Van der Vorst ziet sterren: Afrojack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik Afrojack luister moet ik denken aan Pullover (Speedy J). En die plaat is dan weer bij de meeste mensen heilig ofzo dus waar lullen we nou over? :duivels:
behalve bij jochie paap zelf, samen met de ultimate suckducksjun 2 nummers waar 'ie liever niet meer aan herinnerd wil worden (meen ik) :D

Als ik Afrojack luister moet ik denken aan Pullover (Speedy J). En die plaat is dan weer bij de meeste mensen heilig ofzo dus waar lullen we nou over? :duivels:

Tja niemand uit die tijd kan meer naar Pullover luisteren inclusief Speedy J zelf. Al vind ik de subtiele 909-tweaks toch wel leuk gedaan. Ik denk echt dat het twintig jaar geduurd heeft voordat er weer een generatie opgestaan is die er weer tegen kan. En dan over twintig jaar mekkeren dat ze het nooit meer willen horen.

En dat is punt 2: dit is niet "businessforum.nl". Dit is "synthforum.nl".
En aangezien daar de nadruk iets meer ligt (vooralsnog) op het maken van muziek en iets minder op het behalen van zakelijk succes in het leven, dat kan je de schrijvertjes en lezertjes moeilijk kwalijk nemen.
Misschien zou het verhaal van Raphie beter geplaatst zijn op nu.nl of detelegraaf.nl of weet ik veul, dan krijg je veel eerder de handen op elkaar met dergelijke "hollandsch glorie - potjandorie!" verhalen.

Nee, t is geen business forum. Maar de muziek word evengoed met Synths gemaakt (hardware of software, of romplers, maakt niet uit). Dus hoort t hier eigenlijk weer WEL thuis. Ik vind het heel jammer dat commercieel denken hier altijd als het ultieme "not done" beschouwd word. Juist het commercieel maken van stijlen zorgt dat t voor veel mensen plezier oplevert. Of t nou goed of slecht is, doet er niet eens toe.

Ik vind persoonlijk veel commerciele dingen heel gaaf, en alle dingen die ik hier op t forum voorbij hoor komen HEEEL erg kut. Echt heel slecht. En hoor daar ook in waarom de wereld er niks mee kan. Maar dat neemt niet weg dat ik t cool vind dat mensen maken waar ze zelf achter staan, en waar ze trots op zijn. Dat is de kracht van muziek maken. Dus waarom respecteren we mekaars muzieksmaak niet, en moeten daar pagina's lange afzeik topics over ontstaan?

@Hanz: Ik denk dat iedereen snapt wat Raphie bedoelde met zijn post.

Het is in zoverre relevant omdat het een producer / 'muzikant' ( ;) ) is. En ook nog uit Nederland.
't is niet dat het een bankier is die rijk is geworden van de verkoop van koffie toch ?

En wat betreft de outboard: ik snap wat je bedoeld Hanz.
Wellicht is hij zo verbaasd dat het ook kan zonder al die Outboard ! ( die ik ( en velen met mij ) best zou willen hebben )).

Karstie, je beantwoordt je eigen vragen al een beetje.. :D

Daar noem je reden 1 al: de thread is geplaatst door 'n gebruiker die op dit forum prominent aanwezig is geweest (laat ik het zo noemen) met z'n eigen ruime outboard arsenaal. Dan is het op z'n minst ironisch om vervolgens deze thread te zien langskomen van diezelfde persoon, als ware dit het nieuwe evangelie.

En dat is punt 2: dit is niet "businessforum.nl". Dit is "synthforum.nl".
En aangezien daar de nadruk iets meer ligt (vooralsnog) op het maken van muziek en iets minder op het behalen van zakelijk succes in het leven, dat kan je de schrijvertjes en lezertjes moeilijk kwalijk nemen.
Misschien zou het verhaal van Raphie beter geplaatst zijn op nu.nl of detelegraaf.nl of weet ik veul, dan krijg je veel eerder de handen op elkaar met dergelijke "hollandsch glorie - potjandorie!" verhalen.

Man, respect moet je hebben voor al die zorg medewerkers die je oma hun reet wast in die paar minuten die ze krijgen.... Voor de leraren die al die prinsjes en prinsesjes iets bij willen brengen... Voor de bakker op de hoek die om 03:00 zijn nest uit moet om om 08:00 vers brood voor je klaar hebt staan. Voor alle schoonmakers waar niemand rekening mee houd (check de remsporen in het toilet op je werk maar na).

was idd meer zo'n nummer in de kuttagorie "gimmick" destijds...

hmm ik dacht dat dat Poing was..

maargoed dat was in de jaren 90 toen gabber en happy hardcore hoogtij vierde

maar seiko je hebt het nu dus alleen over muziek?

