Is Logic ten einde ??

Flash is inderdaad niet perfect, maar het gebrek aan Flash op een touchpad is een zeer zware handicap. Volgens mij is de beslissing dus voornamelijk gebaseerd op harde cash, maar dat is maar een mening natuurlijk.

Het heeft ze inderdaad geen windeieren gelegd. De Ipad is op dit moment de marktleider en de analisten hebben al voorspeld dat dat ook het geval zal zijn in 2012.

Maar om heel eerlijk te zijn in Flash nooit ontwikkeld om door een touch device bediend te worden en dat is het nog steeds niet. Flash werkt op Andoid maar vraag niet hoe. Het is voor alle ontwikkelaars echt een bottleneck waar ze liever vanaf willen. HTML5 is ook niet perfect maar is wel de toekomst denk ik imho.

Ik ben druk doende om over te stappen op software die niet word geprogrammeerd door een bedrijf voor wie software niet de eerste prioriteit is. Apple is een boven alles een consumenten bedrijf geworden en dat is heel slim van ze wantze zijn nu cool en tof en ze verkopen gewoon ook meer computers met garageband en imovie dan met logic en final cut pro. Ze maken prima computers maar ik vrees dat zelfs de hele Mac Pro desktops hun einde naderen. Thunderbolt gaat grafische kaarten en audio kaarten vervangen, alle Apple computers worden iMacs, MacBooks en iPads. Of dat prettig gaat werken, of dat het zelfs visionair is? Geen idee. Maar ik zet mijn geld niet meer in op Apple, maar alleen op cross platform software van Avid en Adobe. Misschien over 3 jaar, als de boel weer aan vervanging toe is, dat Apple duidelijker is in wat hun toekomst plannen zijn. Ik vind Apple nu te grillig, ik kan daar niks mee.

Echt enige reden dat Apple de tablet markt domineert is omdat er (bijna) geen alternatief is, ik zou mijn geld ook niet meer op Apple zetten. Die gaan IBM gewoon achterna. Ooit trendsetting, nu oud, stoffig en een schimp van wat het ooit was.

Binnen nu en een jaar ziet de hele tablet markt er zo anders uit dat ik ook met analisten kan gaan gooien die zeggen dat windows 7 het helemaal gaat maken. Het is gewoon koffiedik kijken op dit moment.

Dat final cut verhaal is nogal een broodje aap als je het mij vraagt, ok ze hebben wat dingen veranderd, maar niet verkloot. Van al onze klanten die final cut gebruiken is er slecht 1 die overstapte naar windows, zonder de nieuwe final cut de kans te geven. Avid spullen zijn nou eenmaal duurder.. Je bespaart niet zo zeer op software maar vooral op hardware heel veel geld door Final Cut te gebruiken. (ook wel op software) wij verkopen meer mac pro's dan imacs en macbooks, alleen audio mensen kopen bij ons imacs of macbooks, we verkopen meer mac minis dan imacs of macbooks, omdat die dan weer fijn als server werken, en Xsan etc. gaat verdwijnen dat voor sommige kleinere bedrijfjes wel prima alternatief is. Al onze video klanten, op 1 na dus, stappen niet over.
Maargoed, als jij lekker op een windhoos systeem kan video editen en het kan betalen, waarom niet.

Ik ben druk doende om over te stappen op software die niet word geprogrammeerd door een bedrijf voor wie software niet de eerste prioriteit is. Apple is een boven alles een consumenten bedrijf geworden en dat is heel slim van ze wantze zijn nu cool en tof en ze verkopen gewoon ook meer computers met garageband en imovie dan met logic en final cut pro. Ze maken prima computers maar ik vrees dat zelfs de hele Mac Pro desktops hun einde naderen. Thunderbolt gaat grafische kaarten en audio kaarten vervangen, alle Apple computers worden iMacs, MacBooks en iPads. Of dat prettig gaat werken, of dat het zelfs visionair is? Geen idee. Maar ik zet mijn geld niet meer in op Apple, maar alleen op cross platform software van Avid en Adobe. Misschien over 3 jaar, als de boel weer aan vervanging toe is, dat Apple duidelijker is in wat hun toekomst plannen zijn. Ik vind Apple nu te grillig, ik kan daar niks mee.

amen.

toen logic 8 uitkwam voelde ik hem al. zag wat er met Shake gebeurde. Inmiddels heb ik max en Live licenties. Protools gaat de goede kant op qua pricing en opties. AAF en OMF import in de standaard 9 versie. Alleen jammer dat je voor surround de CPTK nodig hebt a 1500 euro.

