Is Logic ten einde ??

Ik ben nog steeds erg tevreden met Logic maar blijf nieuwsgierig of er een nieuwe versie komt.
Het is een compleet geheel, stabiel en vertrouwd maar met een flinke update zou ik niet ongelukkig worden (omdat ik hoop dat er dan weer extra goodies zijn, het pakket zef hoeft niet op de schop wat mij betreft).
Iemand nog nieuws?

Ik ben nog steeds erg tevreden met Logic maar blijf nieuwsgierig of er een nieuwe versie komt.
Het is een compleet geheel, stabiel en vertrouwd maar met een flinke update zou ik niet ongelukkig worden (omdat ik hoop dat er dan weer extra goodies zijn, het pakket zef hoeft niet op de schop wat mij betreft).
Iemand nog nieuws?

Ik ben ook nog steeds na jaren bij Logic. Ik zou niet zo snel switchen, want waarom eigenlijk? Wat mis ik dan? Ik mis nog niets. Maar misschien komt dat wel omdat ik niet van toeters en bellen hou maar gewoon 'basic'.

Zelf ben ik niet bang dat Logic snel verdwijnd.

Qua user interface enzo kan ik me nog steeds wel in logic vinden. Ook de plugins is niets mis mee al is het natuurlijk maar een handje vol die er echt bovenuit steken.

Wel missen we de laatste technologien in logic en dat vind ik wel zonde. Logic 9 is nu bijna 4 jaar oud en heeft in de tussentijd zover ik weer alleen bugfix releases gehad (naast 64bit support).....dat is in een landschap dat constant vernieuwd toch wel een erg lange tijd.........

Qua user interface enzo kan ik me nog steeds wel in logic vinden. Ook de plugins is niets mis mee al is het natuurlijk maar een handje vol die er echt bovenuit steken.

Wel missen we de laatste technologien in logic en dat vind ik wel zonde. Logic 9 is nu bijna 4 jaar oud en heeft in de tussentijd zover ik weer alleen bugfix releases gehad (naast 64bit support).....dat is in een landschap dat constant vernieuwd toch wel een erg lange tijd.........

Je kunt het natuurlijk ook zo zien: de lange levensloop van de software bewijst dat het een stabiele versie is zonder veel meer poeha. Ik vind software dat na 3 uur al een update krijgt niet echt degelijk overkomen. Zijn de programmers te gehaast? enz..

Maar wat bedoel je eigenlijk met 'laatste technologien'? Bedoel je sound-wise of meer de looks enzo..

Ja, hoewel off topic zou je kunnen bedenken wat er anders of nieuw zou kunnen.
Misschien wat andere pulgins, synths, wazige effecten en tube emulators of zo?
Ik moet toegeven dat ik meer benieuwd ben naar een nieuwe versie dan dat ik iets nieuws wil. logic LEEFT :-)
Net aks een Jumbojet, al tijden hetzelfe met wat kleine aanpassingen.

Je kunt het natuurlijk ook zo zien: de lange levensloop van de software bewijst dat het een stabiele versie is zonder veel meer poeha.
Zeker. Een product dat al vele jaren bestaat en van tijd tot tijd wordt vernieuwd, geeft vertrouwen in de toekomstige levensvatbaarheid ervan. Maar toch is het niet de geschiedenis die het meest belangrijk is, maar de toekomst. Neem bijvoorbeeld MIDI Quest, een prachtig programma om hardware via de computer mee te editen. Jarenlang een topper geweest, maar de laatste jaren een beetje verwaarloosd door de makers ervan. Ondanks de mooie, lange geschiedenis, verwacht ik weinig van de toekomst van MIDI Quest, hoe jammer dat ook is.

Anderzijds zou je ook kunnen zeggen dat een versie die al jaren lang niet wordt geupdate, volwassen is. Updaten is dan niet meer nodig, want het is een compleet en volgroeid product. Maar ja, daar zit natuurlijk een grens aan. Updaten om extra inkomsten is begrijpelijk, commerciëel gezien. Anderzijds is het toevoegen van extra functionaliteit wel een teken van leven. Het is fijn om te weten dat een software pakket waar je veel tijd en energie in hebt geïnvesteerd nog jarenlang alles aan kan, qua plugins en mogelijkheden en dat de noodzaak om over te stappen op een alternatief (incl. de hele leercurve die daarbij hoort) voorlopig niet aan de orde is.

Ik werk zelf met versie 5.5 van Cubase en heb de indruk dat ik daar zeker 10 jaar lang met veel plezier muziek mee kan maken. Zoiets zou ook voor Logic kunnen gelden. Zelfs al zou het de laatste versie zijn en geeft Apple de brui aan het verder ontwikkelen ervan, dan nog kun je er jarenlang plezier van hebben. Totdat er plugins verschijnen die er niet meer mee compatible zijn natuurlijk. Hoewel ik graag nog jarenlang tevreden wil zijn met wat ik nu heb, vrees ik dat ik er niet onderuit kom om Cubase toch een keer te updaten. Fijn om te weten dat die optie er in ieder geval is.

1 ding wat logic nog mist......

goede multithread/multicore ondersteuning en balancing.

Ik zit nog steeds met 1 of 2 cpus helemaal vol, terwijl er 6 zitten te slapen..zzz zzz

Godferdegodfer

Een meer sexy mixer ofzow mag ook wel eens een keer...met mooie skins zoals bij Digital Perfourmer etc...

Ow nu we toch bezig zijn, wat te denken van eens een ondersteuning van VST formaat ipv alleen audiounit...en maak er dan ook gelijk VST3 van...

En wat dacht je van normale instrument tracks? De midi implementatie is echt omlachtig en external fx en latency compensatie tussen al die 3

En wat dacht je van normale instrument tracks? De midi implementatie is echt omlachtig

???

