G
Guest
Guest
@MH, *proest* wat een major tjappie ben jij gast....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is een bekende truc, je schets een karikatuur van een situatie en haalt die onderuit om je eigen gelijk aan te tonen. Is geen zuivere redenering.
Ben het dan ook BRZ eens, in de voorbeelden die je geeft heb je gelijk, maar iedere situatie en iedere persoon is anders, dus wat valt er dan te bediscussieren?
Volgens mij hebben een aantal mensen al aangegeven hoe ze er over denken, jij wil het echter niet horen want je bent intolerant en dus gesloten.
Ofzo..
djeez wat een topic weer..![]()
Muziek is een manier van uiten en jezelf zijn. Te veel tijd en energie insteken (of te weinig), leidt natuurlijk tot isolement, maar zo is het leven ook: als je te veel boeken leest, te veel uren werkt of te veel sport, is dat dan niet hetzelfde?...
[...]
Maar in mijn geval heeft muziek LETTERLIJK mijn leven gered; enkele personen hier weten het al.
Ja dat is hetzelfde, maar dit is geen "Werkforum", "sportforum" of "boekenleesforum", je kan jezelf overal wel in verliezen.
?Ik snap het allemaal wel hoor, wat ik echter niet snap is dat de meeste het TOCH op zichzelf betrekken en het dus "blijkbaar" persoonlijk nemen. Ik vraag mij nu toch meer af hoe dat komt? Waarom voelt men zich zo aangesproken, en waarom kan men niet gewoon objectief hierover discussieren en waarom moet men continue hun eigen "situatie" erin betrekken?
Apart ook, dat ik vervolgens de schuld krijg, en dat er gesuggereed wordt dat IK persoonlijk en subjectief zou zijn met mijn stelling, terwijl dat nog niet het geval is, want ik zou niet weten wie ik hiermee aanval of val ik het hele forum hiermee aan?

Apart ook, dat ik vervolgens de schuld krijg, en dat er gesuggereed wordt dat IK persoonlijk en subjectief zou zijn met mijn stelling, terwijl dat nog niet het geval is, want ik zou niet weten wie ik hiermee aanval of val ik het hele forum hiermee aan?
nee......jouw communicatie is gewoon belabberd. Het is niet leuk om met jou over dingen te "discussieren" omdat je negatief en betweterig overkomt waardoor het lijkt of je mensen negeert die ook gewoon een mening geven. En daardoor kom je nogal als een "major pain in the ass" over. Je bent vast heel lief, maar zo kom je iig niet bij mij over
Ahh, en jij bepaald dit? Dankjewel voor de verlichting.Anyway, je stelling is ook subjectief......
Nou bedankt voor je uitleg hoor, jammer dattie ook subjectief is, want iedereen, zo ook ik, heeft zn eigen waarheidmuziek kan je leven redden. Want iedereen heeft zijn eigen waarheid en referentiekader. En iedereen heeft zijn eigen leven.
Sommige mensen willen juist geisoleerd leven. Sommige mensen niet. Sommige mensen kunnen emoties kwijt in de muziek die ze maken. Sommige mensen krijgen emoties door muziek die ze maken.
Zolang mensen zelf gelukkig zijn en vinden dat muziek hun leven heeft gered dan is dat zo. Sommige mensen vinden dat hun hond of kat hun leven heeft gered. Of een relatie. Of een pottenbakcursus. Of een computerspel. Of een baan. Of een toevallige ontmoeting met een passant. Of muziek. Of punniken. etc. etc.
@ Stije: mooi gezegd!
Ik zou de stelling op een andere manier aanpakken, namelijk een open vraag: Wat zijn onze-jullie ervaringen met de stelling "music saved my life"?
Simpeler en iedereen is welkom!
Mooi gezegd, nou super, echt!! Als je niveau niet hoger is als vmbo kader haha.
Ik denk dat het hebben van een passie (wat dan ook), waarin je jezelf/je emoties/verlangens/geldingsdrang in kwijt kan en je jezelf daardoor gelukkig/in balans/zonder woede voelt goed voor een mens is....