Synth handelaren

nou, dat van die 2 accounts op hetzelfde bedrijfsadres, lijkt mee wat ver gezocht. mogelijk dat er ergens iemand ooit alleen synthforumt op z'n werk en niet vanuit thuis , en dat toevallig 1 ander synthforumlid etc....
zelfs dan kan je een automatisch mailtje sturen met verzoek tot opheldering.

denk dat de kans ettelijke malen groter is dat er , vooral etters en mensen met niet transparante bedoelingen, gebruik maken van dubbele accounts. dat is ook wel een aantal malen gemeld. ( kan moeilijk verwachten dat iedereen elkaar hier paranoide gaat beloeren en consequent melden/klikken ).
gewoon even een programmaatje erop los laten en een oplosbaar probleem is voorgoed opgelost. als je het probleem wilt aanpakken , kan je het vrijwel grotendeels geheel aanpakken.
( ging alles maar zo makkelijk )

en we zijn niet helderziend, dus een berichtje met "ik denk dat X en Y dubbelaccounts zijn" is altijd welkom.

Ja,. net als uhh,.. Meld misdaad anoniem! da's ook zo'n leuk initiatief dat we niet hebben gezien sinds de jaren 40! 8o)

wat mij betreft mogen lui die dubbelaccounts gebruiken om zo te handelen direct gebanned worden :)

gewoon even een programmaatje erop los laten en een oplosbaar probleem is voorgoed opgelost.

Dubbelgebruik van IP-adressen is iets dat het forum standaard in de achtergrond bijhoudt, die functionaliteit is er dus. Het levert alleen niks op... In de praktijk hebben de "betere" dubbelaccounts vaak geen enkel IP-adres gemeen omdat mensen die bewust een dubbelaccount aanmaken daar rekening mee houden en dus niet beide accounts vanaf dezelfde locatie/verbinding gebruiken.

Ja,. net als uhh,.. Meld misdaad anoniem! da's ook zo'n leuk initiatief dat we niet hebben gezien sinds de jaren 40

Eh ja :D zo was het uiteraard niet bedoeld, maar we hebben letterlijk wel meldingen gehad van "jullie weten wel over wie het gaat". Dat weten we dus vaak niet, omdat wij ook niet iedereen persoonlijk kennen en niet alle threads uitgebreid volgen. Afgeven op de mods omdat zij een dubbelaccount niet meteen verwijderen is dus een beetje kort door de bocht.

nou, geef niet af hoor, wel fijn te horen dat er ook actief naar gekeken wordt.
verder is handel in synth's net als alle handel. je gewoon niet laten opjagen en niet meer betalen dan je redelijk vind. goed orienteren en uitproberen, dan moet het wel tot beider tevredenheid verlopen. en winst?... tja mensen hoeven het ook niet voor niets te doen, fantasie prijzen zullen vanzelf tegen de grenzen aanlopen

Omdat lang niet iedereen een vast IP-adres heeft, zeker de mensen met kabel-internet niet. En twee mensen op hetzelfde IP-adres is niet automatisch een dubbelaccount (stel dat twee leden bij hetzelfde bedrijf werken en achter dezelfde firewall-IP zitten). Omdat wij secuur om willen gaan met bans automatiseren wij die dus niet, maar bekijken we het per geval.

en terecht.

Heb ik ergens gezegd dat ik vind dat we mensen vanalles moeten verbieden? En je stelling dat zonder handelaren het aanbod minder wordt, houdt geen steek...

Ik heb niets tegen het beroep van handelaar, ik ben geen hippie en streef ook niet naar een utopie.
In de meeste gevallen van handel drijven, zijn handelaren of distributeur nodig. Niets op tegen dat zo een persoon winst maakt.
Maar gewoon veel op de 2dehands markt opkopen om het veel duurder te verkopen via hetzelfde kanaal vind ik maar parasiterend.

En als er niets mis is met "eerlijk" handel drijven, dan ben ik ook eens benieuwd naar hun btw en personenbelasting aangifte. Eens zien of die ook zo eerlijk is.

