bandopnemer

microphlexx

Affected user
In deze koude winterdagen ben ik op zoek naar een beetje warmte. Ik heb de bandopnemer Teac 3300 SX op het oog. Zou dat een goede keuze zijn om wat warmte toe te voegen aan mijn producties? Ik kan die kopen voor 150 euro is dat een goede prijs?

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je doel precies is? Ga je bijv. de drums er doorheen gooien of een bepaalde synth waar nodig als effect, misschien je hele mix?

Oke, lijkt me nogal een flink verschil mbt het eindresultaat uit een DAW te worden. Ik heb er echter geen ervaring mee dus ik denk dat je even moet wachten op reacties van gebruikers van dergelijke apparatuur. Tape compressie krijg je er in ieder geval gratis bij en hij ziet er ook nog wel leuk uit vind ik...

150 euro is netjes als hij in goede staat is, zeker voor Belgie waar alles duurder lijkt. Die op marktplaats is goedkoop, want heeft een afstandsbediening en (belangrijker) NAB adapters. De 3300 serie zie je best vaak en onderdelen zijn redelijk makkelijk te krijgen.
Een goede keus? Tja, waarom niet. Het is niet zo dat alle taperecorders hetzelfde klinken, dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat alle analoge synths hetzelfde klinken. Maar Teac maakte goede machines. Helaas zijn ze inmiddels wel erg oud en goed onderhoud is belangrijk; op tijd het snaartje vervangen, tape transport schoon en gedemagnetiseerd houden, etc. Maar als dat consequent is gedaan en de koppen zijn niet te zeer versleten, dan kun je er best wat lol aan beleven.

Maar verwacht geen wonderen.

er zijn adressen ( die ook opsturen ) waar je een opgeknapte/ gereviseerde a77 of beter b77 voor ca 350 euro krijg. daar zou ik voor gaan, ook gezien de mogelijkheden voor eventueel onderdelen , er is een bloeiende markt voor.
die adapterspoelen gebruik ik nooit, leg er gewoon normale spoelen op.