heb je echt niet door dat de hele maatschappij in vergelijking met de jaren 80 gewoon minder is?
nou ja dat is ook offtopic dus laat maar :)

ik denk dat je niet moet onderschatten hoe je beinvloedt wordt door de berichtgeving.
nu komt het nieuws je van alle kanten op elk moment van de dag tegemoet.
vroeger was er misschien wel net zoveel ellende alleen hoorde je er minder over.
het is ook afhankelijk van hoe jij naar de wereld kijkt. naast alle ellende kijk ik liever naar alle goede ontwikkelingen. dat alles zo "top" was in de 80er en 90er jaren heeft ook voor de ellende gezorgd waar we nu in zitten.
het algemene besef dat er een einde zit aan groei en consumentisme begint steeds groter te worden, dat lijkt mij positief.
door het "falen" van maatschappelijke organisaties en regelgeving e.d. is de mens meer op zichzelf aangewezen en daardoor ontstaan er talloze goede intiatieven die constructief zijn voor de mens, zn toekomst en de wereld. langzaam komt het individualisme tot zn hoogtepunt.. en gaan we daar aan voorbij..
we staan aan de vooravond van een nieuwe mentaliteitsverandering die zo ingrijpend is dat dat uiteraard niet zonder slag of stoot gaat.
lach eens naar de mensen die je tegenkomt op straat en jouw wereld gaat er al heel anders uit zien. sikkeneuren over hoe kut het is maakt het ook kut. ik weet dat het lastig is, maar wees gewoon blij voor iemand die jan smit te gek vindt. zijn ervaring en de hele maatschappij krijgt meer glans als jij hem dat gunt. laat mensen in jouw ogen de totaal verkeerde keuzes maken en probeer er van te genieten dat zij genieten.
DAT maakt een betere wereld en als we nu allemaal elkaar wat meer tegemoet komen dan hoeven we nooit meer te zeggen dat vroeger alles beter was.
in dit licht beloof ik ook dat ik jou niet meer zal aanvallen op je dwangmatigheid je altijd te profileren in draadjes waar je kan laten zien hoe goed je relatie tot muziek is, en hoe slecht anderen daar mee om gaan. ik zal raphie niet meer aanvallen op zn platte ongenuanceerde verwijten richting mensen die geen tonnen per jaar verdienen met iets wat ze leuk vinden. daarnaast zal ik me ook inhouden om mezelf steeds neer te zetten als iemand die t altijd beter weet. kijk, is dat geen mooie positieve wending in deze draad die eigenlijk een mooie afspiegeling is van wat er in de wereld om ons heen gebeurt? :D

Ok, Hanz, dus zo lang het niet een gesubsidieerd kutconcert voor krakers en de occupy beweging, door een muzikant (lees oscbure uitkeringstrekker) , met veels te moeilijke stukjes "omdat het moet"..... is dan is het meteen commercieel.

Ok dan hebben we dat i.i.g. duidelijk :D

Boeie, die gast heeft gewoon connecties en maakt mainstream muziek waar blijkbaar publiek voor is.
Dat samen met goede management maakt het succesvol.

Niets meer en niets minder..

Ik zeg blaas eens die vieze grimy shit.. what happened?!

Ok, Hanz, dus zo lang het niet een gesubsidieerd kutconcert voor krakers en de occupy beweging, door een muzikant (lees oscbure uitkeringstrekker) , met veels te moeilijke stukjes "omdat het moet"..... is dan is het meteen commercieel.

Voordat er misverstanden ontstaan, kan je meteen even quoten waar ik dat insinueer of schrijf?
Let wel, ik schrijf uberhaupt nergens in deze thread wat mijn mening is, niet over meneer A. Jack, niet over diens muziek, niet of het vroeger allemaal beter was, en al helemaal niet of het erg is om commerciele dingen uit te bregen.
Mocht je wel een mening bespeuren, dan is dat pure reflectie of projectie van je eigen kant, en komt op je eigen conto.
Ik geef in mijn post hoogstens aan waarom ik denk dat op het synthforum de muzikale waarde van iemands tracks zwaarder wordt gewogen dan de commerciele uitkomst ervan.

(oh ja, en ik vind het leuk om een beetje te stoken, en jij hapt altijd zo schattig... :D)

Laatst gewijzigd:
Gisteren ff bekeken
- 24 jaar
- Macbook Pro
- alles ITB
- Volgeboekt
- IEDEREEN wil met hem werken

Heeft ie goed gedaan, respect!

Je moet niet vergeten dat het finished product wat jij uiteindelijk hoort op radio of cd,natuurlijk wel gemastered is in luxe studios...plus dat de vocals waarmee ie werkt al gepolijst zijn met de juiste apparaatjes...

Ik hou niet zo van zijn muziek maar gun de jongen alle succes...vond 'm wel een beetje patserig overkomen maar denk dat de montage van het programma daar ook een hoop mee te maken heeft...vond het programma erg oppervlakkig en sensatie gericht,maar dat was wel te verwachten...

Verder vermakelijke discussie weer...

Ik draaide enkele weekjes geleden ook in Lausanne,maar moest gewoon met Easyjet...wel speedy-boarding :D ( en de club waar ik draaide was volgens mij drukker dan die waar hij stond )...

Heej, daar is die weer een glimp van de gladde zak die je eigenlijk bent.....:doei:

En ik snap echt niet hoe die gast die shit maakt. Of ik snap het wel, maar het zou me moeite kosten, en daar is het verschil denk ik. Er zijn er wel meer hier die voldoende kennis van DAW's en hardware hebben om zulke shit te maken. Maar als je het niks vind zal het je ook niet lukken.

Dat is het geheim, gewoon vanalles bijelkaar gooien wat je ZEER irritant vindt en daar is de hitpotentie.

jeetje toch wel frappant hoe een topic over commerciele laxeermuziek altijd weer in een huge discussie ontaardt =)

Ha Raphie,
Je hebt er vast overheen gelezen, maar wil je nog even aangeven waar je de woorden vandaan haalt die je me net in mijn mond schuift?
Alvast bedankt, he! :)

Ok dan hebben we dat i.i.g. duidelijk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back