis mee), om een muziekdoosje voor wie dan ook, daar ben ik nu wel benieuwd naar.

grtzzz Bruce

Mocht zo'n jongen daadwerkelijk een PGB hebben dan is hij natuurlijk afhankelijk van het inzicht en de grillen van degene die dat budget bestiert, in dit geval dus waarschijnlijk die persoonlijk begeleider.
Het hier vragen of iemand zo'n soort synth/keyboard/herriebak over heeft lijkt mij prima.
Vragen staat vrij, dat hoeft allemaal niet in het absurd grote (overheden etc.) getrokken te worden, dacht ik zo.

Ik heb trouwens alleen nog wat brakke casio keyboardjes liggen, de rest is allemaal net iets te prijzig voor me om weg te geven, ik ben ook maar een simpele zorgverlener. ;)

Ik hoop echt dat die knul 1200eu PGB krijgt voor zijn hobby om een TB303 aan te schaffen.

ik vind persoonlijk het idee van deze thread uitstekend los van wie er nu wel of niet of toch wel weer niet wel verantwoordelijk is voor de financiering van een dergelijk syntherdingy... er is niets mis met het op mensenlijk schaal dingen voor elkaar over te hebben ipv met het vingertje naar 'big daddy' te wijzen die het maar ff moet opknappen... weggeven is nutuulk het ideaalst en als iemand of een aantal mensen zoiets willen financieren dan moet er op zijn minst wel ff een bewijs worden geleverd dat de jongen in kwestie ook daadwerkelijk het syntherdingy in ontvangst heeft kunnen nemen...

Iedereen nog niet uitgezeken ? :stupid
[duke mode] aaaaah much better.... *zzzzzzzzzzip* [/duke mode]

DukeNukem3D_Toilet.jpg

:D

tsja, dan maar bedelen?

Is gewoon een hulpvraag,.. heeft iemand nog wat over voor een jongen?..
Bedelen noem je dat,..

En misschien heeft zijn persoonlijk begeleider gewoon dezelfde instelling als jij?

Mgoed,.. je reactie staat model voor de mentaliteit van t gros van de nederlandse bevolking momenteel.

Erg sneu allemaal!

tsja, dan maar bedelen?

Dat is geen bedelen, dat is vragen

Dat is normaal, wat ts doet is juist top :okdan:

misschien eerst daar maar iets aan doen, anders kon het bij lege batterijen ook wel eens zeuren worden, natuurlijk. de instelling doet kennelijk ook niets,
Sinds wanneer is het een individu het zijn verantwoordelijkheid om een systeem aan te pakken ? Want op die schaal moet je het wel bekijken, je komt het overal tegen als het overheidsgerelateerd is.

Ik denk dat je zelf weinig ervaring hebt met dit soort zaken en ervanuitgaat dat we in nederland alles wel mooi geregeld hebben, ons daardoor niet moeten aanstellen en het eerder uitzondering dan regelmaat is dat er hulp gevraagd moet worden om iets waar de overheid in eerste instantie voor verantwoordelijk is in de ogen van de meeste mensen.

Om even in het pgb verhaal te springen, ze willen dat met 90% gaan korten.
Dan vind ik dat mensen die niet in hun dagelijkse leven enigzins een menswaardig bestaan kunnen leiden ruimschoots voorrang hebben op een autistisch jongetje die het leuk vind om knopjes te draaien, want in ruimschoots mindere mate zijn we dat allemaal hier wel. Ook dan kom ik er weer op dat voorstel van TS top is. Gewoon vragen, dat is de manier hoe het normaal hoort te zijn. Gaan bleren dat er gebedeld wordt is precies de instelling die de boel naar de klote helpt, want in basis zijn wij mensen er allemaal om elkaar te helpen, niet om te gaan janken van " he, stel je niet aan, zoek het zelf maar uit, de overheid regelt het wel dus ik hoef niet na te denken of mee te voelen of ik iemand kan helpen."
Blijkbaar wordt er iets getriggerd bij je wat je doet reageren. Daardoor noem je het bedelen. Daarmee noem je topicstarter een bedelaar wat nou niet echt een positief imago is. En dat terwijl hij alleen maar die jongen aan een geluidsding wil helpen. Hij doet juist alles behalve bedelen, misschien moet je eens in 3e wereldlanden gaan kijken, dat is pas bedelen.

Uiteindelijk is elkaar meer helpen precies hetgene wat het kabinet wil, om kosten te besparen. Dat mensen elkaar meer gaan helpen en de overheid steeds minder te doen heeft (en meer geld in eigen zak kan houden). En dan kom je weer terug op wat mario010 zegt. In principe kan je het emotionele chantage noemen, omdat de meeste mensen er wel op reageren als iemand hulp nodig heeft en het zelf niet kan of krijgt van de overheid (ik noem bv mantelzorgers gaan het moeilijker/drukker krijgen).
In het verleden zijn er genoeg uitwassen geweest met pgb's, ik ken er ook een paar, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst.
Wat jij denkt ff regelen, zo zit de wereld niet (meer) in elkaar.

Verder goede vrienden natuurlijk :mega:

Topicstarter, wil het al lukken ?

Desnoods zoek je bij het grof vuil voor iets!
Straks krijg je zoiets, zo veel beter dan het "ik ga het volgende deuntje even laten swingen"

:halleluja

Laatst gewijzigd:
Een savant is wel een ander verhaaltje hoor.

dat is kort gezegd inderdaad zo, maar dat is wel wat anders dan draaien aan knoppen van een synth :P

goed, iedereen uitgeraast?

ten eerst, als ik het tegen zou komen, dan had hij al een ding gehad om herrie mee te maken, ten tweede, ik vind de vraag ook niet raar, alleen dus wel omdat mijn eerste optie kenelijk nooit voorbij komt.
ten derde, dat bedelen sloeg natuurlijk niet op TS, maar wel op de toekomst die wij dan kennelik normaal gaan vinden.
volgende stap, vragen om eten?
of bedelen om eten?
kennelijk functioneerd er iets niet aan de overheid, en aan de instellingen.
wel topsalarissen, maar geen hulp op maar voor diegene die het nodig heeft.
is dan kennelijk ook al normaal, en geaccepteert ( je kan er tenslotte toch niets aan doen)
dit is exact hetzelfde als bet bestaan van voedselbanken, is mooi dat het er is, maar wel een teken aan de wand, nederland zou zich ernstig moeten schamen.
een westers, rijk land wat zo met z´n burgers omspringt is imo, geen land waar je jezelf nog druk om hoeft te maken.
nou volgende keer allemaal wat beter stemmen, dan komt het vast nog wel goed.

Een rotsvast vertrouwen in, in ieder geval een deel van, de politiek, dat zie je niet vaak meer.
Het maakt in principe niet zoveel uit wat je stemt, het zijn toch voor het overgrote deel idioten,
met salonfahig geneuzel....

Back