FCPX is leuk voor alle DSLR filmers en minder voor mensen die met broadcast en post bezig zijn.

Ik denk overigens dat hooguit de secretaresses bij Disney en Pixar met Macs werken. Linux en Windows met dikke NVIDIA quadro kaarten.

Dat final cut verhaal is nogal een broodje aap als je het mij vraagt, ok ze hebben wat dingen veranderd, maar niet verkloot. Van al onze klanten die final cut gebruiken is er slecht 1 die overstapte naar windows, zonder de nieuwe final cut de kans te geven. Avid spullen zijn nou eenmaal duurder.. Je bespaart niet zo zeer op software maar vooral op hardware heel veel geld door Final Cut te gebruiken. (ook wel op software) wij verkopen meer mac pro's dan imacs en macbooks, alleen audio mensen kopen bij ons imacs of macbooks, we verkopen meer mac minis dan imacs of macbooks, omdat die dan weer fijn als server werken, en Xsan etc. gaat verdwijnen dat voor sommige kleinere bedrijfjes wel prima alternatief is. Al onze video klanten, op 1 na dus, stappen niet over.
Maargoed, als jij lekker op een windhoos systeem kan video editen en het kan betalen, waarom niet.

Broodje aap niet, maar het zal absoluut heel persoonlijk zijn. Ik heb fcpx geprobeerd en het is veelbelovend maar ik kan er nu niets mee, en daar komt bij dat ik me door heel dit gedoe realiseer dat ik geen zin om nog 'ns een onbepaalde tijd te wachten totdat de almachtige Apple in al haar wijsheid besluit wat ik wel of niet nodig heb. Ik wil gewoon m'n dingen doen zonder me zorgen te maken over de vraag of mijn gereedschap volgend jaar nog wel doet wat het nu doet, of zelfs nog maar bestaat. Ik zeg ook niet dat ik per direct overstap op Windows. Maar ik spreid m'n opties met pakketten die op beide platforms hun werk goed doen, dat voelt voor mij wat zekerder.

Sjee minee is toch wat met Logic. Heeft i net een second life gehad, gaat i weer ten einde :erm:

Mja, apple is wel erg erg traag met software, logic 9 is ook al lang niet geupdate, overigens vind ik logic simpel weg niet fijn werken, daarom ben ik door naar cubase, die wel erg regelmatig updaten, hoe fijn de effect plugins in logic ook waren..
Maargoed, veel mensen vinden het final cut verhaal schijnbaar niet zo'n probleem.
Ik gebruik het zelf niet, ik doe niks met video. Bied avid ondertussen al de mogelijkheid om black magic spul te gebruiken? dat zou waarschijnlijk final cut wel de das om kunnen doen.
ik weet dat pro tools in iedergeval weer gelijk staat aan logic, aangezien ze nu wel interfaces van andere merken dan digidesign supporten, dus misschien avid ook? Zelfde club toch?

Mja, apple is wel erg erg traag met software, logic 9 is ook al lang niet geupdate, overigens vind ik logic simpel weg niet fijn werken, daarom ben ik door naar cubase, die wel erg regelmatig updaten, hoe fijn de effect plugins in logic ook waren..
Maargoed, veel mensen vinden het final cut verhaal schijnbaar niet zo'n probleem.
Ik gebruik het zelf niet, ik doe niks met video. Bied avid ondertussen al de mogelijkheid om black magic spul te gebruiken? dat zou waarschijnlijk final cut wel de das om kunnen doen.
ik weet dat pro tools in iedergeval weer gelijk staat aan logic, aangezien ze nu wel interfaces van andere merken dan digidesign supporten, dus misschien avid ook? Zelfde club toch?