Ja, dat heb je ergens gezegd namelijk:
"Ik vind het gewoon moeilijk te begrijpen dat een forum, gericht naar synthliefhebbers, zulke praktijken of mensen toe laat. Ze verzieken de markt en profiteren gewoon van de hobby of passie van anderen. "

Je zegt dat je niet begrijpt dat die mensen toegelaten worden en dat deze praktijken toegelaten worden. M.a.w. jij vind dat die mensen en praktijken niet toegelaten zouden mogen worden.

Je spreekt jezelf ook nogmaals tegen want je zegt niets tegen handelen te hebben in tweedehands synths, maar wel wat tegen tweedehands synths opkopen en weer doorverkopen in dezelfde tweedehands synth markt. Dat is dus precies hetzelfde...
Handelen IS tweedehands spullen opkopen en in dezelfde markt duurder verkopen.

BETAALBAAR dingetje....is het al direct weg.....Nog geen twee dagen later.....te koop .....voor 50-100% meer......géén oplichterij, maar leuk is anders...
Persoonlijk heb ik daar als initiële verkoper helemaal niet zoveel problemen mee, want ik ben lekker snel mijn zooi kwijt. Waarschijnlijk zou ik het zelf ook voor een hoger bedrag kunnen hebben verkopen, maar daar staan dan x telefoontjes en y bezoeken van potentiële kopers die uiteindelijk toch besluiten het niet en da weer wel en dan toch niet te kopen tegenover.

Persoonlijk heb ik daar als initiële verkoper helemaal niet zoveel problemen mee, want ik ben lekker snel mijn zooi kwijt. Waarschijnlijk zou ik het zelf ook voor een hoger bedrag kunnen hebben verkopen, maar daar staan dan x telefoontjes en y bezoeken van potentiële kopers die uiteindelijk toch besluiten het niet en da weer wel en dan toch niet te kopen tegenover.

Zeker mee eens, zelf verkoop ik dingen die ik kwijt wil, meestal ook (te) goedkoop. Misschien een beetje in de hoop dat IEDEREEN dat dan ook zou beginnen doen :D

De markt is er om verziekt te worden.

Daarom is het een markt, tis gewoon kapitalisme. Als je er mee weg komt doe je het. Hierover zeuren is zinloos, er zijn de handelaren die er een centje aan verdienen en mensen die de goederen het waard vinden om ze te kopen, ook voor een hoge prijs. En mensen die het geld niet hebben of het niet waard vinden... Die mensen hebben geen invloed zolang de mensen die het wel waard vinden en het geld hebben er zijn.

Het is niet anders met alle andere consumenten producten, merkleding heeft bv een marge van meer dan 70%, ik koop zelf ook wel goederen waarvan ik weet dat er echt VETTE winst op gemaakt wordt, wat doe je eraan?

Het is niet anders met alle andere consumenten producten, merkleding heeft bv een marge van meer dan 70%, ik koop zelf ook wel goederen waarvan ik weet dat er echt VETTE winst op gemaakt wordt, wat doe je eraan?

Zag daarnet in een reclamefoldertje zo'n gorilla-tripod (klein, flexibel plastiekerig statiefje voor cameraatjes)

Dat hebbedingetje kostte méér dan een microgolfoven in hetzelfde foldertje :dubbel:

Ik had er ooit twee... vooral omdat ik 'n andere naam wilde hebben. Toen heeft 'n mod mij gevraagd welke ik wilde houden en de twee samengevoegd.

Ik zie hier de laatste tijd inderdaad een paar die bijna elke dag iets te koop lijken te zetten. En tegen prijzen die op z'n zachtst gezegd aan de bovenkant van de markt zitten (= minstens honderd euro boven wat gangbaar is). Maar we zullen maar geen namen noemen.

Toeval of niet blijkt het wel erg vaak om een zuiderbuur te gaan. Of het prijsnivo ligt daar hoger, of ze hebben nog frankskes in hun hoofd...;)

De beste remedie is gewoon niet bij die lui kopen, dan verdwijnen ze vroeg of laat wel weer.

totaal vrije markt is niet wat de vader van het kapitalisme beoogde overigens

'k Vind sommig 'geklaag' een beetje overkomen als jaloezie: boos dat ze zelf niet het voordeeltje te pakken hebben gekregen..

