Stelling "music saved my life"

Status
Please reply by conversation.
Het is een bekende truc, je schets een karikatuur van een situatie en haalt die onderuit om je eigen gelijk aan te tonen. Is geen zuivere redenering.

Ben het dan ook BRZ eens, in de voorbeelden die je geeft heb je gelijk, maar iedere situatie en iedere persoon is anders, dus wat valt er dan te bediscussieren?

Het is nou niet de bedoeling dat het persoonlijk wordt, of zo wordt opgevat dat doen jullie toch echt zelf. Ik wilde echter alleen weten hoe men hierover dacht, maar blijkbaar vatten de meeste het persoonlijk op. Dat is overigens echt niet mijn probleem verder, tevens probeer jij mij nu onderuit te halen door dingen aan te halen die helemaal niet aan de orde zijn. Beetje vals

Volgens mij hebben een aantal mensen al aangegeven hoe ze er over denken, jij wil het echter niet horen want je bent intolerant en dus gesloten.

Ofzo..

djeez wat een topic weer.. :dubbel:

Interessant topic.

Het verschilt per persoon. Wat mij betreft is mijn leven door middel van muziek luisteren-en componeren behoorlijk veranderd, in de positieve zin. En daardoor kan ik zeggen niet dat muziek "saved my life" maar dat ik als persoon beter voel.

Muziek is een manier van uiten en jezelf zijn. Te veel tijd en energie insteken (of te weinig), leidt natuurlijk tot isolement, maar zo is het leven ook: als je te veel boeken leest, te veel uren werkt of te veel sport, is dat dan niet hetzelfde?...

[...]

Maar in mijn geval heeft muziek LETTERLIJK mijn leven gered; enkele personen hier weten het al.

Volgens mij hebben een aantal mensen al aangegeven hoe ze er over denken, jij wil het echter niet horen want je bent intolerant en dus gesloten.

Ofzo..

djeez wat een topic weer.. :dubbel:

Hmm, dat valt reuze mee, enkel reageerde ik wat geirriteerd op Brz omdat hij reageert als een klein kind met zn "blablabla".

Muziek is een manier van uiten en jezelf zijn. Te veel tijd en energie insteken (of te weinig), leidt natuurlijk tot isolement, maar zo is het leven ook: als je te veel boeken leest, te veel uren werkt of te veel sport, is dat dan niet hetzelfde?...

[...]

Maar in mijn geval heeft muziek LETTERLIJK mijn leven gered; enkele personen hier weten het al.

Ja dat is hetzelfde, maar dit is geen "Werkforum", "sportforum" of "boekenleesforum", je kan jezelf overal wel in verliezen.

Ja dat is hetzelfde, maar dit is geen "Werkforum", "sportforum" of "boekenleesforum", je kan jezelf overal wel in verliezen.

Oké. Terug naat het onderwerp, het verschilt nogmaals per persoon wat muziek betekenen. Muziek heeft onder andere de liefde van mijn leven gebracht. En later, mijn eigen geluid ontwikkeld, innerlijk geluid.

Dat is voor mij genoeg om te zeggen dat grotendeels muziek mijn leven heeft gered, maar werd niet fanatiek!

Ik snap het allemaal wel hoor, wat ik echter niet snap is dat de meeste het TOCH op zichzelf betrekken en het dus "blijkbaar" persoonlijk nemen. Ik vraag mij nu toch meer af hoe dat komt? Waarom voelt men zich zo aangesproken, en waarom kan men niet gewoon objectief hierover discussieren en waarom moet men continue hun eigen "situatie" erin betrekken?

Apart ook, dat ik vervolgens de schuld krijg, en dat er gesuggereed wordt dat IK persoonlijk en subjectief zou zijn met mijn stelling, terwijl dat nog niet het geval is, want ik zou niet weten wie ik hiermee aanval of val ik het hele forum hiermee aan :D ?

Ik vind de reactie van brz niet kinderachtig, hij geeft zijn mening kort en bondig weer alleen is het niet heel erg inhoudelijk zoals jij (MH) het denk ik graag zou zien.
Het blijft een mening hoedanook.

Laatst gewijzigd:
Ik snap het allemaal wel hoor, wat ik echter niet snap is dat de meeste het TOCH op zichzelf betrekken en het dus "blijkbaar" persoonlijk nemen. Ik vraag mij nu toch meer af hoe dat komt? Waarom voelt men zich zo aangesproken, en waarom kan men niet gewoon objectief hierover discussieren en waarom moet men continue hun eigen "situatie" erin betrekken?

Apart ook, dat ik vervolgens de schuld krijg, en dat er gesuggereed wordt dat IK persoonlijk en subjectief zou zijn met mijn stelling, terwijl dat nog niet het geval is, want ik zou niet weten wie ik hiermee aanval of val ik het hele forum hiermee aan :D ?

