Is Logic ten einde ??

Mocht Apple besluiten dat bepaalde functionaliteit niet meer aanwezig hoeft te zijn dan kun je er op rekenen dat Steinberg en mogelijk ook andere fabrikanten daar direct in zullen springen met crossgrade offers.

Er is altijd een alternatief maar of je er erg blij van zult worden is een ander verhaal. Toen Apple emagic kocht stonden de windows Logic gebruikers ook in de kou en destijds heeft Logic al een hoop gebruikers verloren.

Echter is het nog steeds zo dat er geen enkel concreet bewijs is voor al deze theorien dus het blijft doen denken tot ofwel Logic X er is of Apple een officiele aankondiging doet.

Je zou het beter moeten omdraaien en bedenken waar ligt de toekomst. Zijn er uberhaubt nog wel veel mensen met hardware tussen nu en 10 jaar. ja hoor ik zeggen maar hoeveel % is dat dan. Is de concurentie te groot en wil van je jezelf een subcultuur maken van de rest. VST branche is wel zo goed en groot dat je zonder enige of één hardware kan. Verloedering van muziek? nee gewoon nieuw zoals mp3 of is het de trend?

toekomst of niet. waarom is het hun geheim? Geef gewoon aan welke kant je op gaat. Doe es een hip keynote met je visie op de komende 10 jaar en waar je heen wil met je software.

Misschien weten ze het zelf ook niet?

er is natuurlijk een tussenvorm mogelijk. Neem de introductie van Max4Live of Max5 bijvoorbeeld. Daarvan waren ver voor de release al tal van voorbeelden en beschrijvingen vrij gegeven.

Nouja, maak iets en verbeter dat. Ik snap best dat je niet je hele corporate visie op straat wil leggen maar wees niet te wispelturig. Verbeter je pro apps in de huidige vorm, en steek energie in het verbeteren van iMovie en Garageband totdat die zo goed zijn dat gebruikers zelf vol overtuiging de switch zelf maken.

Overigens, de discussie gaat niet over FCP, FCP is alleen een argument en geeft een mogelijke indicatie van wat Apple met hun andere pro app Logic kan gaan doen.

Je hoeft je alleen maar te realiseren dat veel Hollywood films met FCP worden gemaakt en het gros van de geluidsstudio's wereldwijd met Logic werken om te zien dat je je geen zorgen hoeft te maken over Apple's Pro markt.

Om tegen Windows op te boxen moesten ze iPads en muziek in de iTunes stores gaan verkopen anders waren ze allang koppie onder gegaan.

Misschien goed dat Steve Jobs nu een stapje terug doet, zijn taak zit er op. Hij heeft Apple groot gemaakt.
Nu kan Apple gewoon weer verder gaan met waar ze goed in zijn.. kwaliteits hard- en software maken :)

Zoals gewoonlijk heeft Dilbert het weer bij het rechte eind:

http://www.dilbert.com/2011-10-11/

138295.strip.gif

We weten sinds gister in ieder geval dat wat er in de App Store gekomen is versie 9.1.6 is (voor 150 euro) en dat alleen de additional content eraf gestript is (zijn losse downloads geworden), en Mainstage afgesplitst. Het enige dat ter ziele lijkt is Logic Express.

Logic Studio = Logic Pro + plugins + sounds + Mainstage + Soundtrack Pro

Die laatste is ook ter ziele geloof ik. Ik weet niet of die extra content gratis is. Er staat "verkrijgbaar", dus dat suggereert in-app purchases. Maar goed, dan koop je alleen wat je nodig hebt (als je al iets nodig hebt). Ik begrijp dat alle plugins er wel standaad bij zitten, plus sowieso al een bult samples (1700 instrumenten).

Logic is gewoon hopeloos verouderd t.o.v. de windows EN apple competitie. Apple is druk met consumers en apps in de cloud.... :doei: daa'ag Logic....

Hard maar waar.
Je ziet duidelijk de trend van meer focus op de massa-consumer. Dat geflirt met die belachelijke apps=(:stupid

Het basis ontwerp van logic begint diepe scheuren te vertonen. het environment gedeelte en de audio engine (audio editten doet echt pijn in Logic) zou een volledige revisie moeten krijgen om mee te komen met Presonus Protools & Ableton.
Zo'n daad van creatieve destructie zie ik niet komen van een development die zich nu voornamelijk bezighoud met het maken van logic apps voor breezerpubliek.

Ik zie het al voor me:
Logic skins for sale @ Mediamarkt, banana flavor, blingieblingie silver 3 for the price of 1
Direct ringtone to itunes converter 0,50ct now in itunes store

Sinds dat Logic slaaf is van Renoise in m'n macbook heb ik er wel weer schik mee. Nou nog tijd vinden... zouden ze dat ook verkopen in de appstore?

Dan zou dit ook kunnen kloppen:

http://www.hardmac.com/news/2011/11/01/mac-pro-to-be-discontinued

Het kan zijn dat dit een hopeloos verouderd bericht is hoor maar dan moet je mij daar maar op wijzen ;)

Ik ken logic alleen van de Windows versie (Emagic) en dat vond ik altijd een heel fijn pakket. Ik blijf het een rotstreek van Apple vinden ze destijds Logic en SoundDiver (wat ik nog steeds gebruik) de nek omgedraaid hebben voor het Windows platform. Misschien dat ze dit geintje nog een keer herhalen.

Ik ben al lange tijd een tevrede Cubase gebruiker op de PC :) maar dat environment van Logic vond ik wel heel mooi maar daar heeft Apple geloof ik niet zo veel aan verbeterd of wel?

Back