Filmpje DSS1

Filter is ook 12/24db schakelbaar

Zit ook nog 'n bitchrush op van 12 naar 8,7,6 bit

Osc-sync en dan met samples:halleluja

Een dubbele delay met individueel instelbare tijd en mod instellingen

Unison met 2,4,6,8 voices instelbaar en unison detune

't is idd nogal een vlaggeschip.. niet alleen qua grote.. maar wel een volwaardige synth.

mooie demo; er word ook echt iets gespeeld waardoor de sounds goed uit de verf komen... sommige stukjes geven mij instant het Jan Hammer gevoel...
osc sync met samples is idd leuk tenzij je samples hebt met een heel complex spectrum (dan heeft het toch weer een iets minder toegevoegde waarde)
helaas is de floppydrive niet meer van deze tijd nutuulk... en die 12 bit is niet echt een karakteristiek maar eerder een besparing destijds...
maar al met al compleet niet gek :okdan:

Lekker filmpje inderdaad dit :okdan:

De DSS-1 is zeker een mooie en aparte synth maar je moet er wel de ruimte voor hebben want het is een bakbeest. Bij mij staat hij al weer een hele tijd in de woonkamer want in de studio is even geen plek, helaas. Nou ja, er moet geloof ik ook naar de uitgangen gekeken worden want ik meen dat die nu zeer weinig signaal geven. Hopelijk niet al te ingewikkeld om te maken.

De oscillator sync is voor een bak als deze inderdaad erg apart en het filter klinkt supergoed. Al met al een bak waarmee je echt fijne pads etc. kunt maken of vage geluiden (met een digitaal randje, als je wilt). De bediening vind ik zelf wat minder eigenlijk....het "synth gedeelte" is natuurlijk duidelijk en geen probleem maar bijvoorbeeld het maken van multisamples en de organisatie is weer heel anders dan Akai of Ensoniq en ik heb er nooit echt mijn vinger achter kunnen krijgen. Dat is wel jammer...

Leuke optie is trouwens ook het "tekenen" van waveforms met de slider - een snelle manier om maffe sounds te maken :)

Ik doe ém weg omdat ik nu een polymoog heb...1 grote bakbeest in de kelder vind ik genoeg.

grt G-J

Osc-sync en dan met samples:halleluja

't is idd nogal een vlaggeschip.. niet alleen qua grote.. maar wel een volwaardige synth.

totaal mee eens features onit ..never seen on junos/ andere synths
unison ...vrij van sync vet

Lekker filmpje inderdaad dit :okdan:

De DSS-1 is zeker een mooie en aparte synth maar je moet er wel de ruimte voor hebben want het is een bakbeest. Bij mij staat hij al weer een hele tijd in de woonkamer want in de studio is even geen plek, helaas. Nou ja, er moet geloof ik ook naar de uitgangen gekeken worden want ik meen dat die nu zeer weinig signaal geven. Hopelijk niet al te ingewikkeld om te maken.

De oscillator sync is voor een bak als deze inderdaad erg apart en het filter klinkt supergoed. Al met al een bak waarmee je echt fijne pads etc. kunt maken of vage geluiden (met een digitaal randje, als je wilt). De bediening vind ik zelf wat minder eigenlijk....het "synth gedeelte" is natuurlijk duidelijk en geen probleem maar bijvoorbeeld het maken van multisamples en de organisatie is weer heel anders dan Akai of Ensoniq en ik heb er nooit echt mijn vinger achter kunnen krijgen. Dat is wel jammer...

Leuke optie is trouwens ook het "tekenen" van waveforms met de slider - een snelle manier om maffe sounds te maken :)

yep wave form drawing ...kmoet egt een die dss1 van zn op zn kant mode verlossen ;-]]]

Ik doe ém weg omdat ik nu een polymoog heb...1 grote bakbeest in de kelder vind ik genoeg.

grt G-J

two differ beasts ..groot zijne ze beiden ...dss1 is een huge sounding ala jp6/8 sample synthesizer 8 voice

Ik vind al die S4K demo's echt niks. Die man kan wel heel goed spelen hoor (technisch gezien veel beter dan mij), maar meestal is het 200 noten per seconde werk wat me echt niet kan bekoren, en als hij dan toch eens akkoorden aanhoudt zijn het progressies waar ik niet warm of koud van word. Dan vind ik muzikaal gezien die eerste demo veel boeiender.

