Drumkompjoeter

ik heb niet zo heel veel verstand van synths en drumcompies,
dus misschien moet je gewoon Zoidsity's raad volgen.
maar onlangs kwam ik bij dit ding terecht dat
volgens mij de oude tr klanken heeft. (ik kan er ook grandioos naast gesch*ten hebben 8o) )

het zou ook zoiets als een TB303 na willen doen denk ik.
Voor zover ik weet is het een heruitbrengen van de oude gegeerde toestellen
alles samen in 1 bakje. (als dat werkelijk zo is: kwijl)
misschien heb je daar wel wat aan. ik heb het plaatje van "www.roland.be" geplukt.
succes er mee

Attachments

• mc-09.jpg
    mc-09.jpg
    57,2 KB · Bekeken: 97
In het nieuwe krantje van Feedback staat een occasion Boss dr 220 A voor 49 Euro meschien is dat iets voor je :biertje:

bij nader inzien is bovenstaand bakje waar ik het over had misschien niet zo'n super idee...
mea culpa...

Origineel geplaatst door cloudman
bij nader inzien is bovenstaand bakje waar ik het over had misschien niet zo'n super idee...
mea culpa...
Die MC-09 is o.a. een 'groove-samplertje'. Het probeert idd ook een 303-basje te leveren, maar uiteraard komt 't niet echt in de buurt.
Heb er wel eens ff op gepield:
Grappig dingetje, volges mij toch wel ondergewaardeerd, maar of het iets is wat je zoekt..? Een keer checken in een muziekzaak, dus.

Origineel geplaatst door marcuuu
In het nieuwe krantje van Feedback staat een occasion Boss dr 220 A voor 49 Euro meschien is dat iets voor je :biertje:

Ja, klopt. Heb het ook net in de bus gehad. Ik ga volgende week ff naar Feedback en eens ff wat apparaten testen. Kom ik er niet uit, kan ik altijd nog mijn S1000 als verijdelde drumcomp gebruiken ;)

heb je nou wel of niet een ingebouwde sequencer nodig? zo niet, dan heeft Dob z'n Kawai XD5 te koop staan...te gekke drumsynth met veel outputs en vette sounds..

Olaf

Origineel geplaatst door foxenberg
:D Jongens!

Ik ben er -denk ik- uit! Het wordt een Roland R8 (multi-outputs, cards etc.). Of is dat een slecht idee? :confused: En wat is dan een goede 2e-hands prijs?

Cheers,
Fox. :L

R8 is niet zo'n slecht idee. Volgens sonic state is dit een goede bak met goede geluiden erin en wat hij waard zou moeten zijn... Gfeen idee... 150 euro ? 200 misschien. Denk alleen niet veel duurder...

Origineel geplaatst door foxenberg
:D Jongens!

Ik ben er -denk ik- uit! Het wordt een Roland R8 (multi-outputs, cards etc.). Of is dat een slecht idee? :confused: En wat is dan een goede 2e-hands prijs?

Cheers,
Fox. :L

zoek achter een R8 MKII..die is nog net iest interessanter. moet te vinden zijn voor € 300.

Zoidsity,

da bakkie (de mc-09 phraselab)
blinkt nu al een tijdje in mijn ogen.
misschien moet ik da daadwerkelijk eens gaan checken in een muziekwinkel en zien wat ie kan.
tspreekt me wel aan. En dat het geen goeie benadering is van de TB 303 is niet zo erg.
we horen die al vaak genoeg, en ik kan nog steeds met rebirth mij amuseren ;)

(sorry voor het offtopic gedoe)

greetz

cloudy

ps: succes met de zoektocht naar de drumcomp.

Back