Beginneling

ja, de kleine rommelpotten van yamaha zijn denk ik een goed idee. ik ben zelf vorig jaar 'begonnen' met een dx-200 en heb daar leuke dingen mee kunnen doen...en lekker veel draaien...

zijn broertje de an-200 is ook een goed alternatief, maar weer van een hele andere aard. Nu kunnen we de synthese-verschillen helemaal uitleggen, maar je kunt het beste even naar www.yamahasynth.com in de classic corner wat demo's van die bakken beluisteren.

nog een alternatief: SH-32. is ook een leuke draaisynth om mee te beginnen (voor 259, iets boven je bduget maar wel nieuw). en in tegenstelling tot bovengenoemde bakken: multi-timbraal!

Ik heb zelf een cs1x gehad en ik raadt m absoluut niet aan!
performance mode met de cs1x is echt zwaar bagger. En heel beperkt.
Als masterkeyboard om je andere synths aan te sturen zou t misschien wel een leuke keuze zijn.
Ja hij klinkt wel grappig, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd.
Misschien is het slimmer als je nog ff door spaart tot een eurotje of 300/400, voor dat geld kun je alweer een hoop betere dingen kopen. Tenminste dat zou ik doen.
Maar meningen verschillen natuurlijk :)

Laatst gewijzigd:
Re: Beginneling

Origineel geplaatst door jaxxon
Nou hier gaat ie dan...op aanraden!

Ik ben nog zo groen als gras als het aankomt op electronische muziek.

Ik heb een Yamaha Rx8 en een Roland sc-55. Voor de Roland ben ik op zoek naar een synth die hem met MIDI kan aansturen. Het zou leuk zijn als de synth ook nog wat mogelijkheden heeft om geluiden te creëren. Ook moet hij low-budget zijn omdat ik ik nog gewoon aan het proberen ben of dit iets is voor mij.
Verder hou ik wel van draaiknoppen. Ik wil eerst gewoon wat gaan proberen te maken kijken wat er allemaal mogelijk is voordat ik echt me een bepaalde stijl aanmeet. Dus veel experimenteren.

Oh ja binnenkort heb ik ook een computer tot mijn beschikking die ik kan aansluiten.

En nou mijn vraag: Welke synth zou mogelijk iets voor mij zijn?
Sugesties, tips, hints, aanbiedingen zijn welkom!

J

Even doorsparen en voor rond de 300 a 350 een Yamaha An1x op de koop tikken. Zeer mooie VA met erg veel mogelijkheden,goede fx,duizenden hapklare patches tevens perfecte patch library waar menig syntheditor een voorbeeld aan kan nemen etc.... Met deze synth kun je zeker niet fout gaan.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb zelf een cs1x gehad en ik raadt m absoluut niet aan!
performance mode met de cs1x is echt zwaar bagger. En heel beperkt.
Als masterkeyboard om je andere synths aan te sturen zou t misschien wel een leuke keuze zijn.
Ja hij klinkt wel grappig, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd.
Misschien is het slimmer als je nog ff door spaart tot een eurotje of 300/400, voor dat geld kun je alweer een hoop betere dingen kopen. Tenminste dat zou ik doen.
Maar meningen verschillen natuurlijk :)

HIer ben ik het dus helemaal mee eens. In den beginne toen H6 nog niet veel van synths wist, heeft hij ook eens een cs1x gehad. Ik heb niet vaak spijt gehad van een aankoop, maar van deze dus wel.....
Even doorsparen voor een echte ( :duivels: ) synth, hehe ;)

neem een Korg EA 1! simpel te bedienen synth, sequencer en niet duur. Prima om de basics te leren. Ik zou geen FM synth nemen als eerste synth.

Zoals Phochos al gezegd heeft: Korg Poly 800 ... heeft wel geen knoppen maar heeft erg interessante geluiden en features.

Anderen die nog bij me opkomen:
Roland D10 (LA-synthese, multitimbraal, 32 stemmen, drumset, beperkte effectsectie) of D20 (zoals D10 met een beperkte sequencer). Rond de 250 EUR.
Je hebt ook nog een D5, maar daar heb ik geen kennis over.

Yamaha SY55 (rompler, 16 stemmen, FX)
Ook rond de 250 EUR.

Ik heb geen idee van de prijzen, maar de Korg X5 of een M1 lijken me ook niet slecht.

Misschien heb je hier wat aan ;)

:doei:

Voor het geval jullie het nog niet doorhebben is deze thread vorig jaar in mei gestart. Waarom deze nu weer wordt opgerakeld weet ik niet maar toch bedankt voor het (opnieuw) meedenken.

Ik heb ondertussen dus idd een poly800 reversed keys met draaiknoppen. Ik geloof dat deze mods(cutof, resonance en noise) er ooit door Matrixxx op zijn gezet, alsmede de batterij vervangen. Leuke synth om mee te beginnen komen regelmatig verassende geluiden uit zeker als ik zo eens met de potmeters draai. Ben eigenlijk nog steeds bezig om hem uit te pluizen. :)

Origineel geplaatst door jaxxon
Voor het geval jullie het nog niet doorhebben is deze thread vorig jaar in mei gestart. Waarom deze nu weer wordt opgerakeld weet ik niet maar toch bedankt voor het (opnieuw) meedenken.

Ik heb ondertussen dus idd een poly800 reversed keys met draaiknoppen. Ik geloof dat deze mods(cutof, resonance en noise) er ooit door Matrixxx op zijn gezet, alsmede de batterij vervangen. Leuke synth om mee te beginnen komen regelmatig verassende geluiden uit zeker als ik zo eens met de potmeters draai. Ben eigenlijk nog steeds bezig om hem uit te pluizen. :)

oeps, haha. Nah, toch aardig nog van ons dat we je ondanks dat je geen complete beginneling meer bent toch van gratis advies voorzien. :D

Weer een tijdje geleden ondertussen...
hoe is de korg poly800 bevallen?

groetz

wolkie

Zoals ik al zei is het een leuke synth om mee te beginnen. Maar het ontbrak mij nog een beetje aan theorie om te weten wat ik deed. Ondertussen wat bijgespijkerd dmv de synth secrets artikelen van SOS.
Ik heb laatst maar eens de grote stap gezet en een MS-20 op de kop getikt. Dat vindt ik toch wat makkelijker leren met van die mooie draaiknoppen ;)
Maar daardoor snap ik nu ook al veel meer van mijn poly 800! IK vindt het echt leuk om wat te pielen met de synths om te kijken wat voor een geluidenbrei ik nou weer kan produceren.
Nu maar eens de hele zaak aan gaan sluiten zodat het allemaal tegelijk inzetbaar is.
Helaas heb ik het ook zeer druk met andere dingen dus weinig tijd om er eens een hele dag ervoor te gaan zitten.

In ieder geval bedankt voor de belangstelling :okdan: je bent vroeg in de morgen actief zeg! Nachtwerker?

Zo direkt maar eens :koffie:

Was idd nachtwerker :)

zozo, de grote korg ms20... prachtig ding.
heb je de poly gehouden, of ook weer verkocht?
naar het schijnt is de bediening niet zo gemakkelijk van dat ding, maar is het wel een interessant ding (half analoog, je kan voices stapelen voor vetter geluid en zo)...

Back