Wel een dijk van een synth! Het is dat ik net een S1000KB heb voor het sample&filter werk, anders stond deze hoog op het lijstje.

mooie demo; er word ook echt iets gespeeld waardoor de sounds goed uit de verf komen... sommige stukjes geven mij instant het Jan Hammer gevoel...
osc sync met samples is idd leuk tenzij je samples hebt met een heel complex spectrum (dan heeft het toch weer een iets minder toegevoegde waarde)
helaas is de floppydrive niet meer van deze tijd nutuulk... en die 12 bit is niet echt een karakteristiek maar eerder een besparing destijds...
maar al met al compleet niet gek :okdan:

phemelen ,...vaak gedacht te verkopen ,.....gelukkignie gedaan ;-]

dikke sample monster idd en werkt weer heel anders dan bv de s900/95 / prophet 2000

drumsamplers met filters dis meer een synth idd

iemand bv dss1 library ...opzak / ruilen kheb denk ook nog ergens wat disks

beatzofbucket
ONE louder

beatzofbucket's schermafbeelding

Osc-sync en dan met samples

daar komt zn power ..die ene site glen nog wat
http://glenstegner.com/dss1/home.html
ahaa ;
heeft voorbeelden ..met dikke memorymoog / jp8 enenz samples ..egt te mooi
om egt vintage te kopuh;-] dits vintage ten top ... :doei:

dus een 8 voice analoog monster met dual fx .....en vrij te kiezen waveforms ...sample je gek ...
[moetk ook weers doen ;-]

Be sure to check out all of the DSS-1 Resources on this site by clicking on the links in the menu at the top of the page. These links guide you to pages dedicated to providing DSS-1 users with the resources they need to enjoy this wonderful instrument. You will find a large cache of DSS-1 disk images for free download. We have also made available the only surviving DSS-1 visual editor for the PC. Yes, you heard right! And, you will learn how to use it to load WAV files into your DSS-1.

vd glenn site ; wavs inje ..dss1 en idd ..dits geen kleine synth haha heeft ongeveer overal al een plekie gehad in mn huis

minder = datie uit nodigd tot ...apparaatjes erop zetten ,....., net een keuken tafel,
borden spaghettie/ biertjes ..

nietdoen dus ;-]
zonde
:Z:slotje:

advert http://www.ebay.com/itm/1987-STEVE-...259?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35a5db736b

http://www.ebay.com/itm/Korg-DSS-1-...806?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5199d06a9e
patch flops ..60 $

http://www.ebay.com/itm/KORG-DSS1-S...855?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item23145348ff

220 $ wats een dss jullie waard ?

eigenlijkvink m egt veeel meer waard dan bv een ax80[ookmooi maar ...
en bv een sixtrak ...of en dk700 analog poly synth

Heppum hier inmiddels ook staan en wat een bakbeest! Broekwapperende bassen :D
De meneer die hem verkocht had hem voornamelijk als masterkeyboard gebruikt. Haperende uitgangen worden bij mij veroorzaakt door een gare hi/lo outputlevel switch. Die switch en de volume pot ff met 99,7% alcohol onder handen nemen en dan moet het wel weer gaan. Voor de rest ff de libs downen want er staan er nogal wat op het net :halleluja
p.s. oja zat nog even te lezen mbt. uitgangen. Hij kan wat zacht klinken vanwege de velocity, dus de toetsen goed aanslaan. En check even de vca volume instellingen, die staan meestal ergens halverwege en ja dat is ook zonde voor je S/N ratio...

Back