Met external instrument werkt logic nu juist heel compact imo.

1 track die zowel je audio en je midi afhandeld, weinig track counts zo. Op Studio One (en andere DAW die ik heb getest)kost je elke HW synth en de audio en de midi track.

MIDI is juist erg goed in Logic....De reden waarom ik hem nog steeds draai. Kan jij me een andere DAW noemen waarin je al je programchanges incl obscure bankselects kan gooien (t/m 15 banken van 128 patches) zodat je ook echt de naam ziet van een patch die je inlaadt. Studio One gaat ervanuit dat al je HW synths met CC 0, 32 werkt....Cubase is geloof ik een uitzondering, weet ik niet zeker, maar die mixer is mij te erg.

Of bedoel je iets anders?

Attachments

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 86
voor mij lekker basic. Ik kan doen wat ik wil en wordt niet gestoord door oplossingen waarvan ik de problemen nog moet ondervinden of zoeken.

Ik draai op 8 zelfs. Vind het best zo

1 ding wat logic nog mist......

goede multithread/multicore ondersteuning en balancing.

Ik zit nog steeds met 1 of 2 cpus helemaal vol, terwijl er 6 zitten te slapen..zzz zzz

Godferdegodfer

Een meer sexy mixer ofzow mag ook wel eens een keer...met mooie skins zoals bij Digital Perfourmer etc...

Ow nu we toch bezig zijn, wat te denken van eens een ondersteuning van VST formaat ipv alleen audiounit...en maak er dan ook gelijk VST3 van...

Inderdaad, mee eens. Hier hetzelfde probleem. Heeft alles te maken met hyperthreading. Er schijnt een mogelijkheid te zijn dit uit te zetten in OSX SDK. Dan schijnt Logic ineens stukken beter om te gaan met multicore shizzle.

En wat dacht je van normale instrument tracks? De midi implementatie is echt omlachtig en external fx en latency compensatie tussen al die 3

Ahum, met welke versie heb jij ooit gewerkt? 1.0?
Dat is juist iets dat in Logic (vanaf versie 8 geloof ik) briljant en makkelijk werkt.

Maar inderdaad. Ik vrees dat Logic ten dode is opgeschreven als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Logic is al een tijdje discontinued in de App Store. Dat geeft toch wel wat aan...
Stiekem hoop ik natuurlijk ook op een versie 10, maar persoonlijk denk ik dat Apple zich diep in de vingers aan het snijden is. Kijk naar Final Cut X en dergelijke.

Het is inderdaad het breezerpubliek waar Apple steeds meer op doelt. Straks krijgen we dus een Garageband X of pro of iets dergelijks. Crappy uitgekleed programma dat alles voor de gebruiker bepaalt in plaats van andersom. Maar wat dan zogenaamd wel de professionals moet aantrekken. Dat gaat natuurlijk niet lukken, maar het breezerpubliek zal er van smullen met hun cheesy iPadjes en iPodjes.

Eerder in dit topic werd al benoemd dat Logic's kern inmiddels wel wat diepe scheuren vertoont die niet meer te herstellen zullen zijn, tenzij ze het hele programma herschrijven.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik draai Logic inmiddels zo'n 10 jaar en weet zo'n beetje elk foutje wel te zitten. Dat zijn geen kleine foutjes, maar er is met wat ervaring makkelijk omheen te werken.
Logic is wat mij betreft zeker geen uitontwikkeld pakket wat 'af' is. Er is nog veel te verbeteren, bijvoorbeeld een fatsoenlijke audio editor. Fatsoenlijke latency compensation. Betere automation timing. Iets mooiere mixer (mag, hoeft niet). Naja, dat soort dingen.

My 2 cents... :)

. Logic is al een tijdje discontinued in de App Store. Dat geeft toch wel wat aan...

Ik weet niet waar je precies kijkt, maar Logic is helemaal niet discontinued in de app store. Ze leveren alleen de boxed versie niet meer, maar dat zegt weinig. Adobe is ook gestopt met boxed versies, maar dat wil niet zeggen dat Photoshop nu niet meer leverbaar is.

Ik weet niet waar je precies kijkt, maar Logic is helemaal niet discontinued in de app store. Ze leveren alleen de boxed versie niet meer, maar dat zegt weinig. Adobe is ook gestopt met boxed versies, maar dat wil niet zeggen dat Photoshop nu niet meer leverbaar is.

He, vreemd, je hebt gelijk. Het staat er nu niet. Ik heb het (om en nabij een jaartje geleden) een keer zien staan, in de App Store...

ik zou het trouwens niet erg vinden als ze er een simpele versie van zouden maken,soort van garageband XL

hoewel ik garageband nu te karig vind,maar hou wel van dat overzichtelijk

Kijk, ik weet niet hoeveel Apple destijds voor Emagic heeft moeten neertellen, maar nu gaan beweren dat ze gaan stoppen met Logic is denk echt wel ver gezocht. Logig Studio/9 is zo ongeveer de standaard binnen de pro wereld, net zoals Adobe CS, of Office, AutoCad, enz en ik denk dat de kans dan ook zeer klein is dat ze dat zo maar overboord gaan gooien...

Trouwens, de boxed versie staat nog steeds rustig in de app store...
Heb recent de CS6 Master Collection van Adobe gekocht, en tot mijn verbazing krijg je voor 3.386€ enkel een DVD'tje...
Vroeger kreeg je daar ook nog een vet boekje bij. Maar dat moet je nu ook appart kopen.

Heb je daar marketshare data van dan? IMHO is logic op PC na v8 dood en V9 op apple only moet het zeker afleggen tegen protools, Cubase/nuendo en ableton.

Back