1) Je stelde de vraag met persoonlijk getinte, niets mis mee trouwens, is juist interessant over na te denken.

2) Stellingen roepen tot subjectieve meningen. Anders moeten we wat onderzoek naar feiten doen.

Opnamesessie volgt. :mega:

Ik kan in mijn openingspost niet terug vinden waar de "stelling" dan precies persoonlijk wordt, echter vraag ik wel hoe men over de gegeven stelling denkt.

nee......jouw communicatie is gewoon belabberd. Het is niet leuk om met jou over dingen te "discussieren" omdat je negatief en betweterig overkomt waardoor het lijkt of je mensen negeert die ook gewoon een mening geven. En daardoor kom je nogal als een "major pain in the ass" over. Je bent vast heel lief, maar zo kom je iig niet bij mij over

Anyway, je stelling is ook subjectief......muziek kan je leven redden. Want iedereen heeft zijn eigen waarheid en referentiekader. En iedereen heeft zijn eigen leven.
Sommige mensen willen juist geisoleerd leven. Sommige mensen niet. Sommige mensen kunnen emoties kwijt in de muziek die ze maken. Sommige mensen krijgen emoties door muziek die ze maken.
Zolang mensen zelf gelukkig zijn en vinden dat muziek hun leven heeft gered dan is dat zo. Sommige mensen vinden dat hun hond of kat hun leven heeft gered. Of een relatie. Of een pottenbakcursus. Of een computerspel. Of een baan. Of een toevallige ontmoeting met een passant. Of muziek. Of punniken. etc. etc.

Want onweer is ook weer!

@ Stije: mooi gezegd!

Ik zou de stelling op een andere manier aanpakken, namelijk een open vraag: Wat zijn onze-jullie ervaringen met de stelling "music saved my life"?

Simpeler en iedereen is welkom!

nee......jouw communicatie is gewoon belabberd. Het is niet leuk om met jou over dingen te "discussieren" omdat je negatief en betweterig overkomt waardoor het lijkt of je mensen negeert die ook gewoon een mening geven. En daardoor kom je nogal als een "major pain in the ass" over. Je bent vast heel lief, maar zo kom je iig niet bij mij over

Haha, het interesseert mij echt weinig hoe ik over kom op de o zo grote Stije, 9 vd 10x weet ik het ook beter, dat heb ik al meerdere malen zelf ondervonden, maar je hoeft het niet te geloven hoor maakt me niets uit voorderest.

Anyway, je stelling is ook subjectief......
Ahh, en jij bepaald dit? Dankjewel voor de verlichting.

muziek kan je leven redden. Want iedereen heeft zijn eigen waarheid en referentiekader. En iedereen heeft zijn eigen leven.
Sommige mensen willen juist geisoleerd leven. Sommige mensen niet. Sommige mensen kunnen emoties kwijt in de muziek die ze maken. Sommige mensen krijgen emoties door muziek die ze maken.
Zolang mensen zelf gelukkig zijn en vinden dat muziek hun leven heeft gered dan is dat zo. Sommige mensen vinden dat hun hond of kat hun leven heeft gered. Of een relatie. Of een pottenbakcursus. Of een computerspel. Of een baan. Of een toevallige ontmoeting met een passant. Of muziek. Of punniken. etc. etc.
Nou bedankt voor je uitleg hoor, jammer dattie ook subjectief is, want iedereen, zo ook ik, heeft zn eigen waarheid

@ Stije: mooi gezegd!

Ik zou de stelling op een andere manier aanpakken, namelijk een open vraag: Wat zijn onze-jullie ervaringen met de stelling "music saved my life"?

Simpeler en iedereen is welkom!

Mooi gezegd, nou super, echt!! Als je niveau niet hoger is als vmbo kader begrijp ik wel dat het mooi kan overkomen ja haha.

Ik denk dat het hebben van een passie (wat dan ook), waarin je jezelf/je emoties/verlangens/geldingsdrang in kwijt kan en je jezelf daardoor gelukkig/in balans/zonder woede voelt goed voor een mens is....

Mooi gezegd, nou super, echt!! Als je niveau niet hoger is als vmbo kader haha.

Doe er maar rustig aan. Het is mij helaas ook niet de eerste keer overkomen dat mensen zoals jij op dit manier reageren. Spelen de man helpt niet.

Nu weer ontopic, ik ga brood eten.

Ik denk dat het hebben van een passie (wat dan ook), waarin je jezelf/je emoties/verlangens/geldingsdrang in kwijt kan en je jezelf daardoor gelukkig/in balans/zonder woede voelt goed voor een mens is....

Dat is nog steeds iets heel anders dan in een "isolement" raken, waar het topic ook oorspronkelijk over ging. Maar jullie lijken dit iedere keer weer te vergeten.

Status
Please reply by conversation.
Back