Goed topic zeg!
Dit soort handelingen is mij nog niet opgevallen eerlijk gezegd. Wel dat spullen heel snel verkocht worden - als je zoekt op een apparaat zie je vaak vlak bij elkaar advertenties in zowel gezocht als te koop

- maar daarbij let ik nooit op de prijs.
Hoewel vrije handel moet kunnen natuurlijk, snap ik de topicstarters gedachten wel. Let wel, ik weet alleen niet in welke mate dit plaatsvind.
- Ik heb liever dat iemand een koopje heeft en met veel plezier gebruikt, dan dat iemand anders de spullen opkoopt puur voor winst. Ik zou het zonde vinden als de potentiele koper zo zijn geliefde synths misloopt.
- dit vind ik overigens niet alleen jammer voor potentiele kopers, maar ook voor de oorspronkelijke verkoper (Die wellicht een wat socialere bedoeling had met zijn lagere prijs). *
*Hiermee bedoel ik dat de oorspronkelijke 2e hands verkoper voor een voor hem "eerlijke prijs" heeft bedacht voor de verkoop. De afweging daar is tussen het geld dat hij krijgt, en het product dat de koper krijgt. En
niet dat iemand anders extra geld krijgt, en de koper meer kwijt is. (overigens heb je natuurlijk ook gewoon mensen die snel geld nodig hebben, en er vanaf willen).
Ik zou er zelf ook moeite mee hebben om een wat hoger bedrag te vragen als iets niet bevalt. Alleen als ik een extreme winst kan krijgen - 10 euro vraagprijs voor jupiter 8 op de vrijmarkt, zou ik het misschien doen. Maar dan enkel door verkoop tegen een gangbare prijs.
[edit]
Ik vind het prima zolang er maar koopjes of redelijk geprijsde exemplaren van het product overblijven. Als iemand bijv elke dag FS1R's opkoopt hier en op marktplaats, en zo de prijs opdrijft dan zou ik dat wel hufterig vinden.