Roken maakt doof

Dit is weer zo'n veralgemeende bullshit. Iedereen is anders. Ik rook al meer dan 20 jaar een pakje per dag. Heb 15 jaar gedraaid als dj op feesten waar het geluid extreem hard staat. Maar bij mijn laatste controle bij de oorarts, zat ik boven het gemiddelde.

tuurlij is t veralgemeend
dat is al snel bij empirisch onderzoek :D
maar bullshit dan ook gelijk?
lijkt me niet
er zijn ook zat mensen die na 1 feestje luide takkeherrie het tinnitusloket bellen met de mededeling dat ze er een einde aan willen maken omdat ze er gek vn worden
maar omdat jij er geen last van hebt is dat bullshit zeker hehe

tuurlij is t veralgemeend

er zijn ook zat mensen die na 1 feestje luide takkeherrie het tinnitusloket bellen met de mededeling dat ze er een einde aan willen maken omdat ze er gek vn worden
maar omdat jij er geen last van hebt is dat bullshit zeker hehe

Nu veralgemeeniseer je zelf ook.. Er staat mij maar 1 geval bij van iemand die er echt wat aan. .ehh. heeft gedaan. Wat overigens niet wil zeggen dat tinnitus geen ramp is (en ik kan het weten).

Het GOEDE nieuws.. jaja. is dat daar de wetenschap ook niet stil staat. Er wordt m.n. in Maastricht baanbrekend onderzoek gedaan naar tinnitus wat hopelijk over een paar jaar uitkomst biedt.

Zo zijn er soort pacemakers ontwikkeld die de beschadigde zenuwen kunnen stimuleren wat het probleem zou verminderen. En daarnaast zijn er ook geluidstechnieken die schijnen te helpen. Zoals ... zeegeluiden (no shit) en keiharde tonen op frequenties net buiten het beschadigde gebied..

Over 5 jaar te downloaden in iTunes ;)

Hmja, maar roken heeft me ook ooit aangezet muziek te luisteren,
die ik anders niet was tegengekomen ;p

*edit* dacht ineens weer aan een schoolplein ergens :-)

Laatst gewijzigd:
Nu veralgemeeniseer je zelf ook.. Er staat mij maar 1 geval bij van iemand die er echt wat aan. .ehh. heeft gedaan. Wat overigens niet wil zeggen dat tinnitus geen ramp is (en ik kan het weten).

Het GOEDE nieuws.. jaja. is dat daar de wetenschap ook niet stil staat. Er wordt m.n. in Maastricht baanbrekend onderzoek gedaan naar tinnitus wat hopelijk over een paar jaar uitkomst biedt.

Zo zijn er soort pacemakers ontwikkeld die de beschadigde zenuwen kunnen stimuleren wat het probleem zou verminderen. En daarnaast zijn er ook geluidstechnieken die schijnen te helpen. Zoals ... zeegeluiden (no shit) en keiharde tonen op frequenties net buiten het beschadigde gebied..

Over 5 jaar te downloaden in iTunes ;)
Ik schrijf nergens dat ze dat dan ook doen he
Ik ken iemand die de telefoon daar opneemt alstware

Hmm interessant...
Maar het is volgens mij maar een halve waarheid ook. Een goede doorbloeding is net noodzakelijk om beschadigde haarcellen te herstellen. Dus je moet primair eerst gehoorschade opdoen. Het komt er gewoon op neer. Dat als je gehoorschade hebt + rookt, je minder kans op herstel hebt.

Van roken word je niet zozeer doof

Over een periode van 21 jaar is mij al regelmatig gevraagd of ik niet wil stoppen
ik luister er gewoon niet naar

Het is alleen wel ironisch, dat veel van die 'anti-rook' campagnes en onderzoeken door tabakaccijns worden bekostigd

oud nieuws:

Het is alleen wel ironisch, dat veel van die 'anti-rook' campagnes en onderzoeken door tabakaccijns worden bekostigd
your corpo is money on tha bench, het is een win-win situatie voor den rinkelmeesters; nu betalen en vroeg(er) stoppen met belasting betalen of de peuk rechts laten liggen en langer leven om nog meer synthTAX errors te dokken... y'know what ahm say'n?

Back