Als iemand een bakkie goedkoop heeft te pakken gekregen en deze voor meer verkoopt is dat (mits ie eerlijk is en dus niet kapot spul als nieuw en werkend verkoopt) z'n goed recht vind ik.
Niemand verplicht je om het te kopen van 'm.

Als je een synth zou krijgen van iemand en je wil 'm wegdoen, geef je 'm dan ook weg?

Nou niet roomser dan de paus gaan doen..

het is toch allemaal niet zo zwart wit
ik snap t gevoel van TS wel
je zit hier bij elkaar een passie te delen en dan komen die platte boeren daar een slaatje uit slaan
met teksten als meer is t echt niet waard en ander respectloos geoldwhore iets binnen slepen en zonder blikken of blozen doordouwen voor 8 miljard meer met vintage verkooppraatjes
ik vind het best een legitieme vraag of dat soort mongols nou echt een toegevoegde waarde zijn voor sf
iig is t forum een prima plek voor t uiten van die gevoelens daarover
het is iedereen zn eigen keus of ie met zo'n handelaer in zee gaat natuurlijk, dat is waar
maar toch snap ik t gevoel van ts wel

of dit:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1392314&postcount=2
600? voor 1 bak brakke ellende?

ik bedoel klagen dat mensen apparaten aanbieden voor meer dan jij ervoor over hebt ??
I don't get it, 't is toch hun eigendom, zij hebben toch geld ervoor betaald, mogen ze ook zelf weten wat ze ermee doen.

er zijn ook genoeg legitieme redenen zelfs om een apparaat boven de gemiddelde prijs aan te bieden:
1. je hebt weinig inkomen en je hebt het geld hard nodig om je set-up te kunnen verbeteren
2. je hebt goed gevoel voor waarde en een apparaat is in jouw ogen op dit moment ondergewaardeerd qua prijs, je denkt dat hij in de toekomst meer waard gaat zijn.
3. je bent gehecht geraakt aan het instrument maar moet m toch wegdoen, maar onder een bepaalde prijs vind je dat het gewoon niet waard.
4. iemand verdient zijn brood ermee.

er zijn ook goeie redenen om een bovengemiddeld geprijsde synth te kopen. je hebt m bijvoorbeeld acuut nodig omdat je een gig hebt en het is de enige die op dat moment aangeboden wordt, of de enige bij jou in de buurt. reken maar dat die koper dan blij is dat hij m kan kopen ook al is het bovengemiddeld, dat is toch een goeie deal op dat moment.

irriteert me ook mateloos als ik iets aanbied (niet per se synths) en dan gaan mensen in mail lopen zeuren dat het te duur is of dat ie daar of daar goedkoper is, of dat ie vorig jaar nog zoveel kostte. ik bedoel, wat heb ik daarmee te maken dan. koop dan die goedkopere en laat mij lekker met rust. lolz

ghehe:

optisch niet mooi, veel krassen, mist een schakelaar, sub osc slider kapot, resonance kapot, cutoff kapot, .... maar voor de rest werkt alles perfect :D

wat ik ook raar vind (en dat druk ik even gechargeerd uit, om een punt te maken dus niet te letterlijk nemen):

de gedachte die er achter lijkt te zitten. "ik vind dit apparaat zo en zoveel waard. jij vraagt er meer voor of een stuk meer voor, dus jij bent een hebberige eikel" (alsof jouw waarde-inschatting algeheel geldend is en niet een persoonlijke inschatting)
en de gedachte, "ik/wij zijn de ECHTE synth-liefhebbers dus wij hebben er ECHT recht op om deze apparaten te kopen en verkopen" en hoe durven ze aan ECHTE synthliefhebbers ZULKE prijzen te vragen.. pfff beetje realisme en voeten op de grond kan ook geen kwaad.

dit is meer het gevoel dat ik krijg in het algemeen van dit soort sentimenten die vaker voorbijkomen, ook op dit forum, van mensen die klagen over prijzen en handelaren, niet per se het gevoel dat ik krijg van ts alleen.

sorry voor de rants ;) net als ts heb ik ook zo mijn irritaties.

Back