Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
het is mijn stijl ook niet helemaal
maar bv forumlid trigg bakt ze wel errug dik op t moment

mja om nou mr oizo met dubstep te vergelijken... tuurlijk hoor ik de overeenkomsten in de bass-sound maar dubstep is wel een echt eigen genre geworden,met daarbij alle bijbehorende (negatieve) randverschijnselen, zoals het herhalen van truukjes.. al die poppy dubstep (lees; sufstep) gaat nergens over en 44 verschillende wobble-lfo patroontjes achter elkaar zetten hebben we nu ook wel gehoord.

Maar als je bv. de Noisa remix van Scary Monsters Nice Sprites (van Skrillex) hoort is dat echt wel vette shit en zo zijn er wel meer orginele vette tracks

Wat je ook ziet op die dubstep-feesten is dat het een soort nieuwe metal is voor de kidz hehe.. 1 grote pogo pit, springen totdat je erbij neervalt, net als rage against the machine begin jaren 90. Ik hoef er niet in te staan maar het is wel grappig dat dingen zo evolueren...

en wat betreft massive; dat overruled 90% van de hardware synths :D

Met Massive is natuurlijk niks mis, het was meer dezelfde tutorial wobble die overal gebruikt wordt.

Idd, en dat is mijn voornaamste (negatieve) punt... Allemaal hetzelfde...

Vreemd genoeg vind ik Drum n Bass wèl weer gaaf, terwijl dat soms alleen qua drumloopje/snelheid verschilt.. :erm:

bij drum 'n bass kan je " gaan" op de beat.. want die is uptempo

bij dubstep geven de bassen de energie.. maar als je dat niet voelt, dan is het langzame 70 bpm trage ellende: :D

Ik heb ook gemerkt dat bij een rechtdoorzee publiek wat thuis naar Anouk en Coldplay luistert beter drum n bass dan dubstep kan draaien.. ;)

Ik moet tegen het genre amper te kennen maar als ik wat youtube (en bv het voorbeeld hierboven beluister) steken vooral die flauwe stemmetjes (met autotune) en ditto pianootjes of halve trance-syntlijnjes me het meest tegen. Zonder vocalen (of ditto samples) zou het al wat meer behapbaar zijn. Joris

@pjoris: dan luister je duidelijk de verkeerde dingen...

moet je es wat dingen luisteren van excision, koan sound, culprate, triage

Goed, ik probeer het nog eens ! (Overigens, jouw tracks vind ik idd al een stuk beter dan pakweg MtEden of die dingen die ik op UKF dubstep vind).

Wat tegenwoordig als dubstep langs komt - Gelikte shit / break / Wobble x 4- vind ik soms wel aardig qua energie op een feestje, maar is verder te veel formuleworst. Het doet mij denken aan de filterhouse trend van weleer. Het dubby en 2step karakter, de ruwe sound, en innovatie / evolutie waar het vandaan kwam mis ik dan ook erg.

Dat brostep gedoe vind ik echt 1000 x niks.. Eentje is leuk maar dat geWOWOWOWOWOWOWORR hele tijd vind ik echt niks.. :( :stupid

Doe mij maar die oude minimalistische dubstep met subs en bleepjes:okdan:

Dat brostep gedoe vind ik echt 1000 x niks
brostep?

via google naar urbandictionary.com:
Brostep is a relatively new sub-genre of music (born out of Dubstep micro-genre) which has no emphasis on soul.The goal appears to be to produce music as fast as you possibly can, without placing any emphasis on quality.
maar dat zijn toch gewoon kutnummers? :D

ik heb dubstep alleen zijdelings gevolgd toen die term net opkwam en das inderdaad toch ook al weer een poosje geleden. ik ben afgehaakt omdat ik het een zwakke stijl vond.
wat me vooral tegenstond waren zeer lelijk gesamplede reggae vocalen en instrumentatie. een beetje schermen met de muziekcultuur van jamaica die ik toch het hoogst inschaal van alle landen in de wereld, terwijl je er zelf niks van kan. parasitair.
ik heb ook wel een paar aardig goeie dubstep tracks gehoord, maar geen enkele muziek van topniveau ontdekt in dat genre. misschien is 't er wel, wie weet.

Dubstep is niets meer dan een lange break in een Drum N Bass plaat

Vind er geen reet aan.

Ik heb niks tegen dubstep, wel iets tegen Radio 538..!

Grr..

Wat Trigg maakt vind ik trouwens uberkewl! :okdan:

Back