Jouw favoriete speeltje!

Mijn favoriete speeltje is toch nog steeds de Nordrack. Misschien dat de JP8000 deze taak gaat overnemen, maar ik zal zeker eerst nog wat tijd nodig hebben om alle mogelijkheden te verkennen.

Tot die tijd...... de nord. *D

favoriete speeltje? ... mijn aansteker.. Om al die joints aan te steken die alle instrumenten in mijn 'studio' geweldige speeltjes maken....

Maw. ik heb geen favoriet, er komt altijd iets nieuws, beters mooiers en DUURDERS:... ja een vriendin ja.. :D

Arv

dubieuze topictitel :)

favo speeltjes zijn toch wel su700...
een lief onschuldig sample loopje erin gooien... en een compleet geflipt , verkracht met schuurpapier behandeld loop geluidje
eruit toveren wat je daarna een nummer noemt :)

en op de 2e plaats korg er1.. gewoon supersimpel cool freaken..

Attachments

• su700.gif
    su700.gif
    825 bytes · Bekeken: 81
heb er net weer ff mee zitten spelen : Alesis A6.....

...maar m'n sampler ( E-Mu E4XT ) is toch het belangrijkste apparaat van m'n set-up....

Mijn favoriete speeltje is op dit moment mijn mengtafel. en dat ding heb ik al van het begin zo'n beetje.
'T is een Behringer MX8000 en het is gewoon een coole tafel die heel flexibel te gebruiken is.

48 mono inputs, 6 effect sends, 8 sub groupen met 8 inserts. Ik gebruik deze tafel voor elke song die ik maak weer anders. Wat ik laatst deed;

Ik heb een beetje leuk snel drum en base achtig ritme uit LM7, gewoon heel basic, daar gooi ik een filter overheen met cutoff automation. Dat signaal stuur ik mijn mixer in routeer door mijn apparatuur als volgt.

Ik heb een Elextroharmonix Smaltone Phaseshifter als 3e send effect, de return daarvan (of de output van de phaser eigenlijk) gaat niet terug in de fx-return op de mixer, maar als mono signaal op een kanaal op de mixer.
Zo kan ik de EQ van het bewerkte signaal nog bijstellen, tevens kan ik hiervan als ik wil, een direct out pakken, maar wat ik doe is het signaal vervolgens als mono signaal naar het 1e sendeffect te sturen (stereo delay) en de return daarvan komt op een subgroup binnen. Het 2e sendeffect is een lichte reverb.
Het droge signaal pan ik nog effe en mix ik er bij op een dezelfde subgroup.
Op de subgroep heb ik dan als insert effect een compressor of een lichte reverb. En zo klinkt het hele zaakje best wel vet.
En natuurlijk gooi ik vanalles nog meer door het 3e send effect, wat ik maar wil, daar wordt het alleen maar toffer van.
Deze grap kan ik alleen maar zo makkelijk uithalen omdat die mixer zo flex is. Nu ik meer effecten heb kan ik mijn mixer als veel cooler apparaat binnen mijn setup zien. Echt gaaf. k'zou alleen graag een mackie willen (denk ik)

Door dit ritme te loopen en lekker aan de send knoppen te gaan draaien (behalve send 3) en met de EQ's te spelen levert een soort Lee Scratch Perry -achtig ritme wat verdomd lekker swingt.

Dus .. mijn mixer ... maar alleen vanwege mijn randapparatuur.

Voor mij is er maar één toestel echt belangrijk en dat is m'n Yamaha SY99. Het is een FM-synth, een rompler, een sampler (via diskettes dan toch) en heeft goede effects en een sequencer die aan m'n behoefte voldoet. Nu maar sparen voor die nieuwe Motif ES en dan kunnen we weeral voor jaaaaren verder.

Op dit moment m'n A-station, en das dan ook de enige VA in m'n setup (drumstation even niet meegerekent dan). Er zitten gewoon zo lekker veel knoppen op waarmee je kan tweaken :)
Maar zodra ik m'n DX-200 binnen word dat waarschijnlijk mijn voorlopige favoriete speeltje voor de komende tijd :)

Wat me regelmatig opvalt als ik lekker op synthforum aan het lezen ben, is dat veel synthfreaks regelmatig een jointje opsteken. Lijkt dat nou zo of... ? :peukie:

Misschien leuk om een keer een pol over te starten :)

Dennis

Nord Modular :okdan:

Als speeltje is dat echt de Triton. Kan ik lang zoet mee zijn door gewoon een leuke combi te maken met een beatje eronder, en spelen maar.

Altijd leuk.

Origineel geplaatst door faab
Op dit moment Andromeda:halleluja :halleluja

:r

haha...!! 't is je gegund ouwe boef....(staat wel errug elitair hoor...)
;)

vet je ziet ze nu steeds vaker voorbij komen die bakken, is een goede trend.

hehehe......heb je net een volledig digitale studio......komt er zo'n analoog kreng bij....;)

Origineel geplaatst door Boost303
TB303 en (helaas nog niet in mijn bezit) Pearl Syncussion

Eigenlijk vind ik alles kikke wat rond vies ranzig en krachtig wordt als je het overstuurd :)

offtopic: vallen daar ook opel kadett GSI's onder ... ? 8)

-----------

mijn speeltje van 't moment is een nieuwe compressor. staat recht voor me, en hangt tussen mengpaneel/versterker.
dus m'n pc loopt er ook overheen met mp3's.. wel leuk om met de settings te spelen met bestaande nr's en proberen uit te vinden in wat voor mate het geluid veranderd..

met welke hardware ben je 't meest blij mee

met welke hardware ben je 't meest blij mee

Ik kom er achter dat ik veelal begin met het inspelen / programmeren van de MC202 die ik per toeval aangeboden kreeg omdat ik aan iemand op marktplaats vertelde dat ik zijn D&R nodig had voor m'n analoge synths. De deal is niet rond gekomen maar hij bood me een week later een MC202 aan. Ik heb 'm gekocht.

Het blijkt dat dit een stuk onvervangbare hardware is, na een jaar of 2. Ik vind het heerlijk programmeren en het is een te gekke sound. Daarnaast is de sequencer makkelijk te gebruiken voor andere CV-Gate liefhebbende apparaten in de studio.

Ik ben benieuwd naar het stuk hardware in je studio waar je het meest gebruik van maakt en waar je de basis van je compositie cq. muziekstuk mee begint.

Back