KiaM
Ouwe rot
Blijft een erg mooie synth.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

helaas is de floppydrive niet meer van deze tijd nutuulk
Filter is ook 12/24db schakelbaar
Zit ook nog 'n bitchrush op van 12 naar 8,7,6 bit
Osc-sync en dan met samples![]()
Een dubbele delay met individueel instelbare tijd en mod instellingen
Unison met 2,4,6,8 voices instelbaar en unison detune
't is idd nogal een vlaggeschip.. niet alleen qua grote.. maar wel een volwaardige synth.
Lekker filmpje inderdaad dit
De DSS-1 is zeker een mooie en aparte synth maar je moet er wel de ruimte voor hebben want het is een bakbeest. Bij mij staat hij al weer een hele tijd in de woonkamer want in de studio is even geen plek, helaas. Nou ja, er moet geloof ik ook naar de uitgangen gekeken worden want ik meen dat die nu zeer weinig signaal geven. Hopelijk niet al te ingewikkeld om te maken.
De oscillator sync is voor een bak als deze inderdaad erg apart en het filter klinkt supergoed. Al met al een bak waarmee je echt fijne pads etc. kunt maken of vage geluiden (met een digitaal randje, als je wilt). De bediening vind ik zelf wat minder eigenlijk....het "synth gedeelte" is natuurlijk duidelijk en geen probleem maar bijvoorbeeld het maken van multisamples en de organisatie is weer heel anders dan Akai of Ensoniq en ik heb er nooit echt mijn vinger achter kunnen krijgen. Dat is wel jammer...
Leuke optie is trouwens ook het "tekenen" van waveforms met de slider - een snelle manier om maffe sounds te maken![]()
Ik doe ém weg omdat ik nu een polymoog heb...1 grote bakbeest in de kelder vind ik genoeg.
grt G-J
mooie demo; er word ook echt iets gespeeld waardoor de sounds goed uit de verf komen... sommige stukjes geven mij instant het Jan Hammer gevoel...
osc sync met samples is idd leuk tenzij je samples hebt met een heel complex spectrum (dan heeft het toch weer een iets minder toegevoegde waarde)
helaas is de floppydrive niet meer van deze tijd nutuulk... en die 12 bit is niet echt een karakteristiek maar eerder een besparing destijds...
maar al met al compleet niet gek![]()