Overdrijven is ook een vak, Logic 9 kwam op 23 Juli 2009 uit en gaat inmiddels dus nog net geen 2 jaar mee. Dat is voor software een prima release cycle. Andere bedrijven hanteren een release cycle van een jaar maar daar betaal je dus ook elk jaar voor een upgrade.

Ben het wel met je eens dat Logic 9 nu ten opzichte van Cubase 6 een beetje achterloopt wat betreft bepaalde functionaliteit. Echter niets schokkends of onmisbare functionaliteit en het is zeker geen verouderd pakket te noemen.

Ik begrijp ook niet zo waar de ophef vandaan is gekomen:

Logic 7: September 2004 - Aanpassing user Interface + nieuwe instruments
Tijd tussen releases: 3 jaar
Logic 8: September 2007 - TDM support, nieuwe plugins, one window design
Tijd tussen releases: 2 jaar
Logic 9: Juli 2009 - Wederom plugins en dingen zoals flextime.

Wat is nu dan precies de reden waarom men denkt dat er geen Logic 10 gaat komen?

Bericht door een moderator:
Dit is ook nog steeds geen Final Cut discussie maar een Logic Pro discussie dus gaarne on topic!

Laatst gewijzigd:
Ik kan me juist voorstellen dat Apple juist voordeel gaat halen uit de iPad in combinatie met Logic en Live Stage etc. Wie weet met wat voor mooi's ze nog gaan komen.

Ik denk ook dat het gaat om de ipad en dat ze 90 % inzetten op de ipad. note books zijn een beetje uit. tenmiste ze proberen je dat te geloven er zal dan wel snel een online versie komen. apps

Binnen nu en een jaar ziet de hele tablet markt er zo anders uit dat ik ook met analisten kan gaan gooien die zeggen dat windows 7 het helemaal gaat maken. Het is gewoon koffiedik kijken op dit moment.

Niet helemaal koffiedik, er worden op dit moment al echt bijna geen desktop PC's (zij het iMacs of PC's) verkocht. Als die trend zich doorzet dan is het logisch dat bedrijven zich ook achter de oren krabben en afvragen of het nog zin heeft om op die desktop markt te richten.

Zelf denk ik dat ze bijv. gestripte versies van Logic gaan uitbrengen (al dan niet onder een andere naam) en als je dan extra features wilt, dan kan je deze via de appstore voor je ipad installeren.

Gelukkig werkt het in deze wereld zo dat er dan altijd mensen in het gat stappen. Maar het alles-in-1 is een model wat op zijn einde loopt.

Zelf denk ik dat ze bijv. gestripte versies van Logic gaan uitbrengen (al dan niet onder een andere naam) en als je dan extra features wilt, dan kan je deze via de appstore voor je ipad installeren.

Zoals Logic Express en nog verder gestript Garageband bedoel je?
Wat valt er verder nog te strippen?

Overdrijven is ook een vak, Logic 9 kwam op 23 Juli 2009 uit en gaat inmiddels dus nog net geen 2 jaar mee. Dat is voor software een prima release cycle. Andere bedrijven hanteren een release cycle van een jaar maar daar betaal je dus ook elk jaar voor een upgrade.

Ben het wel met je eens dat Logic 9 nu ten opzichte van Cubase 6 een beetje achterloopt wat betreft bepaalde functionaliteit. Echter niets schokkends of onmisbare functionaliteit en het is zeker geen verouderd pakket te noemen.

Ik begrijp ook niet zo waar de ophef vandaan is gekomen:

Logic 7: September 2004 - Aanpassing user Interface + nieuwe instruments
Tijd tussen releases: 3 jaar
Logic 8: September 2007 - TDM support, nieuwe plugins, one window design
Tijd tussen releases: 2 jaar
Logic 9: Juli 2009 - Wederom plugins en dingen zoals flextime.

Wat is nu dan precies de reden waarom men denkt dat er geen Logic 10 gaat komen?

Dit is ook nog steeds geen Final Cut discussie maar een Logic Pro discussie dus gaarne on topic!
Ja, extreem traag is het niet, maar het loopt toch een beetje achter, overigens helemaal niet de reden dat ik overgestapt ben naar cubase, dat was vooral omdat ik al een tijd met logic probeerde te werken in combinatie met hardware, en ik dit niet fijn vond werken, dus weer terug gegaan ben naar Cubase, ben paar jaar geleden begonnen met LE4 op een windows, toen kreeg ik een mac, met logic NFR versie er bij, kon me cubase niet overzetten omdat ik de gegevens kwijt was, en nu ik weer geld had voor cubase ben ik weer naar cubase 6.
De effect plugins in logic zijn wel super fijn, tijdje ook opnames gedaan voor rappers maakte ik beats in renoise, losse tracks naar logic, en dan konden ze er over heen rappen, voor een recording set up was het echt perfect. Ik kwam er gewoon niet mee uit de voeten om in het programma zelf te produceren met mijn hardware.

Niet helemaal koffiedik, er worden op dit moment al echt bijna geen desktop PC's (zij het iMacs of PC's) verkocht. Als die trend zich doorzet dan is het logisch dat bedrijven zich ook achter de oren krabben en afvragen of het nog zin heeft om op die desktop markt te richten.

Ik heb het meer over dat er beweerd werd dat apple nog wel even tabletkoning blijft. Vooral tussen nu en eind 2012 zal er een opleving van tablets van andere merken uit komen. Verder is de oldschool desktop pc voor prive gebruik wel ten dode opgeschreven ja.

Zoals Acidfever een paar posts hierboven al zei: FCP is hier off topic. Ik ga nu FCP posts verwijderen, omdat het blijkbaar verleidelijk is ze toch te plaatsen...

En context is ook verboden dus... Beetje overdreven hoor, threadpolitie :smeris:

Een bredere discussie aangaande dit onderwerp is onvermijdelijk, gezien het FCP verhaal de aanleiding is van deze hele thread. Daarnaast zorgt een iets bredere insteek voor een interessantere discussie.

En context is ook verboden dus... Beetje overdreven hoor, threadpolitie :smeris:

Een bredere discussie aangaande dit onderwerp is onvermijdelijk, gezien het FCP verhaal de aanleiding is van deze hele thread. Daarnaast zorgt een iets bredere insteek voor een interessantere discussie.

Er is al een aantal keren genoemd dat de discussie ontopic moest blijven om te zorgen dat de thread niet in een wellus/nietus FCPX discussie ging eindigen. Het mag dus geen verrassing zijn dat er bij herhaaldelijk negeren van aanwijzingen een keer ingegrepen wordt. Helaas is dat toevallig op jouw reactie maar goed, er was gewaarschuwd.

Dat apple technologieen inoveren is 1 ding, maar als muzikant/artiest (en kleinere ondernemer) is het moeilijk in te schatten waar je aan toe bent omdat zij nooit communiceren welke richting de software/hardware op gaat. Voor mij was dit het geval met de environment. Ik heb in de jaren tussen logic 7 en 8 veel tijd geïnvesteerd in het leren omgaan met de environment. Toen 8 uitkwam heb ik die meteen blind gekocht. De environment bleek echter niets te zijn verandert omdat Apple een andere visie heeft op muziekmaken dat ik. Op zich is hier natuurlijk niks mis mee, ware het niet dat zij, nogmaals, dit niet communiceren. De kennis is uiteraard niet verloren en vertaalt natuurlijk naar andere omgevingen zoals Max, maar prettig is het niet. Wat dan als apple straks in Logic X opeens vind dat externe midi en hardware niet van deze tijd is? Moet ik dan ophouden met zeuren en doemdenken en overgaan op softsynths op mijn iPad?

Back